AUTO MOTO

Ιστορική στιγμή: Το ευρωπαϊκό best-seller είναι ηλεκτρικό

 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Jato Dynamics, κυρίαρχο στις ταξινομήσεις του Σεπτεμβρίου στην Ευρώπη ήταν ένα μοντέλο με 100% ηλεκτρική καρδιά.

Στιγμή-ορόσημο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς για πρώτη φορά στα χρονικά, ευρωπαϊκό best-seller αναδεικνύεται ένα μηδενικών ρύπων μοντέλο. Πρόκειται για το Tesla Model 3 που με 24.600 μονάδες ήταν το πρώτο σε ταξινομήσεις αυτοκίνητο τον Σεπτέμβριο στην Ευρώπη, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 2,6%.

Τη δεύτερη θέση κατέλαβε το Renault Clio με 24.591 πωλήσεις, την ίδια ώρα που το Dacia Sandero (17.988) συνέχισε να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις της σχετικής λίστας. Τέταρτο ήταν το πάντα υπολογίσιμο VW Golf (17.507), με την πρώτη πεντάδα να συμπληρώνει το Fiat 500 (16.349). Αναλυτικότερα:

1. Tesla Model 3 – 24.591 (+58%)
2. Renault Clio – 18.264 (-23%)
3. Dacia Sandero – 17.988 (-9%)
4. VW Golf –  17.507 (-39%)
5. Fiat 500 – 16.349 (-3%)
6. Opel Corsa  – 15.502 (-41%)
7. Peugeot 2008 – 14.931 (-16%)
8. Hyundai Tucson – 14.088 (+40%)
9. Peugeot 208 – 13.895 (-31%)
10. Renault Captur – 13.715 (-22%)

Σημειώνεται ότι το Tesla Model 3 είναι και το πρώτο αυτοκίνητο μη Ευρωπαίου κατασκευαστή που αναρριχάται στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Jato Dynamics.

Παράλληλα, η Tesla ήταν και η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών, καταλαμβάνοντας μερίδιο 24%, ακολουθούμενη από τον όμιλο VW (22%), τη Stellantis (13%) και τη Hyundai-Kia (11%).

Αναφορικά με τα κορυφαία ηλεκτρικά μοντέλα, πίσω από το Model 3 βρέθηκε το Model Y, ακολουθούμενο από τα VW ID.3, Renault Zoe και Skoda Enyaq: Το ΤΟΠ 10 των ηλεκτρικών, τον Σεπτέμβριο:

1. Tesla Model 3 – 24.512 (+58%)
2. Tesla Model Y – 8.926 (νέο)
3. VW ID.3 – 8.302 (0%)
4. Renault Zoe – 6.580 (-40%)
5. Skoda Enyaq – 5.942 (νέο)
6. Kia Niro – 5.516 (+13%)
7. Fiat 500 – 4.758 (νέο)
8. VW ID.4 – 4.603 (νέο)
9. Peugeot 208 – 4.332 (+49%)
10. Dacia Spring – 4.166 (νέο)

Συνολικά τον Σεπτέμβριο του 2021 πωλήθηκαν 964.800 αυτοκίνητα, κατά 25% λιγότερα από τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους. Καταλυτικό ρόλο, φυσικά, έχει διαδραματίσει η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών που έχει μειώσει σημαντικά την παραγωγή καινούριων οχημάτων.

Από την άλλη, τα SUV βιώνουν στιγμές δόξας, με το μερίδιό τους τον Σεπτέμβριο να φτάνει τις 46,5 ποσοστιαίες μονάδες και να συνιστά το μεγαλύτερο μηνιαίο στην ιστορία τους.

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ