AUTO MOTO

Όλα όσα γνωρίζουμε για το καινούργιο Audi A8

 

Η Audi, δεν έχει ακόμα μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του A8, του κορυφαίου μοντέλου της. Όμως οι άνθρωποι του Ingolstadt προετοιμάζουν την αντίστοιχη εκδοχή του η οποία θα ανταγωνίζεται τις Mercedes-EQ EQS και BMW i7.

Το Audi A8 είναι αυτό το οποίο στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ανάγκασε τους υπόλοιπους δύο Γερμανούς κατασκευαστές να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην τεχνολογική εξέλιξη και στην ποιότητα κατασκευής των κορυφαίων μοντέλων τους, δηλαδή τη Mercedes-Benz S-Class και την BMW Σειρά 7.

Θυμίζουμε, ότι πριν την Audi είχε προηγηθεί η Lexus με την παρουσίαση του LS 400 πρώτης γενιάς (παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1989 στις ΗΠΑ), το οποίο έθεσε επί της ουσίας καινούργια στάνταρ στην κορυφαία κατηγορία πολυτελών sedan. Ωστόσο, στη δεκαετία του 1990 η ιαπωνική εταιρεία προσπαθούσε να εδραιωθεί στην αγορά.

Επανερχόμαστε στην Audi και στην εποχή μας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, η εταιρεία έχει ξεκινήσει ήδη να εξελίσσει την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του A8. Αυτή θα βασίζεται στην πλατφόρμα «PPE» («Premium Platform Electric») και αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2024.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν ως τώρα, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο A8 e-tron, όπως θα ονομάζεται, θα προέλθει από το πρωτότυπο grandsphere (φωτογραφίες) το οποίο παρουσιάστηκε πρόπερσι. Μάλιστα, για να γίνουν πιο ενδιαφέροντα τα δεδομένα, τα στελέχη της Audi δηλώνουν ότι το μοντέλο παραγωγής θα διατηρήσει το αμάξωμα του πρωτότυπου και θα έχει μόνο τις απαιτούμενες αλλαγές από τη νομοθεσία και από τα στάνταρ της παραγωγικής διαδικασίας.

Εάν όντως συμβεί αυτό, η το A8 e-tron θα διαφέρει ουσιαστικά από τους υπόλοιπους δύο άμεσους Γερμανούς ανταγωνιστές του (Mercedes-EQ EQS και BMW i7, αντιστοίχως), μοντέλα τα οποία ούτως ή άλλως ξεχωρίζουν για το στυλ και τη σχεδίασή τους. Σύμφωνα με την Audi, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο A8 θα έχει τη γενικότερη φιλοσοφία τού grandsphere. Θυμίζουμε ότι αυτό σημαίνει ότι θα είναι σχεδιασμένο από «μέσα προς τα έξω» (sic), δηλαδή οι επιβάτες, η άνεση και ο εξοπλισμός του θα είναι ο βασικός άξονας στην εξέλιξη και κατασκευή του.

Στο πρωτότυπο, δεν υπάρχει κεντρική κολώνα και οι πόρτες ανοίγουν αντίρροπα, αποκαλύπτοντας ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό που παραπέμπει σε σαλόνι. Το τιμόνι αποσύρεται και ενσωματώνεται στο ταμπλό, ενώ το σύστημα ενημερωδιασκέδασης αναγνωρίζει το κινητό τού οδηγού και των επιβατών όταν αυτοί πλησιάζουν προς το όχημα και προσαρμόζεται κατάλληλα.

Σε ό,τι αφορά στο αμάξωμα του μοντέλου παραγωγής, οι άνθρωποι της Audi δηλώνουν ότι θα πρόκειται για ένα πολυτελές τετράθυρο Grand Tourer παρά ένα τυπικό sedan. Αναφορικά με τις μπαταρίες του και το σύστημα κίνησης, πιθανόν να είναι αυτά που διαθέτει το grandsphere. Το τελευταίο, διαθέτει συσσωρευτές μέγιστης ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 120 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 721 ίππων και μέγιστης συνδυαζόμενης ροπής 960 Nm.

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ