ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Κώστας Ταρασλιάς, αντιδήμαρχος Τουρισμού «Μόνο με συνεργασία και συντονισμένες δράσεις μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τους στόχους μας»

Τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για την θετική πορεία της τουριστικής περιόδου στη Ρόδο το 2021, εκφράζει σήμερα στη συνέντευξη του στο «Βήμα της Δωδεκανήσου» ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Κώστας Ταρασλιάς, θέτοντας ως βασική προϋπόθεση την αγαστή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων του τουρισμού του τόπου, όπως έγινε και φέτος κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Υπογραμμίζει δε τις συνεχείς προσπάθειες του Δήμου Ρόδου για την προβολή του νησιού μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος που στοχεύει στον καινοτόμο σχεδιασμό δράσης και την ψηφιακή μετάβαση του ροδιακού τουρισμού με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η διευρυμένη τεχνολογία στο marketing και την προβολή ενός τουριστικού προορισμού, όπου η βιωματική εμπειρία (experiences) των ταξιδιωτών στο νησίθα αποτελεί έναν από τους βασικούς επικοινωνιακούς στόχους του προγράμματος.

 

• Κύριε Ταρασλιά, είστε αισιόδοξος για την επόμενη τουριστική περίοδο για τη Ρόδο; Φέτος καταφέραμε αρκετά παρά την πανδημία του κορωνοϊού;

Ο απολογισμός της φετινής τουριστικής κίνησης ήταν θετικός, αν και ήταν αισθητά μειωμένος σε σχέση με πέρσι λόγω της πανδημίας του covid-19.
Ήταν σημαντικό ότι πετύχαμε να ανταποκριθούν όλοι οι άνθρωποι του τουρισμού της Ρόδου και να στηρίξουν το νησί, σε μια δύσκολη τουριστικά περίοδο, προκειμένου να μείνει ανοιχτός ο προορισμός.
Για αυτό το λόγο είμαι αισιόδοξος για την τουριστική σεζόν του 2021, γιατί η πανδημία μάς έδειξε ότι ενωμένοι μπορούμε να πορευόμαστε προς την επιτυχία.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία την Ρόδο επέλεξαν για τις διακοπές τους 585.000 ξένοι τουρίστες, αποκλειστικά μέσω του διεθνούς αεροδρομίου «Διαγόρας». Συνολικά η κίνηση εσωτερικού-εξωτερικού στο αεροδρόμιο της Ρόδου για το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2020 έφτασε το 1.510.599.
Ο στόχος για το 2021, προσωπικά του Δημάρχου Αντώνη Καμπουράκη,και εμένα, είναι η βέλτιστη δυνατή οργάνωση της προβολής του προορισμού “Ρόδος” για όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα.
Για το σκοπό αυτό έχουμε εκπονήσει ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα, ένα «Πρόγραμμα διαμόρφωσης τουριστικής εμπειρίας και προβολής της Ρόδου για το 2021»που στοχεύει στον καινοτόμο σχεδιασμό δράσης, την ψηφιακή (digital) εποχή. Ταυτόχρονα είναι ένα πρόγραμμα επιβεβλημένο, σε μια εποχή ιδιαίτερα δύσκολη όπου η κρίση της πανδημίας του Covid 19 έχει αφήσει σκληρό αποτύπωμα σε όλους τους τομείς του ανθρώπινου βίου.
Πρόκειται ουσιαστικά, όπως ανέφερα στους συμμετέχοντες στην πρόσφατη (20-11-20) συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης- της Επιτροπής Τουρισμού, για τον κεντρικό σχεδιασμό της τουριστικής πολιτικής και την ψηφιακή μετάβαση τουροδιακού τουρισμού με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η διευρυμένη τεχνολογία στο marketing και την προβολή ενός τουριστικού προορισμού, όπου η βιωματική εμπειρία (experiences) των ταξιδιωτών στο νησί, θα αποτελεί έναν από τους βασικούς επικοινωνιακούς στόχους του προγράμματος,ότιδηλαδή η Ρόδος μπορεί να καλύψει μια πληθώρα δραστηριοτήτων και μοναδικών εμπειριών («uniqueexperiences») για κάθε targetgroup».
Το πρόγραμμα υπερψηφίσθηκε από όλους τους φορείς και με βάση αυτό θα προχωρήσουμε ώστε το 2021 να είναι μια επιτυχημένη τουριστικά χρονιά για το νησί.

• Η συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, την Ένωση Ξενοδόχων κ.λπ. για την διαχείριση της εικόνας του προορισμού, είχε θετικά αποτελέσματα;

«Είναι γεγονός ότι μόνο με συνεργασία και συντονισμένες δράσεις μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τους στόχους μας. Το παράδειγμα του καλοκαιρού με τη διαχείριση του covid, ήταν μία συντονισμένη δράση όλων των φορέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης-Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και Δήμου Ρόδου, μαζί με τους ανθρώπους οι οποίοι έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό (Ένωση Ξενοδόχων, τουριστικά γραφεία, Εργατικό Κέντρο) και η οποία έφερε θετικά για τον τόπο αποτελέσματα, τηρουμένων των αναλογιών και με δεδομένο τη δύσκολη συγκυρία λόγω της πανδημίας.
Εμείς ως Δήμος Ρόδου επιθυμούμε μία μεγαλύτερη προβολή του νησιού μας η οποία είναι μία υποχρέωση δική μας που αναλαμβάνει ο Δήμος, όπως σας προανέφερα. Είμαι μάλιστα διατεθειμένος ο ίδιος προσωπικά όσο αφορά στην προβολή της Ρόδου, να συνεχίσω τη συνεργασία με τους ίδιους φορείς που συνεργάστηκαν στη διαχείριση της πανδημίας μαζί φυσικά με τον ΠΡΟΤΟΥΡ, να λειτουργήσουμε συντονισμένα με τις εξειδικευμένες συμβουλές για την στρατηγική που θα ακολουθήσουμε επαγγελματιών του είδους.

• Πώς είδατε την πρόταση της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου που παρουσιάστηκε πρόσφατα;

Μία εβδομάδα μετά την Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Ρόδου, όλοι οι φορείς του τόπου, πέρα από τις τοποθετήσεις που έκαναν κατά την διάρκεια της συνδιάσκεψης έχουν τοποθετηθεί και εγγράφως και το συνολικό αποτέλεσμα αυτής της συλλογικής δουλειάς, την οποία θεωρώ πάρα πολύ σημαντική θα έρθει προς συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου.
Θα ήθελα να επιμείνω ιδιαίτερα στην τοποθέτηση την οποία έκαναν τα μέλη της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, που δεν αναφέρθηκαν στο ζήτημα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, σαν ένα «ευχολόγιο» αλλά κατέθεσαν μια σταθμισμένη και στοχευμένη πρόταση, η οποία έχει μέσα χρονοδιάγραμμα, εμπεριέχει τις απαραίτητες ενέργειες τις οποίες εμείς σαν Δήμος και οι υπόλοιποι φορείς θα συντονίσουμε, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε απτά αποτελέσματα.

• Θα συνεχιστεί η καμπάνια για την Ρόδο σαν τουριστικό προορισμό; Τι θα περιλαμβάνει;

Hκαμπάνια “whatIloveaboutRhodes” ολοκληρώνεταιτέλος Δεκεμβρίου.
Είναι μια καμπάνια που έχει σαν σκοπό την προβολή της Ρόδου μέσα από τα μάτια των τουριστών που έχουν επισκεφθεί το νησί, δηλαδή μέσα από τις δικές τους φωτογραφίες και πάντα με τη χρήση του hashtag #WhatILoveAboutRhodes.
Η Διεύθυνση Τουρισμού προτίθεται πριν την έναρξη της νέας σεζόν, να ανανεώσει τη συγκεκριμένη καμπάνια, αλλά και να προβεί σε νέες προωθητικές ενέργειες για να μπορέσουμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή προβολή.
Θα ήθελα σε αυτό το σημείο, τόσο εγώ όσο και οι συνεργάτες μου της Διεύθυνσης Τουρισμού, να ευχαριστήσουμε θερμά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της Ρόδου για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό και τους καλούμε να συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις μελλοντικές καμπάνιες και προωθητικές ενέργειες.
Τέλος, στους επόμενους μήνες θα ολοκληρώσουμε όλες τις διαδικασίες ώστε να υλοποιήσουμε μία σειρά από δράσεις οι οποίες θα βοηθήσουν την προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμούστο νησίμέσω εμπειριών (“experiences”), όπως περιπατητικός τουρισμός, θαλάσσια σπορ, yachting, γάμοι, πολιτισμός, ποδηλασία και γαστρονομία.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ