ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο ταξιδιωτικό μάρκετινγκ

 

Την εποχή που διανύουμε, μεγάλο μέρος της ζωής μας εκτίθεται στο διαδίκτυο. Εικόνες μωρών, γενέθλια, διακοπές και, φυσικά, υπέροχα ηλιοβασιλέματα ή λαχταριστά πιάτα με φαγητό από εξωτικές χώρες, συναντώνται αναρίθμητες φορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο,  η παρουσία του ταξιδιωτικού μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ζωτικής σημασίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις, όπως επισημαίνει ο κ. Ρόμπερτ Φαν, διευθυντής μάρκετινγκ της Expedia Group Media Solutions, παραθέτοντας τις συμβουλές που ακολουθούν.

Τα ταξίδια, από τη φύση τους, αφορούσαν πάντα στην κοινωνική δικτύωση. Είτε πρόκειται για μια αυθόρμητη συζήτηση σε ένα καφέ στην Ιταλία, είτε για sky dive στο Άμπου Ντάμπι με ομοϊδεάτες που αναζητούν την περιπέτεια, σε κάθε περίπτωση, η εμπειρία του ταξιδιού έχει πάρει μια νέα διάσταση: Πλέον, οι ταξιδιώτες θέλουν να μοιράζονται την εμπειρία των διακοπών κατά την επιστροφή τους, ή και σε πραγματικό χρόνο. Το «μαγικό ραβδί» που έχει κάνει κάτι τέτοιο δυνατό, είναι τα social media. Σήμερα, δεν έχει σημασία για τον ταξιδιώτη μόνο να ζήσει την εμπειρία, να γνωρίσει μία ξένη χώρα και ανθρώπους ή να αφεθεί στην περιπέτεια, αλλά και να τα μοιραστεί όλα αυτά με τον κόσμο.

Γιατί το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντικό για τις τουριστικές καμπάνιες

Δεν υπάρχει αμφιβολία για την έλξη και την επιρροή που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσον αφορά το ταξιδιωτικό μάρκετινγκ. Είτε πρόκειται για ξενοδοχείο, είτε για εταιρεία περιπέτειας, ή ακόμη για έναν προορισμό, κάθε μήνυμα πρέπει να μεταδοθεί μέσω social media. Κάθε καμπάνια ταξιδιωτικού μάρκετινγκ πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον ένα στοιχείο κοινωνικής δικτύωσης. Είτε αναζητάτε μια ολοκληρωμένη προσαρμοσμένη καμπάνια, είτε μια προσεκτικά συντονισμένη και στοχευμένη προσέγγιση, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της απήχησης.

Εξάλλου, οι ταξιδιώτες είναι κοινωνικοί: το 87% των χιλιάδων ταξιδιωτών συμβουλεύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως έναν από τους πρώτους σταθμούς τους για ταξιδιωτική έμπνευση. Αυτή είναι η ευκαιρία των επιχειρήσεων να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα σχετικά με το brand, τον προορισμό ή τις εμπειρίες. Και είναι σημαντικό να τραβήξουν την προσοχή των ταξιδιωτών νωρίς στο ταξίδι αναζήτησής τους, καθώς το 45% της επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην κράτηση, συμβαίνει στην αρχή της εξερεύνησής τους.

Το «από στόμα σε στόμα» είναι επίσης αναπόσπαστο στοιχείο για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι ταξιδιώτες που θέλουν να κλείσουν ένα ταξίδι, εμπιστεύονται τους φίλους τους και με το 97% των millennials να μοιράζονται ταξιδιωτικές φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει πολύτιμος όγκος περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες που μπορεί η επιχείρηση να χρησιμοποιήσει προς όφελός της.

Πώς να χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ταξιδιωτική έμπνευση

Τα πακέτα ενσωμάτωσης κοινωνικής δικτύωσης σάς επιτρέπουν να μετατρέπετε τις τυπικές διαφημίσεις σε μια εγγενή εμπειρία κοινωνικής δικτύωσης στις ροές κοινωνικής δικτύωσης των ταξιδιωτών.

Οι ιστορίες του Instagram παρακινούν τους ταξιδιώτες που αναζητούν έμπνευση και αυξάνουν την αφοσίωση με την brand σας.

Τα συναρπαστικά βίντεο κοινών brands προσελκύουν το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών και δημιουργούν περισσότερη αφοσίωση από τις στατικές αναρτήσεις: Το 58% των καταναλωτών εμπιστεύονται περισσότερο τα brands που διαθέτουν βίντεο από εκείνα που δεν διαθέτουν. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ προορισμού έχουν διαπιστώσει ότι το 75% των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναλαμβάνουν δράση μετά την προβολή περιεχομένου βίντεο.

Η προσαρμοσμένη κοινωνική προώθηση σάς επιτρέπει να ξεκλειδώσετε πλήρως τις δυνατότητες της κοινωνικής αφήγησης σε πολλές πλατφόρμες, για να δημιουργήσετε την πιο συναρπαστική κοινωνική εμπειρία.

Όταν χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως πολύτιμο εργαλείο, κερδίζετε επίσης το πλεονέκτημα της αξιοποίησης πιστών κοινοτήτων σε όλα τα συνδεδεμένα brands. Για παράδειγμα, ο Όμιλος Expedia διαθέτει περισσότερους από 200 ιστότοπους ταξιδιωτικών brands και η Vrbo είναι το brand για καταλύματα . ‘Ολα αυτά παρέχουν μια καθιερωμένη είσοδο για να προσελκύσετε τον κατάλληλο ταξιδιώτη.

Δεδομένου ότι οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τόσο ενεργοί και σας παρέχουν τεράστιο όγκο περιεχομένου, είναι εξίσου σημαντικό να διαχειρίζεστε τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τρόπο που χρησιμοποιεί βέλτιστες πρακτικές.

Ειδικότερα, τα κύρια σημεία που προτείνει ο κ. Φαν προς αυτή την κατεύθυνση, είναι τα εξής:

  • Να είστε αυθεντικοί. Δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζετε τις αναρτήσεις σας στα κοινωνικά δίκτυα σαν διαφημίσεις – κάτι που απλώς θα αποκλείσει τους ταξιδιώτες. Το να είστε γνήσιοι θα σας βοηθήσει να συνδεθείτε με περισσότερους ταξιδιώτες και θα τους εμπνεύσετε να κάνουν κράτηση.
  • Χρησιμοποιήστε βίντεο. «Οι καταναλωτές, κατά μέσο όρο, ξοδεύουν περίπου 323 λεπτά την εβδομάδα παρακολουθώντας περιεχόμενο βίντεο, και αυτό μόνο στα κινητά τηλέφωνα», αναφέρει η κα Mackenzie Bromley, διευθύντρια κοινωνικών μέσων στο MMGY Global. Είναι σημαντικό τα βίντεο να είναι σύντομα και συνοπτικά για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αποθηκεύστε βίντεο μεγαλύτερης μορφής για τον ιστότοπο, την παρουσίαση ή τις εκδηλώσεις σας.
  • Ενθαρρύνετε τους ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν hashtags για την αεροπορική εταιρεία, το ξενοδοχείο ή τον προορισμό σας – είναι ένας εύκολος τρόπος για να επιδείξουν πού ήταν και τι κάνουν, και συμβάλλει στην επέκταση της κοινωνικής σας προσέγγισης.
  • Κατανοήστε την αξία του περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες. Η έρευνα της Expedia δείχνει ότι το 32-39% των millennials δεν θα κάνουν κράτηση σε ξενοδοχείο χωρίς να δουν κάποια πηγή περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, ενώ το 95% των ταξιδιωτών διαβάζει κριτικές πριν προβεί σε κράτηση.
  • Χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά σας κανάλια ως εργαλείο εξυπηρέτησης πελατών. Σχολιάστε αναρτήσεις που επικροτούν το brand σας, αλλά επίσης να θυμάστε ότι είναι σημαντικό να απαντάτε γρήγορα σε τυχόν προβλήματα που αναφέρουν οι ταξιδιώτες. Αν και δεν μπορείτε να αποτρέψετε μια καταιγίδα για παράδειγμα, η οποία οδηγεί σε καθυστερήσεις πτήσεων, ο τρόπος με τον οποίο απαντάτε στους ταξιδιώτες όταν δημοσιεύουν σχετικά με μια λιγότερο από ιδανική ταξιδιωτική κατάσταση θα δείξει ότι δίνετε προσοχή στις ανάγκες των ταξιδιωτών, όποια και αν είναι η κατάσταση.
  • Γνωρίστε τις διαφορές μεταξύ των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης και δημιουργήστε περιεχόμενο συγκεκριμένο για το καθένα. Το Facebook δεν είναι σαν το Instagram και το TikTok δεν είναι σαν το Twitter. Κάθε πλατφόρμα είναι διαφορετική και οι αναρτήσεις σας πρέπει να αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το κανάλι.
  • Προωθήστε πράγματα που είναι μοναδικά για το brand σας, όπως προγράμματα αφοσίωσης. Ενθαρρύνετε τους ταξιδιώτες να δημοσιεύουν στο κανάλι σας ή να προσθέτουν ετικέτα στο brand σας και δώστε τους τη δυνατότητα να κερδίσουν επιπλέον πόντους αφοσίωσης.
  • Μοιραστείτε ευρείες πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό, το ξενοδοχείο ή την εμπειρία σας. Για παράδειγμα, αν είστε ξενοδόχος, επικεντρωθείτε σε περισσότερα στοιχεία από ότι δωμάτια ή ανέσεις και βάλτε ένα ευρύτερο δίκτυο για να συμπεριλάβετε πληροφορίες για την περιοχή. Περαιτέρω, εάν προσθέσετε ετικέτες σε επιχειρήσεις στην περιοχή σας, μπορεί να σας ανταποδώσουν και να σας επισημάνουν στις αναρτήσεις τους στα κοινωνικά δίκτυα.
  • Να είστε αστείος. Το χιούμορ μπορεί να βοηθήσει πολύ στην έμπνευση των ταξιδιωτών.

Τα social media ήρθαν για να μείνουν

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν πρόκειται να εκλείψουν, ούτε και τα ταξίδια. Οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να έχουν λίστες επιθυμιών και αναζητούν και συλλέγουν πληροφορίες για διαφορετικούς προορισμούς και εμπειρίες από τα βίντεο, τις φωτογραφίες και τις κριτικές που βλέπουν σε διάφορα κοινωνικά κανάλια.

Οι λύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε. Καθώς η ζήτηση για ταξίδια συνεχίζει να αυξάνεται και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν περισσότερο ρόλο στην έμπνευση, την προσέλκυση και τη μετατροπή των ταξιδιωτών να κάνουν κράτηση για ταξίδια, βεβαιωθείτε ότι το brand σας εκμεταλλεύεται πλήρως τα όσα μπορεί να προσφέρει το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

tornosnews



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ