AUTO MOTO

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Toyota Prius

 

Η καινούργια, 5η γενιά του Toyota Prius είναι γεγονός και οι αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη είναι σημαντικές.

Πρεμιέρα για την ολοκαίνουργια γενιά του Prius που είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η υβριδική τεχνολογία εμφανίστηκε για πρώτη φορά πριν από 20 και πλέον χρόνια. Μέχρι στιγμής η Toyota έχει πουλήσει 20,3 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, ενώ την υβριδική τεχνολογία την έχουν υιοθετήσει και άλλοι, πολλοί κατασκευαστές.

Η βάση του νέου Prius λοιπόν είναι η εξελιγμένη έκδοση του πλαισίου TNGA, που έχει δείξει τις δυνατότητές του στα Yaris και Corolla καθώς και στο RX της Lexus, και εγγυάται τους καλούς χώρους στο εσωτερικό και κατά συνέπεια την άνεση των επιβατών.

Η πιο σημαντική όμως εξέλιξη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι η αλλαγή στην εμφάνιση, μιας και το (επιεικώς) ιδιαίτερο σχήμα  της 4ης γενιάς έχει δώσει τη θέση σε ένα πιο αρμονικό σύνολο που γίνεται αποδεκτό και είναι σύγχρονο και αρκούντως δυναμικό. Χαρακτηριστικό το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ που στην ουσία αποτελεί ουσιαστικά οπτική συνέχεια του καπό. Από κει και πέρα σημείο αναγνώρισης είναι η στενή μάσκα και οι εξίσου στενοί προβολείς αλλά και η διαμόρφωση του πίσω μέρους, μαζί με τις ζάντες των 19 ινστών.

Από πλευράς διαστάσεων το πλάτος έχει αυξηθεί κάτι που σε συνδυασμό με τη μείωση του ύψους το καθιστά πιο δυναμικό οπτικά, ενώ ελαφρώς μικρότερο είναι το μήκος.

Αέρας ανανέωσης και στο εσωτερικό με μεγάλες οθόνες τόσο για τον πίνακα οργάνων όσο και για το σύστημα infotainment, ενώ αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης. Καινούργια είναι μια λειτουργία που τονίζει οπτικά στον οδηγό ενδεχόμενα επικίνδυνα σημεία στην οθόνη προκειμένου να τα εντοπίζει πιο εύκολα.

Εξίσου σημαντικές και οι εξελίξεις στο σύστημα πρόωσης. Έτσι το Prius στην Ιαπωνία -η ευρωπαϊκή του πρεμιέρα θα ακολουθήσει- παρουσίαστηκε με την εξέλιξη της φουλ υβριδικής διάταξης με τους κινητήρες των 2.000 και 1.800 κυβικών που αποδίδει συνδυαστικά το μέγιστο 193 ίππους και ως δίλιτρο plug-in υβριδικό με συνδυαστική απόδοση 223 ίππων.

Το Toyota Prius PHEV με τη μπαταρία του -η ενεργειακή της χωρητικότητα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα αλλά πιθανότατα θα είναι 13,6 kWh– που πλέον βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα και δεν κλέβει χώρο από το πορτμπαγκάζ, θα εξασφαλίζει, σύμφωνα με την Toyota, αυτονομία περίπου 94 χιλιομέτρων, σχεδόν 50% περισσότερο από τον προκάτοχό του.

newsauto.gr



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ