AUTO MOTO

Επίσημο: Νέα Audi Q8 e-tron & Q8 Sportback e-tron

 

Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV της Audi περνά σε νέα εποχή και ωθεί ακόμη περισσότερο την γερμανική μάρκα για την ολική της μετάβαση προς την ηλεκτροκινητικότητα.

Το γνωστό e-tron, το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Audi που κυκλοφόρησε πριν από περίπου τρίχα χρόνια, περνά από μία ριζική αναβάθμιση, αποκτά νέα εμφάνιση, νέα συστήματα πρόωσης και μεγαλύτερες μπαταρίες, ενώ μετονομάζεται σε Q8 e-tron.

Το e-tron ήταν το πρώτο ηλεκτρικό SUV και το μόνο όταν παρουσιάστηκε από την Audi. Πλέον, η γερμανική εταιρία έχει και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα και στα επόμενα χρόνια θα παρουσιάσει ακόμη περισσότερα (μέχρι το 2026 πάνω από 20, μαζί με τις εκδόσεις). Και για αυτό το λόγο προχώρησε σε μία πιο ξεκάθαρα ονομασία ενσωματώνοντας το e-tron στην οικογένεια του Q8.

Σχεδιαστικά το νέο Q8 e-tron ξεχωρίζει από τη ριζικά ανανεωμένη του εμφάνιση με επανασχεδιασμένη την μάσκα και το πίσω μέρος που έχουν τα νέα λογότυπα της μάρκας με πιο τρισδιάστατους και πιο λεπτούς τους τέσσερις κρίκους. Υπάρχουν νέοι προαιρετικοί προβολείς Matrix LED, ενώ με τις αναβαθμίσεις η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί από το 0,26 στο 0,24 (στο 0,27 από 0,28 για το SUV).

Το μήκος φτάνει τα 4,91 μέτρα με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 569 λίτρα στο SUV και 528 λίτρα στο Sportback (υπάρχει και frunk των 62 λίτρων). Εννοείται πως όλες οι αναβαθμίσεις αφορούν και στους δύο τύπους αμαξωμάτων (SUV και Sportback), ενώ η εμφάνιση γίνεται ακόμη πιο εμφατική στη νέα SQ8.

Στο εσωτερικό υπάρχουν αναβαθμίσεις στα σημεία με το ψηφιακό κόκπιτ να αποτελείται από δύο οθόνες στην κεντρική κονσόλα, την πάνω των 10,1 ιντσών και την κάτω των 8,6 ιντσών.

Ο ψηφιακός διάκοσμος συμπληρώνεται από τον πλήρως digi πίνακα οργάνων και τις διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Η Audi κάνει λόγο και για την εκτενή χρήση ανακυκλωμένων μπουκαλιών PET και για το συνθετικό δέρμα στο πρότυπο της βιωσιμότητας.

Η γκάμα των ανανεωμένων Q8 e-tron και Q8 e-tron Sportback έχει διευρυνθεί και πλέον περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις, όλες τετρακίνητες. Οι βασικές εκδόσεις Q8 50 e-tron και Q8 55 e-tron έχουν από ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε άξονα (συνολικά δύο) και σε λειτουργία boost αποδίδουν συνδυαστικά 341 και 409 ίππους, αντίστοιχα.

Ανάλογα με την έκδοση μπαταρίας (υπάρχουν δύο net χωρητικότητας μεγέθη, η μικρότερη των 89 kWh και η μεγαλύτερη των 106 kWh) η αυτονομία κυμαίνεται από 480 έως 600 χιλιόμετρα. Η AC ισχύς φόρτισης περιορίζεται από τον on board φορτιστή των 11 kWh, ενώ στην ταχυφόρτιση DC η ισχύς φτάνει έως τα 170 kW.

Στη κορυφή της γκάμας τοποθετούνται τα SQ8 e-tron που έχουν τρία ηλεκτρικά μοτέρ (στον πίσω άξονα υπάρχουν δύο και ένα στον εμπρός) με την συνδυασμένη ισχύ να φτάνει τους 504 ίππους. Εδώ η τελική ταχύτητα είναι αυξημένη στα 210 χλμ./ώρα σε σχέση με τα 200 χλμ./ώρα των άλλων δύο εκδόσεων.

Όλα τα Audi Q8 e-tron έχουν πλέον στάνταρ την αερανάρτηση με αυξομείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 7,6 εκατοστά. Φυσικά ο τεχνολογικός εξοπλισμός περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, από κλιματιζόμενα καθίσματα με μασάζ μέχρι πλήρως υποβοηθούμενο σύστημα παρκαρίσματος.

Η διάθεση των Audi Q8 e-tron και Q8 e-tron Sportback στις αγορές της Ευρώπης ξεκινά μέσα στις επόμενες εβδομάδες με τις τιμές πώλησης στην Γερμανία να ξεκινούν από τις 74.400 ευρώ.

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ