ΔΙΑΦΟΡΑ

Έργο πνοής η Ασφάλεια στο Επαρχιακό Δίκτυο Δυτικού Άξονα Νήσου Ρόδου

 

Ένα από τα πλέον νευραλγικά έργα πνοής, αφενός για την βελτίωση της ασφάλειας και αφετέρου για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, αποτελεί η ολοκλήρωση της Ασφάλειας Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Δυτικού Άξονα Νήσου Ρόδου που ξεκίνησε το 2019 και ολοκληρώθηκε το 2020. Σημειώνεται ότι παρά το γεγονός πως το 2020 ήταν μία πολύ δύσκολη χρονιά λόγω των περιορισμών που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού, το έργο προχώρησε και ολοκληρώθηκε.
Είναι γνωστό ότι η δυτική πλευρά και κυρίως η περιοχή του Δυτικού Άξονα του νησιού, είναι αρκετά επιβαρυμένη λόγω της κυκλοφορίας των οχημάτων από τα χωριά προς το αεροδρόμιο και κατ’ επέκταση προς τη Ρόδο ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες, με την τουριστική περίοδο, επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο καθώς παρατηρείται έντονη κίνηση διαφόρων οχημάτων λόγω του αερολιμένα αλλά και των τουριστών που διαμένουν σε ξενοδοχεία και καταλύματα στα χωριά και κινούνται με διάφορα μέσα συγκοινωνίας προς το κέντρο της πόλης της Ρόδου.
Επίσης, τόσο οι ξένοι επισκέπτες όσο και οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις, σε ξενοδοχειακές κλίνες, σε καταλύματα κ.λπ. επιλέγουν να κινούνται με τα οχήματα (λεωφορεία, ταξί, αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα και άλλα) από αυτή την πλευρά.
Από την ολοκλήρωση του έργου ωφελούνται πλέον οι μόνιμοι κάτοικοι στο νησί της Ρόδου (που ξεπερνούν τις 115.000 περίπου) όσο και οι τουρίστες και γενικότερα οι επισκέπτες που έρχονται, κυρίως την καλοκαιρινή περίοδο όπου η κίνηση στο επαρχιακό δίκτυο είναι αυξημένη.
Απώτερος στόχος τέτοιων έργων είναι αφενός η πρόληψη και η εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων και αφετέρου, η ασφαλή διέλευσης αυτοκινήτων, οχημάτων και πεζών.
Το έργο με τίτλο: Βελτίωση Ασφάλειας Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Δυτικού Άξονα Νήσου Ρόδου είχε προϋπολογισμό 900.000,00 ευρώ και αφορούσε στα τμήματα του Επαρχιακού Δικτύου από τον κόμβο της Αστυνομίας, στην Ιαλυσό έως την Μονόλιθο, συνολικού μήκους 62,7 χιλιομέτρων.
Οι επεμβάσεις που έγιναν ήταν συγκεκριμένα οι εξής:
(α) βελτίωση βατότητας των υφιστάμενων οδοστρωμάτων με ασφαλτική ισοπεδωτική στρώση, ασφαλτική στρώση πάχους 5 εκ. και βελτίωση των επικλίσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές,
(β) καθαρισμός τάφρων και ερεισμάτων,
(γ) καθαρισμός – αποκατάσταση υπαρχόντων τεχνικών,
(δ) άρση καταπτώσεων, (ε) κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, (στ) αποκατάσταση επιχωμάτων,
(ζ) κατασκευή επενδεδυμένων τάφρων από σκυρόδεμα τριγωνικής διατομής, και
(η) βελτίωση της υπάρχουσας σήμανσης και συγκεκριμένα τοποθέτηση πληροφοριακών, ρυθμιστικών και πινακίδων κινδύνου, οριοδεικτών και κιγκλιδωμάτων.
Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε κατά 50% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) με 450.000,00 ευρώ και κατά 50% από Εθνικούς Πόρους.

 



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ