12vima ΝΕΑ ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Γ. Χατζημάρκος: “Το Νότιο Αιγαίο είναι η μοναδική περιοχή της χώρας που έχει ήδη ξεπεράσει το ρεκόρ του 2019. Αυτό δεν έγινε τυχαία”

 

Με το θεαματικό πρόσημο +20% αύξηση έκλεισε ο Ιούλιος σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 -που ήταν χρονιά ορόσημο για τον Τουρισμό- ως προς τις διεθνείς αφίξεις στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, που αποτελούν πόλο έλξης για όλες τις βασικές αγορές της χώρας.

Συγκεκριμένα, μόνο τον μήνα Ιούλιο, οι απευθείας διεθνείς αφίξεις ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο, υπερπηδώντας έτσι τον Ιούλιο της χρονιάς-ρεκόρ κατά 20% σε περιφερειακό επίπεδο. Ειδικότερα, τα ποσοστά αύξησης ανά διεθνή αερολιμένα διαμορφώνονται ως εξής:  13% για τη Ρόδο, 8% για την Κω, 31% για την Μύκονο και 65% για την Σαντορίνη. 

«Τα νησιά που κάθε χρόνο αποτελούν σημείο αναφοράς για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, φέτος πρωταγωνιστούν στις αφίξεις τουριστών μετά από σκληρή δουλειά που προηγήθηκε, μέσα σε ένα δυσχερές οικονομικό περιβάλλον μετά από μία δεκαετία ύφεσης, με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση, με άνοδο των αεροπορικών εισιτηρίων, με ένα πόλεμο στη γειτονιά μας και μια πανδημία που δεν έχει τελειώσει σε όλο τον πλανήτη, είναι πρωτόγνωρο αυτό που συντελείται φέτος στην περιοχή μας. Το Νότιο Αιγαίο είναι η μοναδική περιοχή της χώρας που έχει ήδη ξεπεράσει το ρεκόρ του 2019. Αυτό δεν έγινε τυχαία”.

Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων μιλώντας στον Real Voice και τον Τέρη Χατζηιωάννου στην εκπομπή “Πρώτη Καλημέρα”, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ως προς το άλμα των αφίξεων, πετυχαίνοντας το υψηλότερο ποσοστό αύξησης που έχει καταγραφεί την τρέχουσα τουριστική περίοδο σε μηνιαία βάση σε σχέση με το 2019.

Ο κ. Χατζημάρκος σημείωσε ότι όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου αυτή τη στιγμή έχουν μία ισχυρή οικονομία και δουλεύουν όλοι οι κλάδοι, ενώ η ζήτηση συνεχώς αυξάνει. Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στη σκληρή δουλειά που προηγήθηκε και στις συμμαχίες που χτίσθηκαν το προηγούμενο διάστημα από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους Φορείς και τους επαγγελματίες, με αλλαγή νοοτροπίας και ως προς την προβολή του τουριστικού μας προϊόντος, που σήμερα κεφαλαιοποιεί η περιοχή, ενώ κάποιοι δεν θέλουν να το παραδεχτούν για να μην πιστωθεί η επιτυχία σε συγκεκριμένα πρόσωπα “από το φόβο και τον τρόμο τους, μην τυχόν και πιστωθεί κάποιος, κάτι…”.

 

Αναλυτικά ο κ. Χατζημάρκος τόνισε τα εξής:

“Είναι απίστευτο πραγματικά αυτό που συμβαίνει! Ο Ιούλιος του ’22 στο Νότιο Αιγαίο είναι 20% πάνω από τον Ιούλιο του 2019. Προφανώς δεν υπήρξε ποτέ αυτή η προσδοκία. Υπήρξε πάρα πολύ δουλειά για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μέσα σε ένα παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον το οποίο δεν βοηθάει καθόλου, με ύφεση και πληθωρισμό σε όλες τις οικονομίες όλης της Ευρώπης σίγουρα, αλλά εμείς έχουμε επισκέψεις από όλο τον πλανήτη στο σύνολο των νησιών, με έναν πόλεμο στη γειτονιά μας, με ενεργειακή κρίση, με άνοδο στην τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων και την αγωνία της πανδημίας που δεν τελείωσε φυσικά, αλλά Δόξα τω Θεώ η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα έχει κάνει μία εξαιρετική δουλειά λοιπόν.

Και έρχεται μία περιοχή –και δεν είναι γενικευμένο ότι το ‘22 είναι καλύτερο από το 19, η Ελλάδα σαν χώρα είναι κάτω από το 2019- όλοι οι τουριστικοί προορισμοί της Ευρώπης είναι κάτω από το 2019. Έρχεται λοιπόν μία περιοχή το Νότιο Αιγαίο και το τονίζω, γιατί βλέπω τη στενοχώρια όλων αυτών των επαγγελματιών “ευαίσθητων” συμπολιτών μας, οι οποίοι λένε “ναι εντάξει ο κόσμος ήθελε να ξεσκάσει και τι έγινε;” από το φόβο τους και από τον τρόμο τους μην τυχόν και πιστωθεί κάνεις κάτι από αυτή την τεράστια επιτυχία που φέτος έχουν τα νησιά μας και το Νότιο Αιγαίο. Αλλά δεν είναι το θέμα να πιστωθεί ή να μην πιστωθεί κανείς κάτι. Το θέμα είναι να καλύπτονται οι ανάγκες, να υπηρετούνται οι ανάγκες της κοινωνίας και προφανώς το αντιλαμβάνεται η κοινωνία. Τα νησιά μας αυτή τη στιγμή έχουν μία πολύ ισχυρή οικονομία με την έννοια ότι δουλεύει η οικονομία τους, δουλεύουν όλοι οι κλάδοι, άλλοι περισσότερο άλλοι λιγότερο σίγουρα, αλλά δουλεύουν όλοι οι κλάδοι.

Εμείς από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας από τις επαφές που κάνουμε με όλους τους τους Τ.Ο. σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, σε όλους τους Travel Agent, σε όλες τις αγορές της Ευρώπης, όλα κυλάνε ομαλά. Η συζήτηση συνεχώς βελτιώνεται και αυξάνει. Πάρα πολλά πράγματα έγιναν σωστά εδώ, σε πάρα πολλά θέματα αλλάξαμε νοοτροπίες, σε πάρα πολλές αποφάσεις, σε πάρα πολλά ζητήματα “στρίψαμε το τιμόνι”, ένα παράδειγμα θα σας δώσω μόνο, γιατί είναι πάνω από όλα αυτά που μπορούμε να συζητήσουμε για το τι έγινε τα προηγούμενα δύο χρόνια της πανδημίας σε αυτόν εδώ τον τόπο και σήμερα κεφαλαιοποιεί ακριβώς αυτή τη διαχείριση που έγινε τα δύο προηγούμενα χρόνια της πανδημίας κυρίως.

Σε πάρα πολλά θέματα αλλάξαμε νοοτροπία και αποφασίσαμε να λειτουργήσουμε με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Προβολή: όλη μας η προβολή πια έχει περάσει στο ψηφιακό περιβάλλον. Τα χρόνια της πανδημίας λειτούργησαν με ένα πιεστικό τρόπο να κάνουμε και εμείς γρηγορότερα αυτά ή πιο επιτακτικά, πιο επίμονα αν θέλετε, αυτά που έπρεπε να είχαμε κάνει. Έπρεπε να έχουμε στραφεί νωρίτερα πιο αποφασιστικά στο ψηφιακό περιβάλλον. Είχαμε μείνει κολλημένοι και κάνουμε και την αυτοκριτική μας. Το λέω και για μας. Είχαμε μείνει κολλημένοι στις Εκθέσεις, σωστό ήταν να είμαστε, αλλά έπρεπε να έχουμε διαφορετικό μείγμα. Έπρεπε να έχουμε στραφεί στο ψηφιακό περιβάλλον νωρίτερα, το κάναμε όμως με πολύ επαγγελματισμό, χτίζοντας τις καλύτερες δυνατές συμμαχίες και με εξαιρετική ομάδα και τα αποτελέσματα πραγματικά μας έχουν δώσει και μας πολύ χαρά.

Από την πρώτη στιγμή εκπαιδευτήκαμε θέλαμε, δε θέλαμε, στη διαχείριση των κρίσεων, γιατί αυτή η περιοχή μας έδωσε συνεχείς κρίσεις που έπρεπε να διαχειριστούμε. Καταρχήν βρεθήκαμε, συναντηθήκαμε με την έννοια ότι ήρθαμε κοντά ο ένας στον άλλον όλοι οι φορείς, κοινωνική εταίροι, εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, Αυτοδιοίκηση, κοινωνία, χτίσαμε μαζί ένα σχέδιο, δύσκολο, πολύ δύσκολο πραγματικά, θα έλεγα χωρίς να θέλω να μειώσω τη δουλειά που έγινε κυβερνητικά, ότι το χρηματοδοτήσαμε σε ένα σημαντικό βαθμό και με δικούς μας πόρους, από όλους τους κωδικούς που μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε χρήματα για να το στηρίξουμε, πήραμε πάρα πολύ δύσκολες αποφάσεις, για τις οποίες αυτό το κομμάτι των επαγγελματιών των συγκεκριμένων, μας έβριζαν εδώ. Να θυμίσω μία πτήση από Ολλανδία μέσα στο lockdown την οποία είχαμε κάνει για το promotion για να δείξουμε ότι αυτός ο τόπος εδώ μπορεί να λειτουργήσει κάτω από όλες τις συνθήκες, για να δείξουμε ότι είμαστε ώριμοι, ότι είμαστε οργανωμένοι και έγινε αυτό.

Ενώ λοιπόν σε όλο τον κόσμο και σε όλη την Ευρώπη έπαιζε ως είδηση ότι “υπάρχει ένας προορισμός ο οποίος έχει αυτή την ωριμότητα, αυτό το βαθμό οργάνωσης που μεγάλες Ευρωπαϊκές χώρες που ζηλεύουμε για τη δημόσια διοίκηση τους, δεν το έχουν πετύχει”, εδώ μας έβριζαν με το χυδαιότερο τρόπο οι δήθεν “ευαίσθητοι”. Για μένα είναι επαγγελματίες μόνο της σπέκουλας και τίποτα άλλο.

Κρουαζιέρα: έγινε ειδικό σχέδιο για την κρουαζιέρα στα λιμάνια μας και βλέπετε και αυτό πως αποδίδει τώρα, έγινε εκπαίδευση δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων, σε καμία άλλη χώρα και σε κανέναν άλλο τουριστικό προορισμό δεν έγινε, ήρθαν πάνω 40 χιλιάδες εργαζόμενοι, επιχειρηματίες και εκπαιδεύτηκαν πάνω στα πρωτόκολλα κλπ. Τελικά κερδίσαμε εμπιστοσύνη. Δύσκολα κερδίζεται, εύκολα χάνεται, έχει μεγάλη αξία τώρα, μεγάλη σημασία να μπορέσουμε να κρατήσουμε το μερίδιο αγοράς, εγώ θα πω να κρατήσουμε αυτή την εμπιστοσύνη. Γιατί από αυτήν ήρθε και το μερίδιο αγοράς”, σημείωσε καταλήγοντας ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου.

 

Σημειώνεται ότι από την αρχή της τουριστικής περιόδου οι προορισμοί του Νοτίου Αιγαίου βρίσκονται αδιάλειπτα ψηλότερα από τις επιδόσεις της τελευταίας κανονικής χρονιάς κατά ένα μέσο όρο που φτάνει, από τις 27 Μαρτίου μέχρι το τέλος Ιουλίου, το 13%. Πάνω από 3εκ. επισκέπτες από το εξωτερικό έχουν επισκεφθεί μέχρι τις 31 Ιουλίου τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, όσοι περίπου αφίχθησαν στα αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου κατά τη διάρκεια όλης της περσινής τουριστικής περιόδου.

Η Μεγάλη Βρετανία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για την Ρόδο, ξεπερνώντας τη Γερμανία, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, ενώ αισθητή έκαναν την παρουσία τους οι Ιταλοί στο νησί των Ιπποτών τον Ιούλιο, καθώς αναδείχθηκαν τέταρτη αγορά μετά τους Πολωνούς.

Αντιστοίχως και στην Κω, η Γερμανία παραμένει σταθερά η δημοφιλέστερη αγορά, ακολουθούμενη από τη Μεγάλη Βρετανία, με τους Ιταλούς να κάνουν την είσοδό τους στις πέντε κορυφαίες αγορές για το νησί του Ιπποκράτη.

 

realvoice995.gr



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ