12vima ΝΕΑ ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Γ. Χατζημάρκος: “Αύριο κόβουμε όχι την κορδέλα ενός έργου, αλλά μια αλυσίδα που μας κρατούσε δέσμιους σε ένα άρρωστο χθες”

 

Στον ισχυρό συμβολισμό του τέλους μιας ολόκληρης εποχής που πλήγωσε τον τόπο, αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα, για τα εγκαίνια της νέας γέφυρας Κρεμαστής, που θα πραγματοποιηθούν αύριο Τρίτη και ώρα 19:30 το απόγευμα, παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη. Αμέσως μετά η Γέφυρα θα δοθεί στην κυκλοφορία.

Της Ρένας Παυλάκη

Ο κ. Χατζημάρκος έκανε λόγο γα μια ιστορική στιγμή και πρόσθεσε πως τα καλά αποτελέσματα έρχονται ως απόρροια της απόφασης της Περιφερειακής Αρχής “να τελειώνουμε οριστικά με οτιδήποτε μας συνδέει με το χθες.

Ειδικότερα ο Περιφερειάρχης δήλωσε:

“Να τελειώνουμε οριστικά με οτιδήποτε μας συνδέει με το χθες. Ήμουνα και εγώ παιδί και μεγάλωσα σε αυτό τον τόπο ακούγοντας τα ίδια και τα ίδια. Αύριο για εμάς τα εγκαίνια αυτής της γέφυρας είναι το κόψιμο όχι της κορδέλας ενός έργου,  αλλά μιας αλυσίδας που μας κράταγε δέσμιους σε ένα άρρωστο χθες. Είναι ένα τέλος υπέροχο και μια αρχή ακόμη ποιο λαμπρή. Αύριο 19:30 σας περιμένουμε στην Κρεμαστή εκεί που κάποτε θρηνούσαμε , να πάμε να βάλουμε μαζί το τέλος σε αυτή την εποχή , της κακοδιοίκησης της κακοδιαχείρισης, της αδιαφορίας και της ανικανότητας και να κάνουμε το άλμα στο αύριο που αξίζουμε όλοι μαζί”.

Αναλυτικά:
• Διατηρήθηκε η υφιστάμενη γέφυρα, μετά από κατάλληλη ενίσχυση και επέκτασή της καθώς κατασκευάστηκε, δίιχνη διατομή πλάτους οδοστρώματος 6,50μ. με συνολικό πλάτος καταστρώματος 11,85μ. Το πεζοδρόμιο της νότιας πλευράς έχει ικανό πλάτος για να εξυπηρετήσει, εκτός από πεζούς και ποδηλάτες.
Ο φορέας διαθέτει δέκα (10) ανοίγματα, μήκους 10 μ. το καθένα και έχει συνολικό μήκος 100 μ. Αποτελείται από τοξωτές πλάκες, στηριζόμενες επί συμπαγών βάθρων. Ο αρχικός Φέρων Οργανισμός της γέφυρας, δεν είχε σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της νέας κυκλοφοριακής σύνθεσης, ενώ ήταν ήδη επιβαρυμένος εξαιτίας της ηλικίας και των φορτίσεων (τυχαίων και μη) που έχει υποστεί στη διάρκεια των ετών. Βάσει των παραπάνω, για να καλύπτονται οι σύγχρονες προδιαγραφές και κανονισμοί, έγινε ενίσχυσή του φορέα και διεύρυνση του πλάτους της επιφάνειας του καταστρώματος.
Όπως αναφέρθηκε, το πλάτος παλαιού καταστρώματος ήταν 4,70 μ. Για την εξυπηρέτηση της αμφίδρομης κυκλοφορίας, η διατομή της γέφυρας τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε με συνολικό πλάτος καταστρώματος 11,85μ. που περιλαμβάνει πλέον:
– Μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25μ.
– Πεζοδρόμιο πλάτους 2,10μ στη βόρεια πλευρά της γέφυρας που περιλαμβάνει χώρο διέλευσης πεζών.
– Πεζοδρόμιο πλάτους 2,75μ. στην νότια πλευρά της γέφυρας που περιλαμβάνει χώρο διέλευσης πεζών και ποδηλάτων 1,50μ.
Για την εφαρμογή του πρόσθετου πλάτους του καταστρώματος της γέφυρας έγινε:
• Επέκταση των υφιστάμενων πεδίλων, μέσω προσθήκης κεφαλόδεσμων και 80 περίπου πασσάλων, συνολικού μήκους 1500 μ από οπλισμένο σκυρόδεμα.
• Ενίσχυση των υφιστάμενων βάθρων με έγχυτο σκυρόδεμα
• Ενίσχυση των τοξωτών πλακών με μανδύα εκτοξευόμενου σκυροδέματος.
• Επέκταση των τοξοτών πλακών στο απαιτούμενο πλάτος, ώστε να υποστηριχθεί πλήρως η προβλεπόμενη διατομή. Οι επεμβάσεις ακολουθούν την ισχύουσα νομοθεσία και τους εφαρμοζόμενους κανονισμούς και τεκμηριώνουν την επάρκεια της νέας κατασκευής έναντι των φορτίσεων της προβλεπόμενης κυκλοφορίας.
Για το φωτισμό της οδού τοποθετήθηκαν ιστοί οδοφωτισμού 9,00m επί των πεζοδρομίων της γέφυρας, στα πεζοδρόμια του κυκλικού κόμβου και στους κλάδους αυτού.
• Σε ό,τι αφορά στον κυκλικό κόμβο στη συμβολή της Επ. Οδού με την τοπική παραρεμάτια οδό, αυτός έχει εξωτερική διάμετρο 30 μ. και εσωτερική 17 μ. που περιλαμβάνει υπερβατή νησίδα πλάτους 2,50μ στο εσωτερικό του δακτυλίου για την εξυπηρέτηση οχημάτων μεγάλων διαστάσεων. Η σύνδεση του κυκλικού κόμβου με το τοπικό δίκτυο πραγματοποιείται μέσω τριών (3) κλάδων. Προς Γέφυρα Κρεμαστής, προς Παραδείσι και προς Μαριτσά
Με την κατασκευή του κυκλικού κόμβου θα επιτευχθεί σημαντική αύξηση της οδικής ασφάλειας καθώς:
– Μειώνονται τα σημεία εμπλοκής των διασταυρούμενων οχημάτων.
– Επιτυγχάνεται μείωση και έλεγχος της ταχύτητας των κινούμενων οχημάτων.
– Μειώνεται ο κίνδυνος για τους πεζούς λόγω των μικρότερων αναπτυσσόμενων ταχυτήτων και λόγω του ελέγχου μόνο μίας κατεύθυνσης.
– Αυξάνεται η κυκλοφοριακή ικανότητα του κόμβου μέσω της ομαλοποίησης της κυκλοφοριακής ροής.
– Παρέχεται η δυνατότητα αναστροφής της πορείας.
– Παρουσιάζεται καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα το οποίο σε συνδυασμό και με την αρχιτεκτονική αναβάθμιση της γέφυρας βελτιώνει σημαντικά την εικόνα του δυτικού οδικού άξονα της Ρόδου.
Σημειώνεται ότι οι βελτιώσεις των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της περιοχής, προβλέπουν και επιβάλλουν την κατάργηση της παλαιάς Ιρλανδικής διάβασης η οποία και καθαιρέθηκε.

Από τα στοιχεία δε της Υδραυλικής Μελέτης και Υδραυλικού Ελέγχου προκύπτει ότι η νέα γεωμετρία της διατομής της γέφυρας επαρκεί βάσει των δεδομένων του ελέγχου ροής σε συνθήκες πλημμύρας και η διέλευση των υδάτων κάτω από την γέφυρα επιτρέπεται πλέον απροβλημάτιστα».

 



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ