ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Νίκος Παυλίδης – Κ.Υ. ΡΟΔΟΥ: “Ζητάμε προσωπικό εδώ και μήνες και απάντηση δεν παίρνουμε”

 

Στενάζει το υποστελεχωμένο Κέντρο Υγείας Ρόδου κάτω από την πίεση αυξημένων υποχρεώσεων, λόγω της πανδημίας, αφού ταυτόχρονα με τις άλλες υπηρεσίες του λειτουργεί και ως εμβολιαστικό κέντρο Covid-19. Το Κέντρο Υγείας Ρόδου ανήκει διοικητικά στην Υγειονομική Περιφέρεια Πειραιώς & Αιγαίου (2η Υ.Πε.). Ο Ν. Παυλίδης, ιατρός και συντονιστής λειτουργίας του Κέντρου Υγείας Ρόδου, μίλησε στο ΒΗΜΑ της Δωδεκανήσου με αφορμή την έκρηξη κρουσμάτων στο νησί και την εξέλιξη των αιτημάτων που έχει στείλει προς κάθε αρμόδιο.

Κύριε Παυλίδη, μετά τις προτροπές της κυβέρνησης για εμβολιασμό, ακολούθησαν οι γιορτές. Υπήρξε αύξηση τις κινητικότητας στο εμβολιαστικό κέντρο, μέσα στο διάστημα των γιορτών;

Η κινητικότητα στο εμβολιαστικό κέντρο άρχισε μετά τα μέτρα της κυβέρνησης. Καθημερινά εμβολιάζουμε 580-600 άτομα. Μόνο τις πρώτες 10 ημέρες λειτουργίας, εμβολιάσαμε 14.500 άτομα.

Με τι ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης ξεκινά η Ρόδος το 2022;

Όταν αρχίσαμε, οι εμβολιασμοί ήταν στο 73%. Τώρα, είναι στο 78-79%. Αν συνεχίσουμε σε αυτούς τους ρυθμούς, ως τον Απρίλιο θα έχουμε φτάσει στο 85%.

Τελικά, όμως, πόσο απέχουμε από την ανοσία; Είναι η Όμικρον κοντά στο τέλος του κορονοϊού;

Εξαρτάται από το πώς θα εξελιχθεί. Η Όμικρον είναι μια μετάλλαξη που μεταδίδεται γρήγορα, χωρίς βαριά συμπτώματα, αλλά τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν εάν προκύψει νέα μετάλλαξη.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, τα κρούσματα στη Ρόδο εκτοξεύτηκαν από τα 50 στα 500 μέσα σε μία ημέρα. Που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η ραγδαία αύξηση;

Στην μεγάλη μεταδοτικότητα της Όμικρον. Υποθέτουμε ότι είναι αυτό, γιατί η Όμικρον μεταδίδεται γρήγορα, αλλά δεν έχουμε τα μέσα στο νησί για να εξακριβώσουμε αν ένα κρούσμα είναι μετάλλαξης Όμικρον ή κάποιας άλλης.

Σχετικά με το αίτημά σας για την επάνδρωση του εμβολιαστικού κέντρου με περισσότερο προσωπικό, υπήρξαν εξελίξεις;

Καμία. Απόλυτη αδιαφορία. Ζητάμε προσωπικό και απάντηση δεν παίρνουμε. Η κατάσταση είναι τραγική. Ο χώρος είναι μικρός και τα άτομα λίγα. Εργάζονται καθημερινά, από τη Δευτέρα ως το Σάββατο, 3 άτομα το πρωί και 3 το απόγευμα. Έτσι, το προσωπικό δεν ξεκουράζεται επαρκώς και όσο επικρατεί αυτή η κατάσταση μπορούν να γίνουν λάθη. Στη δόση, στην αραίωση του φαρμάκου, στο εμβόλιο. Αν γίνει κάποιο λάθος. Μιλάμε για ανθρώπους. Εργαζόμαστε 12 με 16 ώρες καθημερινά για να μπορούν να γίνουν τα προγραμματισμένα ραντεβού. Εμένα, προσωπικά, δεν με πειράζει. Αλλά το υπόλοιπο προσωπικό τι φταίει;

Τι ακριβώς χρειάζεστε; Τι θα σας δώσει τη βοήθεια που ζητάτε;

Δύο ή τρεις νοσηλευτές από Αθήνα, ή από οπουδήποτε. Για να μπορέσω να ξεκουράσω το ήδη υπάρχον προσωπικό, που δεν έχει πάρει άδεια εδώ και μήνες. Είμαστε άνθρωποι, κάτι θα τύχει. Τις προάλλες, μία από τις νοσηλεύτριες έπρεπε να πάρει άδεια γιατί το παιδί της έσπασε το χέρι του. Μία άλλη φορά, μία νοσηλεύτρια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το πόστο της, όταν μετά από εξάντληση είχε ακατάσχετη αιμορραγία. Σε αυτή την περίπτωση, το υπόλοιπο προσωπικό πρέπει να καλύψει τις κενές θέσεις.
Και όχι μόνο αυτό. Έχει τύχει να έρθει πολίτης που είχε κλεισμένο ραντεβού σε άλλο κέντρο υγείας του νησιού και είπε «Ήρθα να κάνω το εμβόλιο εδώ.»

Είχατε κι άλλα παράξενα περιστατικά από πολίτες;

Μας έχει ζητηθεί να εμβολιάσουμε… πεθαμένο.

Πως γίνεται αυτό;

Ένας πολίτης ζήτησε να εμβολιαστεί σπίτι του. Όταν ο γιατρός που στείλαμε έφτασε εκεί, ανακάλυψε πως το ΑΜΚΑ που είχε δώσει ο πολίτης ανήκε σε κάποιον που δεν ήταν πια εν ζωή. Και η απάντηση του ήταν «Ε, αφού δεν μπορείς να το κάνεις σ’ αυτόν, κάνε το σ’ εμένα.»

Παρά τις αντιξοότητες που έχει να διαχειριστεί καθημερινά, είδαμε έναν άνθρωπο που δεν το βάζει κάτω και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η εξυπηρέτηση του κόσμου και η βελτίωση των συνθηκών εργασίας της ομάδας του. Ευελπιστούμε οι αρμόδιοι να ενδιαφερθούν και σύντομα νέες προσθήκες στην ομάδα του Κέντρου Υγείας θα κάνουν την ήδη δύσκολη δουλειά που έχουν να φέρουν εις πέρας πιο εύκολη.



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ