AUTO MOTO

Δεν φαντάζεστε τι επηρεάζει την αυτονομία των ηλεκτρικών

 

Καθώς τα αυτοκίνητα μοιάζουν όλο και περισσότερο με κινούμενους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αποκτούν όχι μόνο σημαντικά πλεονεκτήματα αλλά και πολλά από τα δικά τους προβλήματα.


Στον ένα και πλέον αιώνα που κυριαρχίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης, η οικονομία σε καύσιμο και τα χιλιόμετρα που θα μπορούσε να κάνει κανείς σχετίζονταν με τον τρόπο της οδήγησης αλλά και με τον τύπο του κινητήρα.

Πλέον όμως, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ακόμα και ένα μικρό chip μπορεί να αποτελέσει κομβικό σημείο για την απόδοση ενός αυτοκινήτου. Και να επηρεάσει κρίσιμους τομείς όπως η αυτονομία.

Συγκεκριμένα, στα νέα Model 3 και Model Y της Tesla έχει τοποθετηθεί ένας αναβαθμισμένος επεξεργαστής AMD Ryzen στην θέση του Intel Atom.

O επεξεργαστής αυτός επιταχύνει την απόδοση του συστήματος πολυμέσων. Όμως η απαιτήσεις του σε ρεύμα είναι τέτοιες ώστε να επιδρά, έστω και ελαφρά, στην αυτονομία του ίδιου του αυτοκινήτου.

Πρόκειται προφανώς για μία μικρή μείωση στην εμβέλεια, αλλά αρκετή ώστε να χρειαστούν ανανέωση τα νούμερα της αυτονομίας που δίνει η εταιρία. Και σε κάποιες αγορές απαιτείται και ενημέρωση των καταναλωτών για τα νέα δεδομένα.

Για παράδειγμα στην Αυστραλία ένας αγοραστής ενός Model 3 ρωτήθηκε από την εταιρία αν είναι πρόθυμος να δεχθεί μείωση της αυτονομίας κατά 3,5% ή 22 χιλιόμετρα.

Όλα αυτά εξηγούν γιατί το Model 3 παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Ευρώπη με μειωμένη αυτονομία. Αντίθετα το νέο Μodel Y απέκτησε μεγαλύτερη αυτονομία, κάτι που μάλλον σχετίζεται με την τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας από τις 77 kWh στις 82 kWh.

Πάντως με την έλευση της ηλεκτροκίνησης πέρα από όλα τα άλλα θα πρέπει να γνωρίζουμε, όπως και στους υπολογιστές, με ποιον επεξεργαστή έρχονται. Νέοι καιροί, ενδιαφέροντα ήθη.

newsauto.gr





ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ