12vima ΝΕΑ ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΜΑΡΚΟΣ: ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ

«Νέα εποχή για τις υποδομές της Ρόδου» χαρακτήρισε τις πρωτοβουλίες της περιφερειακής αρχής ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος ανοίγοντας πλέον νέα σελίδα στα σοβαρά έργα υποδομής, με στόχο να κλείσουν οι πληγές του παρελθόντος που έμειναν σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια, ταλαιπωρώντας τους πολίτες.

 

Μόλις 8 μέρες μετά την υπογραφή της εργολαβικής σύμβασης με τον ανάδοχο, που έλαβε χώρα στις 7 Σεπτεμβρίου 2021, ξεκίνησε από την περασμένη Πέμπτη, το έργο της κατασκευής της νέας Γέφυρας Κρεμαστής. Στο εργοτάξιο μετέβη ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, με τους συνεργάτες του, Νίκο Λυμπερόπουλο, Προϊστάμενο Τμήματος Μελετών Δ/νσης Τεχνικών Έργων Δωδ/σου και Νίκο Παπασταματίου, Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας, μαζί με τον Χωρικό Αντιδήμαρχο Δημοτικών Ενοτήτων Αφάντου και Πεταλούδων, Τάσο Σπανό. Κατά την επίσκεψή τους στο εργοτάξιο εξέτασαν τις κυκλοφοριακές λύσεις για το διάστημα εκτέλεσης του έργου. Διαπιστώθηκε ότι η γέφυρα μπορεί να παραμείνει σε κυκλοφορία στο αρχικό διάστημα κατά το οποίο θα εκτελούνται οι παράλληλες εργασίες της εργολαβίας και συμφωνήθηκε, για τις επόμενες 40 ημέρες, λόγω και του συνεχιζόμενου υψηλού αριθμού αφίξεων στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Διαγόρας», η γέφυρα να παραμείνει σε λειτουργία. Στην προσεχή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου θα εγκριθεί η μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εκτροπή της κυκλοφορίας.

 

 

 

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο περιφερειάρχης τόνισε:
«Πραγματικά, είναι μεγάλη η χαρά όλων μετά από τόσα χρόνια και τόσα… βάσανα, να έχουμε πλέον την έναρξη των εργασιών μόλις μια εβδομάδα μετά την υπογραφή της σχετικής εργολαβικής σύμβασης. Θέλουμε να κερδίσουμε όλο το χρόνο τον οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε και να εκμεταλλευτούμε το συντομότερο δυνατόν για να ολοκληρώσουμε το έργο. Έχω δεσμευτεί ότι του χρόνου, σ’ εκείνη την θέση θα υπάρχει μια πολύ σύγχρονη κατασκευή και αυτό που είδαμε μαζί με τους μηχανικούς ήταν το εξής: μπορούμε -και το επιβεβαιώσαμε με τους εκπροσώπους της τεχνικής εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο- επειδή πηγαίνει πάρα πολύ καλά η αεροπορική κίνηση και οι αφίξεις συνεχίζουν να είναι πολύ καλές τόσο για τον Σεπτέμβριο, όσο και για τον Οκτώβριο, θα προσπαθήσουμε τις επόμενες 40 ημέρες να γίνονται όλες οι συνοδές παράλληλες εργασίες στο εργοτάξιο, χωρίς να κλείσουμε την κυκλοφορία στη Γέφυρα. Για μερικούς μήνες θα γίνει μια εκτροπή της κυκλοφορίας για να ολοκληρωθεί το έργο, αλλά τώρα, θέλουμε να κερδίσουμε αυτές τις 40 ημέρες λόγω της εξέλιξης τουριστικής περιόδου.
Το συμφωνήσαμε πώς θα γίνει και ποιες θα είναι οι εργασίες που απαιτούνται, χωρίς να χάσουμε χρόνο και χωρίς να χάσουμε το έργο στο χρονοδιάγραμμά του. Μέχρι τις 20 – 25 Οκτωβρίου, θα κρατήσουμε ανοιχτή τη Γέφυρα στο ρεύμα προς το αεροδρόμιο και αμέσως μετά θα πάμε σε εκτροπή κυκλοφορίας για να αναπτυχθεί το εργοτάξιο στις επόμενες εργασίες που απαιτούνται.
Μέσα στα τόσα που έχουμε κληρονομήσει, η Γέφυρα της Κρεμαστής έχει έναν συμβολισμό ο οποίος είναι πολλαπλός. Είναι το έργο που χρησιμοποιήθηκε στη ρητορική κάποιων, ως σύμβολο ανικανότητας της διοίκησης, ως σύμβολο κινδύνου αφού εκεί, έχουν χαθεί ανθρώπινες ζωές. Για εμάς, αυτό το έργο είναι το ‘τέλος μιας εποχής’. Το να τελειώνουμε με το χτες το είπα και το εννοώ, αφού τελειώνουμε με έναν τρόπο πιεστικό. Είναι η ώρα να γυρίσουμε επιτέλους σελίδα στα τόσα που μας κληρονόμησαν όλα τα… καλά παιδιά, οι ευαίσθητοι δημοκράτες που από την πολλή ευαισθησία… ρήμαξαν τον τόπο! Κλείνουμε όλες τις πληγές, στην πιο δύσκολη περίοδο. Τις πληγές αυτές, τις δημιούργησαν την περίοδο της ευμάρειας, όταν τα χρήματα ήταν άπειρα, οι διαδικασίες ήταν ελάχιστες, οι δημοπρατήσεις γίνονταν μέσα σε γραφεία και τα προβλήματα στις δημοπρατήσεις δεν τα μάθαινε κανείς… δεν υπήρχε Διαύγεια, δεν υπήρχε ούτε Ελεγκτικό Συνέδριο. Όλες αυτές τις πληγές που έχουν να κάνουν με το νερό, με το οδικό δίκτυο, με γέφυρες, με σχολικές μονάδες κ.λπ. τις κλείνουμε!»

Ο ΧΥΤΑ ΒΟΡΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

Την ίδια ώρα, ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα της Ρόδου, οδεύιει προς την οριστική λύση του. Την περασμένη Πέμπτη, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με αντικείμενο τον ΧΥΤΑ βόρειας Ρόδου και την πλήρη αποτύπωση όλων των εκκρεμοτήτων και προβλημάτων στη λειτουργία του, προκειμένου να περάσει το συντομότερο δυνατόν στην ευθύνη του ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου ΑΕ, που κατά τον νόμο έχει τη σχετική αρμοδιότητα, στο γραφείο του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και Προέδρου του ΦΟΔΣΑ, Γιώργου Χατζημάρκου.
Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Δήμαρχος Ρόδου και Αντιπρόεδρος του ΦΟΔΣΑ, Αντώνης Καμπουράκης, η Αντιδήμαρχος Επιχειρησιακής Λειτουργίας & Καθημερινότητας του Πολίτη, Τσαμπίκα Κιαχαγιά – Μαγιόγλου, ο Προϊστάμενος Τμήματος Μελετών Δ/νσης Τεχνικών Έργων Δωδ/σου της ΠΝΑΙ, Νίκος Λυμπερόπουλος, η Προϊσταμένη της Δ/νσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης Δήμου Ρόδου, Μαρία Κολεζάκη, ο Προϊστάμενος του ΧΥΤΑ Ρόδου , Φώτης Μπακίρης, ο ειδικός σύμβουλος του Προέδρου του ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου ΑΕ, πρώην δήμαρχος Χάλκης, Μιχάλης Πατρός, ο επιστημονικός συνεργάτης του Περιφερειάρχη, Χρήστος Γαμβρούδης, και η υπάλληλος του ΧΥΤΑ Ρόδου, Όλγα Σάντσεζ.
Στη συνάντηση συστάθηκαν δύο ομάδες εργασίας. Αντικείμενο της πρώτης το σκέλος της λειτουργίας του ΧΥΤΑ βόρειας Ρόδου και της δεύτερης, το σκέλος των τεχνικών έργων που άμεσα πρέπει να εκτελεστούν σε αυτόν.
Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε:
«Ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έργο στην ιστορία της Ρόδου, μετά το Φράγμα Γαδουρά, το Ολοκληρωμένο Συστήμα Διαχείρισης Απορριμμάτων Νήσου Ρόδου, γνωστό και ως ΣΔΙΤ Ρόδου, είναι στον αέρα. Για το διάστημα έως και την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου, ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου ΑΕ, πρέπει να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της υποδομής του υφιστάμενου ΧΥΤΑ, ταυτόχρονα με την υλοποίηση όλων των τεχνικών έργων που είναι πρώτης προτεραιότητας. Σήμερα δεν κοιτάμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ΧΥΤΑ και αυτά που για σειρά ετών δεν έγιναν εκεί. Σήμερα προτεραιότητά μας είναι να βάλουμε τάξη και να γυρίσουμε σελίδα, άλλωστε γι’ αυτό ιδρύθηκε ο ΦΟΔΣΑ».

Η Β’ ΦΑΣΗ ΤΟΥ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΓΑΔΟΥΡΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΔΡΕΥΣΗ ΤΗΣ Ν.ΡΟΔΟΥ Κ ΛΙΝΔΟΥ

Ο κ. Χατζημάρκος, αναφερόμενος στο μεγάλο έργο που αφορά την Ύδρευση στη Νότια Ρόδο και Λίνδο, εξέφρασε την ικανοποίησή του λέγοντας:
«Το να έχει νερό η Λίνδος και η Νότια Ρόδος που υποφέρουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είναι ένα μεγάλο επίτευγμα. Εμείς βάλαμε και δικά μας χρήματα για να δημοπρατηθεί το έργο και να προχωρήσουμε προς την υπογραφή της σύμβασης (β’ φάση του φράγματος Γαδουρά). Είχαμε μια εκκρεμότητα με τις απαλλοτριώσεις. Στείλαμε όλο το φάκελο στο υπουργικό συμβούλιο με τη νέα νομοθεσία περί απαλλοτριώσεων, όπως έχει διαμορφωθεί μετά την τελευταία αλλαγή για τα δημόσια έργα και είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι λάβαμε το ΦΕΚ –και άρα μπορούμε να προχωρήσουμε στην κήρυξη της απαλλοτρίωσης που είναι μία έκταση περίπου 65.000 τ.μ. Ο νέος νόμος έχει μικρύνει πολύ το χρόνο για τις διαδικασίες κι έτσι, η άλλη μεγάλη είδηση είναι πως κλείνουμε και με αυτή την ‘πληγή’. Τον προσεχή Ιανουάριο, θα έχουμε ένα εργοτάξιο που θα ξεκινήσει για την κατασκευή αυτού του έργου».



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ