ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Ηχηρό μήνυμα Γ. Χατζημάρκου: Ο σεβασμός στις κλασικές και πανανθρώπινες αξίες που είναι και ελληνική κληρονομιά στο δυτικό κόσμο, η απάντησή μας στις προκλήσεις

 

“Εμείς σεβόμαστε ως λαός και ως χώρα όλα τα μνημεία, τα πιστεύω όλων, σε αντίθεση με κάποιους γείτονές μας, οι οποίοι φέρονται ως “πειρατές” σε όλα τα επίπεδα και δεν έχουν καμία σχέση με το Δυτικό κόσμο”, δήλωσε στον Real Voice 99.5,  ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, μιλώντας στην εκπομπή “Πρώτη Καλημέρα” και τον Τέρη Χατζηιωάννου, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα στη γείτονα χώρα, με αφορμή την έναρξη των εργασιών στο τέμενος στο Πλατάνι της Κω και τις τελευταίες προκλητικές δηλώσεις εις βάρος της Ελλάδας, Τούρκων αξιωματούχων για τα μνημεία της Ρόδου και όχι μόνο.

Προ ημερών μπήκε ο εργολάβος για την έναρξη των εργασιών στο τέμενος Γαζή Χασάν Πασά στο Πλατάνι της Κω, έργο που ενώ δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά της, εντούτοις, υλοποιείται και αυτό με χρηματοδότηση από πλευράς της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και προχθές έγινε σε μία σεμνή τελετή η τελετή εγκαινίων έναρξης των εργασιών.

Επίσης όπως είχε γράψει προ μηνός ο RV, στις 20 Νοεμβρίου θα παραδοθεί ο Μητροπολιτικός Ναός του Αγίου Νικολάου στην Κω και τον Δεκέμβρη θα έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της Αγίας Παρασκευής, που επλήγησαν από το σεισμό του 2017 με σοβαρότατες ζημιές, όπως δήλωσε στον Real Voice ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος. Οι εργασίες αποκατάστασης των δύο εκκλησιών έγιναν με ιδίους πόρους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, παρότι δεν είχε επίσης την αρμοδιότητα.

Ο Περιφερειάρχης κατά την επίσκεψή του στην Κω πραγματοποίησε επίβλεψη και στο έργο ηλεκτροφωτισμού που εκτελείται σε όλο το Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου και το οποίο θα αποτελεί το μεγαλύτερο συνεχόμενο φωτισμένο οδικό δίκτυο στην Ελλάδα.

Πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου η Περιφέρεια θα αναπλάσει και τον κυκλικό κόμβο του Διεθνούς Αερολιμένα Κω «Ιπποκράτης» με γενναία παρέμβαση, όπως δεσμεύτηκε ο Περιφερειάρχης κατά την αυτοψία του στο σημείο.

«Εμείς δεν κάνουμε πολιτική στις πληγές. Είμαστε πάνω από κάθε έργο και παραδίδουμε με σχέδιο και επιμέλεια όλα όσα δεν έγιναν στα εύκολα χρόνια. Κλείνουμε πληγές δεκαετιών, μία προς μία” δήλωσε στο σταθμό μας ο Περιφερειάρχης.

Ο κ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε και στις παράνομες διαγραμμίσεις διάβασης  σε σημεία του οδικού δικτύου της Ρόδου, οι οποίες έχουν γίνει από ιδιώτες επιχειρηματίες και τις επόμενες ημέρες συνεργεία της Περιφέρειας θα τις σβήσουν.

Τέλος, αναφορικά με την επόμενη τουριστική περίοδο, δεδομένου ότι η φετινή σεζόν κατέρριψε κάθε προηγούμενο ρεκόρ αφίξεων στο Νότιο Αιγαίο, ο κ. Χατζημάρκος σημείωσε ότι «για το 2023 έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις με τους μεγαλύτερους Τουρ Οπερέιτορ σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική και είναι πολύ θετικά τα μηνύματα, χωρίς κάποιο ανησυχητικό σημάδι. Κάποιοι που θέλουν να μηδενίσουν το έργο που συντελέστηκε από όλη την κοινωνία, είναι αυτοί που τρέφονται από τη μιζέρια», είπε σχετικά.

Αναλυτικότερα, ο κ. Χατζημάρκος σημείωσε μεταξύ άλλων:

Σε περίπου 15 μέρες το πολύ παραδίδουμε το Ναό του Αγίου Νικολάου. Στο έργο αυτό καθαυτό της τεχνικής παρέμβασης είναι πάρα πολύ δύσκολη η διαδικασία. Σημασία έχει ότι πάντα βρίσκουμε λύσεις και προχωράμε τα ζητήματα μας. Η ζωή δεν έχει πια τα χαρακτηριστικά που είχε παλιότερα, δηλαδή ένα τέλμα και ερείπια και από πάνω όλοι να χύνουμε κροκοδείλια δάκρυα, εμείς δεν κάνουμε πολιτική πάνω στα ερείπια, εμείς κάνουμε πολιτική πάνω στην αποκατάσταση τους. Εμείς δεν κάνουμε πολιτική πάνω στις πληγές, εμείς κάνουμε πολιτική στην επούλωση τους και αυτό μας δίνει πάρα πολύ χαρά γιατί είναι εξαιρετικά δημιουργικό.

Τέλος Νοεμβρίου, περίπου σε 15 μέρες από σήμερα ο Άγιος Νικόλαος παραδίδεται, η Αγ. Παρασκευή το Δεκέμβριο και στο πλατάνι που έχουμε άλλο μνημείο θρησκευτικής λατρείας, το μουσουλμανικό τέμενος, εκεί ξεκίνησε μπήκε ο εργολάβος και προχθές έγινε μία σεμνή τελετή εκεί από το ΒΑΚΟΥΦ για την έναρξη των εργασιών και αυτοί περίμεναν με αγωνία αυτό το έργο και σε αυτό το έργο ο χρηματοδότης είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο φορέας ο οποίος το δημοπρατεί και θα το υλοποιήσει και θα το παραδώσει ξανά ανακαινισμένο και ασφαλές στους ανθρώπους που ασκούν εκεί τις θρησκευτικές τους ανάγκες.

Εμείς σεβόμαστε ως λαός και ως χώρα όλα τα μνημεία, τα πιστεύω όλων και αυτό είναι η ελληνική κληρονομιά, αν θέλετε, και σε αυτό το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Είναι ένα φως πολιτισμού, είναι 100% ελληνικό φως και έχουμε χρέος να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού, σε αντίθεση με κάποιους άλλους γείτονές μας οι οποίοι φέρονται ως πειρατές σε όλα τα επίπεδα και δεν έχουν καμία σχέση με το Δυτικό κόσμο. Αυτά είναι έργα στα οποία και αρμοδιότητα δεν έχουμε, αλλά και χρήματα δεν πήραμε από πουθενά για να τα εκτελέσουμε, τα χρηματοδοτούμε από ίδιους πόρους της Περιφέρειας. Γιατί καταλάβαμε νωρίς ότι αν δεν πηγαίναμε εκεί να βάλουμε “πλάτη”, αυτά τα θρησκευτικά μνημεία θα ήταν ακόμα ερείπια”.

ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Για το οδικό δίκτυο, ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι στη Ρόδο έγινε μία εξαιρετική δουλειά με τον φωτισμό και πλέον ακολουθεί η Κως, σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο:

“Η Ελλάδα έχει μία παράδοση και τη διατηρεί αυτή την παράδοση στο να έχει σκοτεινό οδικό δίκτυο παντού σε όλη την Ελλάδα, όταν βγεις έξω από τις ελληνικές πόλεις οι δρόμοι είναι σκοτεινοί και όχι μόνο το επαρχιακό δίκτυο. Και αυτό που γίνεται τώρα στα νησιά μας, στο Νότιο Αιγαίο είναι μία επανάσταση για την Ελλάδα συνολικά! Τι κάναμε; ξεκινήσαμε από τη Ρόδο συνολικά όπου στο δρόμο για τη Λίνδο έφτανες με φως μέχρι το ύψος των Κολυμπίων, από την άλλη πλευρά του νησιού πήγαινες στα Καλαβάρδα και στο μεγαλύτερο σημείο το βράδυ κάτοικοι οδηγούσαν μέσα στο απόλυτο σκοτάδι, εκεί φωτίστηκε το οδικό δίκτυο. Το φως είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας ασφαλείας.

Ακούω συμπολίτες μας που λένε για το δρόμο από το αεροδρόμιο μέχρι την Ιαλυσό “πότε θα βάψετε τις διαβάσεις;”. Ποιές διαβάσεις, αυτές που έχουνε φτιάξει οι ιδιώτες παράνομα; Η πλειοψηφία των διαβάσεων σε αυτό το δρόμο δεν αποτυπώνεται σε κανένα χάρτη και σε κανέναν ΦΕΚ. Πηγαίνουν επιχειρηματίες και κάνουν διαβάσεις μπροστά στα μαγαζιά τους και μετά είναι οι ίδιοι που μας καταγγέλλουν γιατί δεν είναι βαμμένες οι διαβάσεις; Είναι παράνομες οι περισσότερες και τώρα ξεκινάμε μέσα στο Νοέμβριο -περιμέναμε να σταματήσει η κίνηση- θα βάλουμε συνεργεία να τις σβήσουμε, όχι να τις βάψουμε! Εμείς ξεκινήσαμε στο Νότιο Αιγαίο τον τεράστιο αγώνα να φωτίσουμε το οδικό δίκτυο.

Στη Ρόδο έγινε υπέροχη δουλειά, και τώρα γίνεται και στην Κω σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο, ένα σημαντικό ποσοστό έχει τελειώσει, το δίκτυο δεν έχει ανάψει, δυστυχώς γιατί εδώ υπάρχουν “ασθένειες” ελληνικές που δεν απαντώνται πουθενά στον πλανήτη. Εμείς τελειώσαμε το οδικό δίκτυο και δε μας δίνει ένα τυπικό χαρτί η Πολεοδομία του Δήμου Κω να πάμε στο ΔΕΔΔΗΕ και να μας συνδέσει το φως, απίστευτα πράγματα!”

Πριν την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου θα έχουμε ολοκληρώσει όλο το έργο κι αν ο Θεός φωτίσει την Πολεοδομία της χώρας μας να δώσει και το σχετικό έγγραφο να φωτίσουμε όλο το οδικό δίκτυο του νησιού. Θέλουμε και τον κόμβο στην Κω, η πρώτη εικόνα του επισκέπτη του νησιού και η τελευταία όταν φεύγει προς το αεροδρόμιο, να είναι αυτή που αξίζει στη φήμη του νησιού και αυτό το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου το αργότερο, με την έναρξη του τουριστικού 2023 και σε ότι αφορά τον δρόμο, αυτό τον κεντρικό οδικό άξονα που πηγαίνει από την πόλη της Κω στο αεροδρόμιο και κει οι συνεργάτες μας ήδη έχουν ξεκινήσει και μελετάνε κάποιες μεγάλες παρεμβάσεις στους μεγάλους κόμβους, στα σταυροδρόμια, με την κατασκευή roundabout και αυτά έχουμε αρχίσει και τα μελετάμε.

Είναι μία εποχή στην οποία τα δημόσια έργα σε όλη την Ελλάδα κινδύνευσαν, όχι μόνο τα δικά μας, παντού. Γιατί η ενεργειακή κρίση που ξεκίνησε με τον πόλεμο στην Ουκρανία, οδήγησε σε ανατιμήσεις παντού, σε όλες τις πρώτες ύλες, σε όλα τα υλικά υπήρξαν ανατιμήσεις αυτο εκτίναξε τον προϋπολογισμό κάποιων έργων, χρειάστηκε να γίνει μία μακρά μελέτη κεντρικά, κυβερνητικά, οι περιφερειάρχες όλοι και οι δήμαρχοι βεβαίως κάναμε πάρα πολλές κουβέντες και με το υπ. Ανάπτυξης που χειρίζεται χρηματοδοτικά εργαλεία και με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που χειρίζεται τους κανόνες των δημόσιων έργων.

ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΖΟΝ ΤΟΥ 2023 – “ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΗΔΕΝΙΣΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΖΕΡΙΑ”

Τέλος, για το κλείσιμο της φετινής τουριστικής χρονιάς, που κατέρριψε κάθε προηγούμενο ρεκόρ και τα θετικά μηνύματα που έρχονται για την επόμενη του 2023, ο κ. Χατζημάρκος επισήμανε τα εξής:

Ιστορικά έσπασε το 2019 σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο σε αφίξεις, δεν μετράμε κεφάλια στο αεροδρόμιο, μετράμε αποτελέσματα στην οικονομία και στην κοινωνία. Τα αποτελέσματα και στην οικονομία μας και στην κοινωνία μας ήταν πάρα πάρα πολύ καλά. Και για το 2023 που έχουμε ξεκινήσει τις συζητήσεις με όλους τους συνεργάτες μας Travel agents και Τ.Ο. σε όλη την Ευρώπη και στην Αμερική, είναι πάρα πολύ καλά τα μηνύματα. Να πω ότι πολύ απλά και ταπεινά, ότι δεν έχουμε κανένα ανησυχητικό σημάδι.

Ακούω κάποιους που θέλουν να μηδενίσουν όλο αυτό το έργο το οποίο έχει γίνει σε αυτό τον τόπο τα χρόνια αυτά και δεν είναι ένα έργο ενός οργανισμού ή πολιτικού προσώπου ή φορέα, είναι έργο όλης της κοινωνίας και κάποιοι προσπαθούν να το μηδενίσουν, είναι αυτοί που τρέφονται από τη μιζέρια.

Η ευρωπαϊκή πίτα στον τουρισμό το σύνολο δηλαδή της Ευρώπης έχει πέσει το 22, ήτανε κάτω σε σχέση με το 19. Και η χώρα που έγραψε και η περιοχή της Ευρώπης πολύ περισσότερο, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που έγραψε τα καλύτερα νούμερα ήταν η δική μας. Έτσι, λοιπόν, αυτή την καλή δουλειά, εμείς δεσμευόμαστε να την συνεχίσουμε μαζί με όλες τις δυνάμεις τις κοινωνικές και τις θεσμικές, δηλαδή τους φορείς με τους οποίους συνεργαζόμαστε, ούτως ώστε να διατηρήσουμε αυτό το καλό επίπεδο.

realvoice995.gr





ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ