ΥΓΕΙΑ

Καύσωνας: Συμβουλές επιβίωσης για όσους βρίσκονται στην πόλη

Τι να προσέχετε αν βρίσκετε στην πόλη τις πιο θερμές μέρες του εφετινού καλοκαιριού. Ποιες κινήσεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Το ντύσιμο, η διατροφή, τα μαλλιά και οι μετακινήσεις.

Η πιο δύσκολη μέρα του (νέου) κύματος ακραίας ζέστης που πλήττει τη χώρα μας αναμένεται να είναι η σημερινή, αλλά δυστυχώς δεν βρισκόμαστε όλοι στα νησιά ή/και δίπλα στις παραλίες για να δροσιζόμαστε συνεχώς στο νερό. Αν βρίσκεστε στην πόλη, δοκιμάστε τις συμβουλές που ακολουθούν για να προστατευθείτε από τη ζέστη:

Αλλάξτε το πρόγραμμά σας

Προσαρμόστε τις δουλειές σας στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Τις ώρες που έχει πολλή ζέστη πρέπει να βρίσκεστε σε κλειστό, κλιματιζόμενο χώρο. Τις εξωτερικές δουλειές προγραμματίστε τες για τις πρωινές ή τις απογευματινές ώρες.

Προσέξτε τι φοράτε

Όταν κάνει ζέστη, τα ρούχα που διαλέγουμε πρέπει να εξυπηρετούν τρεις βασικούς σκοπούς:

  • Να δεσμεύουν την υπεριώδη ακτινοβολία του ηλίου
  • Να απομακρύνουν τον ιδρώτα από το σώμα
  • Να αυξάνουν την ροή του αέρα

Το να βγείτε έξω με ένα μπλουζάκι με λεπτές τιράντες και ένα σορτσάκι είναι ιδανικό για να μαυρίσετε (ή να καείτε), αλλά όχι για να μείνετε δροσεροί στην πόλη. Προτιμότερο είναι να ντυθείτε με μερικές στοιβάδες από μακριά, λεπτά, βαμβακερά ρούχα. Να θυμάστε επίσης ότι τα ανοικτόχρωμα ρούχα αντανακλούν την UV, ενώ τα σκουρόχρωμα την προσελκύουν. Μην ξεχάσετε επίσης το καπέλο και τα γυαλιά ηλίου.

Επενδύστε σε μία βεντάλια

Υπάρχουν όλων των ειδών, για όλα τα γούστα, αλλά το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι σας δροσίζουν αμέσως όπου κι αν βρίσκεστε, σαν τον καλύτερο ανεμιστήρα.

Να έχετε συνεχώς μαζί σας ένα μπουκαλάκι με νερό

Μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο. Φροντίστε μόνο να περιέχει δροσερό νερό, διότι μπορεί να χρειασθεί να το ρίξετε πάνω σας, αν υπερθερμανθείτε.

Αποφύγετε τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Τουλάχιστον τις ώρες που συγκεντρώνουν τον περισσότερο κόσμο. Ακόμα κι αν διαθέτουν συστήματα κλιματισμού, πρέπει να έχουν ανοιχτά παράθυρα λόγω κορωνοϊού, οπότε μην περιμένετε να βρείτε δροσιά. Προτιμότερο είναι να μετακινηθείτε με ταξί ή με το αυτοκίνητό σας αυτές τις δύσκολες μέρες

Σηκώστε ψηλά τα μαλλιά σας

Τα μαλλιά που καλύπτουν τον αυχένα και τους ώμους μοιάζουν με μάλλινο κασκόλ. Σηκώστε τα ψηλά για να διευκολύνετε την εξάτμιση του ιδρώτα και να δροσιστείτε. Πρόσθετο πλεονέκτημα είναι ότι με αυτό τον τρόπο θα διατηρήσετε πιο εύκολα το χτένισμά σας, όσο κι αν ιδρώσετε.

Αφήστε σπίτι τα τακούνια

Καθώς αυξάνεται η ζέστη, τα πόδια καταπονούνται με κάθε βήμα. Αν φοράτε τακούνια, οι μύες τους μπορεί να κάνουν σπασμό, να οδηγήσουν σε κράμπα ή να αυξήσουν τον κίνδυνο για κάκωση στους τένοντες. Για να τα αποφύγετε όλ’ αυτά, να φοράτε πέδιλα ή σανδάλια χωρίς τακούνια όταν έχει καύσωνα.

Αποφύγετε το αλκοόλ

Αν και ένα παγωμένο αλκοολούχο ρόφημα μοιάζει ιδανικό στη ζέστη, στην πραγματικότητα μπορεί να ευνοήσει την αφυδάτωση. Αυτό είναι το τελευταίο που χρειάζεστε όταν έχει ζέστη. Αν πάντως θέλετε οπωσδήποτε να πιείτε αλκοόλ, να εναλλάσσετε κάθε ποτό με ένα μεγάλο ποτήρι νερό.

Φάτε λίγο παγωτό

Η διατροφή στη ζέστη ιδανικά πρέπει να περιέχει φρούτα, λαχανικά, σαλάτες (π.χ. χωριάτικη), δροσερούς χυμούς και smoothies και γενικώς ελαφρά, εύπεπτα φαγητά. Ωστόσο μπορείτε να φάτε και λίγο παγωτό (ιδίως το απόγευμα) για να τονώσετε τα επίπεδα της ενέργειάς σας που σταδιακά θα μειώνονται εξαιτίας της ζέστης.

iatropedia.gr



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ