ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κακοκαιρία: Έρχεται ενιαίο συντονιστικό κέντρο μετά το μπάχαλο με την «Ελπίδα»

Ο νέος σχεδιασμός του Μαξίμου μετά το μπάχαλο που ακολούθησε της κακοκαιρίας. Ερωτηματικά, ευθύνες αλλά και… μετρήσιμο πολιτικό κόστος.

Προβληματισμός επικρατεί στην κυβερνητική παράταξη τόσο για τις… αδυναμίες που ανέδειξε η διαχείριση της κατάστασης που προκάλεσε η κακοκαιρία, όσο και για το πολιτικό κόστος που συνεπάγεται.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την παρέμβαση του στο Υπουργικό Συμβούλιο ζητώντας «μία προσωπική και ειλικρινή συγγνώμη» από όσους εγκλωβίστηκαν από την κακοκαιρία στην Αττική Οδό, αναγνώρισε «αστοχίες και ανεπάρκειες», σημειώνοντας ότι πρέπει να διορθωθούν, και εστίασε στην ανάγκη δημιουργίας ενός πιο καλοκουρδισμένου μηχανισμού πολιτικής προστασίας.

Τι σχεδιάζει η κυβέρνηση;

Ο νέος σχεδιασμός που επεξεργάζεται το κυβερνητικό επιτελείο προβλέπει ένα «ενιαίο συντονιστικό κέντρο» όλων των εμπλεκόμενων φορέων: του κράτους, της Αυτοδιοίκησης, της Περιφέρειας, των Δήμων αλλά και ιδιωτών.
Ο στόχος να λειτουργούν ενιαία, με βάση σαφή πρωτόκολλα. Να διαβουλεύονται τακτικά και να αποφασίζουν και να δρουν αμέσως, από κοινού, στις κρίσεις.

Το μεγάλο στοίχημα να σταματήσει ο κατακερματισμός ευθυνών και αρμοδιοτήτων, όσο και τα φαινόμενα ασυνεννοησίας και καθυστέρησης στη λήψη αποφάσεων, πόσο μάλλον στις καταστάσεις που απαιτούν άμεσους, «χειρουργικούς» χειρισμούς.

Και «γαλάζιες» ενστάσεις…

Πρόκειται ωστόσο για ένα στοίχημα και με το χρόνο, δεδομένου ότι τα έντονα καιρικά φαινόμενα κάνουν όλο και πιο συχνή την παρουσία τους, κι ενώ οι αλλαγές, «ακόμη κι αν γίνουν με ένα μαγικό τρόπο αύριο το πρωί, θέλουν χρόνο να αποδώσουν», όπως σημειώνει στέλεχος της Ν.Δ..

Στήριξη με… «αστερίσκους»;

Τα ερωτήματα που διατυπώνονται ακόμη και από στελέχη της «γαλάζιας παράταξης» είναι… αμείλικτα.

-Γιατί το Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Αλλαγής, το οποίο  έχει πιάσει δουλειά εδώ και 5 μήνες, κι ενώ γνώριζε ότι έρχεται κακοκαιρία, δεν κατόρθωσε να συντονιστούν αποτελεσματικά: Αττική Οδός, Τροχαία, Αστυνομία, Περιφέρεια, Δήμοι, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και κάθε άλλος εμπλεκόμενος φορέας;

-Γιατί ενώ γνώριζε το μέγεθος του χιονιά άργησε να πάρει αποφάσεις για τη λειτουργία του δημοσίου, με αποτέλεσμα οι δημόσιοι υπάλληλοι να φεύγουν από τις υπηρεσίες τους στις 12 το μεσημέρι και να βρίσκονται στη συνέχεια εγκλωβισμένοι στους δρόμους;

«Εγώ θα εξακολουθώ να στηρίζω αυτή την επιλογή» δήλωσε την Τετάρτη (26.01.2022) ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στην ίδρυση του συγκεκριμένου υπουργείου, ωστόσο απέφυγε την οποιαδήποτε ονομαστική ή άλλη αναφορά, που θα ερμηνευόταν ως απόλυτη στήριξη στον επικεφαλής του, Χρήστο Στυλιανίδη.

Όπως αντίστοιχα απέφυγε την ονομαστική αναφορά στον Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη, ωστόσο φωτογράφησε τις ευθύνες αναγνωρίζοντας προβλήματα και… σε κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου.

Δυσαρέσκεια των πολιτών για τους κυβερνητικούς χειρισμούς…

Τα ευρήματα της δημοσκόπησης της εταιρεία Abacus για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha, αποτυπώνουν ξεκάθαρα τη δυσαρέσκεια των πολιτών για τους κυβερνητικούς χειρισμούς και τη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το το 67% των ερωτηθέντων αξιολογεί αρνητικά την κυβέρνηση, θετικά μόλις το 8%, ούτε θετικά –  ούτε αρνητικά το 25%.

Ευθύνη για τον εγκλεισμό στην Αττική οδό αποδίδουν, σε ποσοστό 52% στην εταιρεία αλλά και 41% στην κυβέρνηση, ενώ κρίνουν επικοινωνιακού χαρακτήρα την απόφαση της κυβέρνησης να ζητήσει από την Αττική οδό να καταβάλλει αποζημιώσεις ύψους 2.000 ευρώ σε κάθε εγκλωβισμένο όχημα… Δίκαιη τη χαρακτηρίζει το 29% των ερωτηθέντων, ενώ το 21% την θεωρεί… «παλαιοκομματική».

newsit



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ