ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Αθανάσιος Βυρίνης αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Ρόδου: Η φετινή τουριστική κίνηση κινείται πλέον στα υψηλά επίπεδα της γνώριμης Ρόδου

 

«Η φετινή τουριστική κίνηση κινείται πλέον στα υψηλά επίπεδα της γνώριμης Ρόδου για την εποχή και είναι φανερό ότι παρ’ όλη την βεβαρυμμένη επιδημιολογική κατάσταση είναι ικανοποιημένοι όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό!» δηλώνει στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ σε αποκλειστική συνέντευξη του ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Ρόδου Αθανάσιος Βυρίνης.

Επισης εκφράζει την ανησυχία του για την αύξηση των κρουσμάτων κορωνοιού στη Ρόδο που έχει ήδη μπει στο κόκκινο και περιγράφει τα σχέδια για την προβολή της Ρόδου από εδώ και πέρα.

 

 

 

• Κύριε Βυρίνη, ως αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Ρόδου πείτε μας ένα πρώτο σχόλιο για την φετινή τουριστική κίνηση. Εξελίσσεται καλύτερα από ό,τι περιμέναμε;

Η φετινή τουριστική κίνηση κινείται πλέον στα υψηλά επίπεδα της γνώριμης Ρόδου για την εποχή και είναι φανερό ότι παρ’ όλη την βεβαρυμμένη επιδημιολογική κατάσταση είναι ικανοποιημένοι όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό. Στοιχείο που αποτυπώνεται καθημερινά σε όλους τους χώρους που κινούνται οι επισκέπτες στο νησί μας. Επομένως, σχετικά με τη διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα της πανδημίας και των μεταλλάξεων, αλλά και του μετώπου των πυρκαγιών που δυστυχώς φέτος υπήρξαν εκτεταμένα καταστροφικές στην επικράτεια (ευτυχώς στην περιοχή μας υπήρξε άμεση κατάσβεση) και οι οποίοι αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν τη διάθεση και την ψυχολογία ντόπιων και επισκεπτών, θεωρώ τελικά ως επιτυχές κατόρθωμα την εικόνα που εξελίσσεται στο τουριστικό γίγνεσθαι του νησιού μας.

Συγκεκριμένα, η πορεία της τουριστικής κίνησης ξεκίνησε στις 14 Μαΐου αισθητά καλύτερη από την περσινή, αλλά σίγουρα χαμηλότερα από αυτή του 2019. Στη συνέχεια, άρχισε να βελτιώνεται σταθερά μήνα με το μήνα και να φτάνει τον Αύγουστο, πολύ πάνω από τα διπλάσια επίπεδα του 2020, προσεγγίζοντας μάλιστα γύρω στο 85% του 2019, μια χρονιά ρεκόρ στις αφίξεις. Μέχρι σήμερα, έχουν επισκεφθεί το νησί μας περισσότεροι από 750 χιλιάδες επισκέπτες, ξεπερνώντας ήδη το συνολικό περσινό αριθμό και ευελπιστούμε να κλείσει η σεζόν με περισσότερους από τους διπλάσιους τουρίστες από το 2020. Παράλληλα, οι δείκτες διαφαίνεται εμφανίζουν μια αύξηση του οικονομικού αποτυπώματος των επισκεπτών, αφού είναι σαφές ότι οι τουρίστες επενδύουν πλέον περισσότερα στο να περάσουν όμορφα και με ασφάλεια.

Όλα αυτά είναι απόρροια και της οργανωμένης προεργασίας που έγινε από το Δήμο μας και την Περιφέρεια όλο το προηγούμενο διάστημα, με διαδικτυακές προβολές και συμμετοχές σε webinars σε όλο τον κόσμο, προωθώντας το νησί μας και σε μη κλασσικές αγορές.

• Σας ανησυχεί το γεγονός πως αυξάνονται τα κρούσματα του κορωνοϊού στο νησί και είμαστε ήδη στο κόκκινο;

Πράγματι, τα πρόσφατα επιδημιολογικά στοιχεία στο νησί μας δεν είναι καθόλου καλά και με ένα ποσοστό εμβολιασμένων λιγότερο από το προσδοκώμενο, το οποίο θα ήταν ενδεχόμενα ικανό να επιτύχει ένα τείχος ανοσίας μέχρι το τέλος Αυγούστου και που πιθανώς, μεταφέρεται στα τέλη Σεπτεμβρίου. Επομένως, υπάρχει διάχυτη η ανησυχία ανατροπής της πορείας της τουριστικής κίνησης, όχι τόσο από τα προβλεπόμενα μέτρα (μερική άρση της κυκλοφορίας κατά τη νύχτα και απαγόρευση μουσικής), αλλά από τον αντίκτυπο και τις συνέπειες που θα δημιουργηθούν στις ξένες αγορές (επιβολή καραντίνας κατά την επιστροφή στις χώρες τους κλπ.). Ωστόσο, πρέπει να επισημάνω ότι η ευλαβική τήρηση των υγειονομικών μέτρων και των πρωτόκολλων  στους χώρους των ξενοδοχείων, εστίασης και διασκέδασης παρέχουν μια ασφάλεια που απεικονίζεται και στην επιλογή της Ρόδου στο top3 (σύμφωνα με την TUI) μεταξύ των κορυφαίων ευρωπαϊκών προορισμών. Επιπλέον, οι επισκέπτες έχουν τόσο έντονη την ανάγκη των ξένοιαστων διακοπών και το brand name Rhodes είναι ισχυρός πόλος ελκυστικών αλλά και ποιοτικών διακοπών για όλους (οικογένειες, ζευγάρια, παρέες) και για «όλα τα βαλάντια», αφού συνδυάζει Ήλιο-Θάλασσα-Γαστρονομία-Ιστορία-Πολιτισμό-Ψυχαγωγία-Σπορ, όπως και πολλές μορφές του εναλλακτικού τουρισμού. Με βάση τα προηγούμενα, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για μια συνεχόμενη διατήρηση των αφίξεων σε υψηλούς ρυθμούς και το ερχόμενο δίμηνο, εφόσον δεν μεταβληθεί κάτι δραματικά.   

• Ποια είναι τα σχέδια για την προβολή της Ρόδου από εδώ και πέρα;

Κατά τη διάρκεια της θερινής σεζόν φιλοξενούμε σχεδόν κάθε εβδομάδα ξένους και Έλληνες δημοσιογράφους και bloggers (ακόμη και influencers) στους οποίους  υποδεικνύουμε γνωστές και άγνωστες οπτικές αξιοσημείωτων πτυχών του νησιού, προκειμένου να μεταφέρουν άμεσα τις εμπειρίες τους στα μέρη τους.

Για τη συνέχεια, σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα ώστε, συμμετέχοντας είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά (με αντίστοιχο προωθητικό υλικό), όπως και ψηφιακά σε τουριστικούς οδηγούς, μέσω εικόνων υψηλής αισθητικής και ανάλυσης και ολιγόλεπτων βίντεο, προκειμένου να προβάλλουμε τη Ρόδο και τις ομορφιές της ως έναν παγκόσμιας αναγνώρισης, ελκυστικό προορισμό διακοπών. Στο αμέσως προσεχές διάστημα προγραμματίζουμε να έχουμε παρουσία στο τουριστικό τμήμα της ΔΕΘ το Σεπτέμβριο, συμμετοχή σε συνέδριο γαστρονομίας και οίνου τον Οκτώβριο, φιλοξενία συνεδρίου των μεγαλύτερων εταιριών διοργάνωσης γάμων το Νοέμβριο, ανάδειξη του προορισμού της Ρόδου στην παγκόσμια αγορά της κρουαζιέρας και φυσικά να συμμετέχουμε στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις του Λονδίνου, Βερολίνου κ.λπ.

Επιπρόσθετα, συνεχίζουμε την έρευνα-μελέτη που ξεκίνησε πέρυσι καταγράφοντας για πρώτη φορά ένα πλάνο επικοινωνιακής στρατηγικής της Ρόδου ως τουριστικός προορισμός με έμφαση στα ψηφιακά μέσα. Επίσης, εστιάζουμε σε επιμέρους τομείς, όπως για παράδειγμα στον εναλλακτικό τουρισμό, τον θρησκευτικό, τον θαλάσσιο, τους ψηφιακούς νομάδες (digital nomads) κ.α., προσδίδοντας και οικολογικό αποτύπωμα, στο πλαίσιο μια αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης.

• Ποιες είναι οι τουριστικές αγορές μας φέτος;

Ανάμεσα στις αγορές 31 διαφορετικών χωρών ξεχωρίζουν με διαφορά οι Γερμανοί, ακολουθούν οι Βρετανοί που ήταν οι πατροπαράδοτα οι μεγάλοι αιμοδότες του ροδιακού τουρισμού, ωστόσο φέτος υπάρχει μία αισθητή πτώση που οφείλεται στο επιδημιολογικές συνθήκες. Ακολουθούν οι Πολωνοί που είναι η έκπληξη της φετινής χρονιάς, οι Ιταλοί που παραδοσιακά ήταν επισκέπτες του νησιού μας τον Αύγουστο, και ακολουθούν οι Ολλανδοί, οι Δανοί και οι Τσέχοι. Έπονται οι τουρίστες από Αυστρία, Βέλγιο, Σουηδία και Ισραήλ. Αν εξαιρέσουμε δηλαδή τους Δανούς παρατηρούμε και μια πτώση στους Σκανδιναβούς.

Σημαντική ροή όμως έχουμε από Έλληνες, οι οποίοι επιλέγουν συνειδητά τη Ρόδο (άλλοι έχοντας και άλλοι μη έχοντας ξανάρθει), είτε γιατί θέλουν να κάνουν διακοπές με ασφάλεια στο εσωτερικό, είτε γιατί άδραξαν την ευκαιρία προσφορών σε αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια ή και επιδοτούμενα ταξιδιωτικά προγράμματα του υπουργείου.

Φέτος λοιπόν, παρά τις αντίξοες συνθήκες, αποδείξαμε ότι με καλό προγραμματισμό, συντονισμό, αλλά και ομαδική δουλειά, όλα είναι δυνατά. Θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ζήλο να προετοιμάζουμε και την επόμενη χρονιά, ώστε το 2022 να πάμε ακόμη καλύτερα.

 



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ