AUTO MOTO

Hyundai Ioniq 5: «Ηλεκτρικό» ρουά ματ

 

Η Hyundai άφησε τον κόσμο του αυτοκινήτου άφωνο παρουσιάζοντας ίσως το πιο ελκυστικό ηλεκτρικό όχημα της νέας γενιάς.

Όταν η Hyundai παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ioniq 5 φανηταζόμαστε πως σε πολλά σημεία του κόσμου, σε Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία, κάποιοι κύριοι με κουστούμι, έκλεισαν με κρότο την πόρτα τους γραφείου πίσω τους και κατακόκκινοι εκδήλώσαν την έντονη ζήλια τους. Όπως καταλαβαίνεται αυτοί ήταν στελέχοι των ανταγωνιστών της Hyundai που αντιλήφθηκαν πως οι Κορεάτες είχαν κάνει την απόλυτη κίνηση ματ στη σκακιέρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στις αρχές του 2022 δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου από όλο τον κόσμο δεν σκέφτηκαν ούτε για ένα λεπτό να μην ψηφίσουν το Ioniq 5 ως το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai που είναι αδύνατο να μην κερδίσει την προσοχή μιας και οι Κορεάτες έχουν πετύχει έναν ανεπανάληπτο συνδυασμό ρετρό στοιχείων με σύγχρονες και φουτουριστικές πινελιές.

Δεν θα κατηγορούσαμε κανέναν αν το έβλεπε πρώτη φορά και ορκιζόταν ότι πρόκειται για πρωτότυπο μοντέλο, καθώς όλες οι σχεδιαστικές ιδέες που έχουν εφαρμοστεί στο Ioniq 5 απλά ανήκουν σε ένα διαφορετικό κόσμο. Εκείνο των οραματιστών-ρομαντικών σχεδιαστών του μέλλοντος. Κοιτάζοντας το Ioniq 5 σου δίνει την εντύπωση ότι κάποιος ταξίδεψε από το μέλλον και έφερε μαζί του αυτό το αυτοκίνητο, ενώ τα φώτα με αισθητική πίξελ, οι μεγάλες καθαρές επιφάνειες, οι έξυπνες γωνίες, ακόμα και οι «πλεκτές» ζάντες καθιστούν το Ioniq 5 ιδιαίτερα γοητευτικό.

Το Ioniq 5 είναι το πρώτο ηλεκτρικό Hyundai που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP και είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις. Η πρώτη είναι η «entry level» με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 170 ίππους, 350 Nm ροπής και κίνηση στους πίσω τροχούς. Η δεύτερη έχει επίσης κίνηση στους πίσω τροχούς με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 229 ίππων και 350 Nm, ενώ η κορυφαία έχει δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα – κίνηση σε όλους τους τροχούς και απόδοση 325 ίππων και 605 Nm.

Η εισαγωγική έκδοση του Ioniq 5 είναι εξοπλισμένη με μπαταρία 58,2 kWh, ενώ οι δύο πιο ισχυρές έχουν μπαταρία 77,4 kWh. Εντυπωσιακή είναι και η αυτονομία που έχει το αυτοκίνητο καθώς με την «μικρή» μπαταρία φτάνει τα 451 χιλιόμετρα, ενώ με την μεγαλύτερη των 77,4 kWh ξεπερνάει τα 500. Η Hyundai έχει φροντίσει να επιταχύνει και τους χρόνους φόρτισης χάρη στις πολλαπλές δυνατότητες φόρτισης. Σε AC Wallbox απαιτούνται περίπου 5 ώρες (58,2 kWh) και 7 ώρες (77,4 kWh), ενώ σε DC φορτιστή 50 kW ο χρόνος μειώνεται στα 46 λεπτά (58,2 kWh) και 62 λεπτά (77,4 kWh) αντίστοιχα μέχρι το 80%, ενώ στον κορυφαίο DC 350 kW η φόρτιση γίνεται μόλις σε 18 λεπτά!

Οι επιδόσεις του Ioniq 5 είναι εξίσου εντυπωσιακές όπως ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου. Στην πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση με τους 325 ίππους τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ σε όλες τις εκδόσεις η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 185 χλμ/ώρα.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δείξει η Hyundai στο εσωτερικό του Ioniq 5 προσφέροντας στον αγοραστή να επιλέξει μια σειρά από οικολογικά υλικά. Μέσω της διαδικασίας ανακύκλωσης δημιουργήθηκε μια νάιλον κλωστή ECONYL η οποία αποτελείται από ζαχαροκάλαμο, μαλλί και λιναρόσπορο. Κάπως έτσι λοιπόν η επένδυση του πατώματος, τα καθίσματα και η οροφή είναι κατασκευασμένα με οικολογικό τρόπο, ενώ ακόμα και η βαφή είναι φιλική προς το περιβάλλον αφού προέρχεται από έλαια φυτών όπως γογγύλια και αραβόσιτος.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στο εσωτερικό του Ioniq 5 είναι η κεντρική συρόμενη “νησίδα”. Ο οδηγός μπορεί να σύρει την κεντρική κονσόλα μέχρι το πίσω μέρος προκειμένου οι συνεπιβάτες να τη χρησιμοποιήσουν σαν τραπέζι ή γραφείο εργασιών. USB θύρες φόρτισης υπάρχουν διαθέσιμες σε όλους τους επιβάτες, ενώ ο οδηγός ενημερώνεται από μια οθόνη 12,25 ιντσών υψηλής τεχνολογίας και μια οθόνη αφής 12,25 ιντσών για το σύστημα infotainment.

Στον εξοπλισμό επίσης συναντάμε LED φωτιστικά σώματα, ζάντες 19 ιντσών, ψηφιακούς καθρέπτες, ενώ η Hyundai έχει αναπτύξει το σύστημα V2L που δίνει τη δυνατότητα φόρτισης σε εξωτερικές συσκευές όπως εξοπλισμό κάμπινγκ ή ακόμα και να φορτίσεις ένα άλλο ηλεκτρικό όχημα. Όσο για τους χώρους, το Ioniq 5 είναι εξαιρετικά ευρύχωρο και δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι είναι ένα εξαιρετικά άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι χώροι εμπρός και πίσω είναι ιδιαίτερα μεγάλοι, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 527 λίτρων με πολύ εύκολη πρόσβαση.

Το Hyundai Ioniq 5 είναι ένα ιδιαίτερα σύγχρονο και hight tech ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μάλιστα από πολλές πλευρές. Δύσκολα μπορείς να βρεις κάποιο αρνητικό στο κορεάτικο μοντέλο το οποίο είναι εντυπωσιακό, καλοφτιαγμένο, άνετο και γρήγορο. Οι τιμές του ξεκινούν, με την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, από τις 37.090 ευρώ και φτάνουν έως τις 50.590 ευρώ.

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ