ΥΓΕΙΑ

“Καμπανάκι” των ειδικών – “Δέκα αδιάγνωστα κρούσματα κορονοϊού για κάθε ασυμπτωματικό ασθενή”

“Θα μπορούσαν να υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες κρούσματα στη χώρα”, υποστηρίζει η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού. Τάσσεται υπέρ του ανοίγματος των σχολείων με ασφαλή υγειονομικά πρωτόκολλα.

Επιμένει ο κορονοϊός στη χώρα μας… Τα κρούσματα εξακολουθούν να είναι σε υψηλά επίπεδα με τους ασυμπτωματικούς να αποτελούν ένα τεράστιο πονοκέφαλο για τους ειδικούς. Μεταδίδουν τον ιό χωρίς να το ξέρουν και εκεί εντοπίζεται το μεγάλο πρόβλημα.

Τα σημερινά 217 κρούσματα έδειξαν ότι η κατάσταση παραμένει δύσκολη και η Αττική συνεχίζει να είναι η αρνητική πρωταγωνίστρια καταγράφοντας καθημερινά έναν μεγάλο αριθμό μολύνσεων.

Το καμπανάκι έκρουσε η καθηγήτρια επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Αθηνά Λινού μιλώντας στον ΑΝΤ1. Τα κρούσματα παραμένουν πάνω από τα 200 καθημερινά με την κατάσταση να παραμένει δύσκολη. «Νομίζω ότι είμαστε σε ανοδική τάση. Η εφαρμογή των μέτρων μπορεί να δείξει ότι αποδίδουν, αλλά θα το διαπιστώσουμε σε δέκα ημέρες. Ο αριθμός των κρουσμάτων που βλέπουμε είναι συνήθως ο ελάχιστος. Μπορεί να υπάρχουν πολλά άλλα, και σίγουρα θα υπάρχουν, όμως είναι χωρίς συμπτώματα. Και αυτό γιατί δεν κάνουμε επίσημη δειγματοληπτική εξέταση ενός τυχαίου δείγματος του πληθυσμού για να ξέρουμε στα 10 εκατ. Έλληνες πόσοι άλλοι είναι ασυμπτωματικοί και νοσούν. Με αυτό τον τρόπο δεν μπορούμε να δούμε την αύξηση. Την μεταβολή μπορούμε να τη δούμε με τα κρούσματα που νοσούν, με αυτά που χρειάζονται νοσηλεία και αυτά που απαιτούν εισαγωγή σε εντατική ή διασωλήνωση. Μόνο έτσι μπορούμε να καταλάβουμε τι γίνεται».

Σχετικά με τους ασυμπτωματικούς που έχει εκφραστεί η άποψη ότι μπορεί να είναι χιλιάδες είπε: «Η πιο ήπια εκδοχή αναφέρει ότι για κάθε συμπτωματικό κρούσμα υπάρχουν δέκα αδιάγνωστα στον πληθυσμό. Οπότε ναι, θα μπορούσαν να είναι κάποιες δεκάδες χιλιάδες κρουσμάτων στη χώρα τα οποία μεταδίδουν χωρίς να υποφέρουν και χωρίς να απαιτούν θεραπεία αλλά δεν ξέρουμε ακριβώς πόσα είναι.

Τα σχολεία ανοίγουν με την κ.Λινού να υποστηρίζει ότι θα πρέπει να τηρηθούν μια σειρά από μέτρα. «Πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών, των γονιών αλλά και των εργαζομένων. Όλα τα μέτρα πρέπει να είναι συλλογικά. Οχι μόνο μάσκα, αλλά να υπάρχει τήρηση αποστάσεων, συχνό πλύσιμο των χεριών και αξιοποίηση των υπαίθριων χώρων. Επίσης τα μεγάλα τμήματα να σπάσουν γιατί μόνο η μάσκα δεν λύνει το πρόβλημα. Κάθε δήμος να βρει, αν υπάρχουν κάποιες αίθουσες που δεν χρησιμοποιούνται, όπως πνευματικά κέντρα ή βιβλιοθήκες και να πάνε εκεί οι μαθητές».

Επισήμανε ακόμα πως αν τα παιδιά μείνουν στο σπίτι ο κίνδυνος είναι υψηλότερος, καθώς εκτίθενται σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων.

Δείτε όσα είπε η κ. Λινού:

«Η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει ανά πάσα στιγμή»

Δεν έκρυψε την ανησυχία της και η Μίνα Γκάγκα διευθύντρια της Πνευμονολογικής Κλινικής στο νοσοκομείο Σωτηρία μιλώντας στον Alpha.  Σχετικά με τα πολλά κρούσματα σε υγειονομικούς και γηροκομεία έδειξε προβληματισμένη. «Μπορεί η κατάσταση να βγει εκτός ελέγχου ανά πάσα στιγμή. Ελπίζουμε αυτό να μην συμβεί. Και θέλω να σταθώ στους συνωμοσιολόγους. Τους προσκαλώ να μπουν στους θαλάμους που νοσηλεύονται ασθενείς με κορονοϊο να δουν».

Αναφέρθηκε και στα μέτρα που ανακοινώθηκαν για Μύκονο και Χαλκιδική. «Το βασικό είναι να τηρούνται τα μέτρα. Βλέπουμε πως οι νεκροί σε όλο τον κόσμο φτάνουν τους 800.000. Είναι βόμβα τα πάρτι τόσο για μας όσο και για το τουριστικό μέλλον της χώρας μας. Ολοι θέλουμε να πάμε σε ένα πάρτι, αλλά… Αν δεν κρατήσουμε τα πρωτόκολλα, θα ξεφύγει η κατάσταση με νοσηλείες και θανάτους».

Τέλος η κ. Γκάγκα τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος των σχολείων και εξήγησε το γιατί: «Μπορούν να ανοίξουν τα σχολεία, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων είναι τέτοιος που δεν επιτρέπει να είναι κλειστά. Τα παιδιά είναι πιο ασφαλές να βρίσκονται στα σχολεία πάρα να είναι σε παιδικές χαρές χωρίς μέτρα. Σύμφωνα με τις μελέτες, τα παιδιά κινδυνεύουν ακόμα λιγότερο, δεν μεταφέρουν τον ιό στο σπίτι και στο μεγαλύτερό τους ποσοστό δεν νοσούν. Θα ξεκινήσουν τα σχολεία με αυστηρά πρωτόκολλα με μάσκες και ανοιχτά παράθυρα».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ