AUTO MOTO

Ποια είναι τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται;

Τα μελλοντικά σχέδια του κάθε κατασκευαστή για τη μικρή κατηγορία, είναι ενδεικτικά της τάσης που θα πρέπει να περιμένουμε ταυτόχρονα με την εξέλιξη της τεχνολογίας που θα επιτρέπει τη… «σμίκρυνση» των μπαταριών.

Τα μικρά αυτοκίνητα είναι παραδοσιακά εκείνα που κάνουν το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αυτό αναμένεται να ενταθεί στο μέλλον, όταν οι μπαταρίες και τα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα θα έχουν μικρότερες διαστάσεις σε σχέση ότι βλέπουμε σήμερα, με ακόμα καλύτερη αποδοτικότητα που θα έχει ως αποτέλεσμα και τη βελτιωμένη εικόνα στον τομέα της αυτονομίας.

Όπως πάντα, τα μικρά μοντέλα είναι «πρόκληση» για τους κατασκευαστές, που πρέπει να «συμπιέσουν» τα χαρακτηριστικά που του κάνουν να ξεχωρίζουν, σε «πακέτο» περιορισμένων διαστάσεων. Πάμε όμως τώρα να δούμε τι πρέπει να περιμένουμε για το μέλλον της μικρής κατηγορίας από όλες τις εταιρείες.

Abarth

Η Abarth χρησιμοποιεί το 500 της Fiat ως βάση και το μετατρέπει σε ένα μικρό hot hatch κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον και συγκεκριμένα, στην εποχή που τα ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι η μόνη επιλογή. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Oliver Francois απαντώντας σε σχετική ερώτηση επιβεβαίωσε πως το status αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει και στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τονίζοντας πως τα μοντέλα της Abarth θα εμφανίζονται σημαντικά πιο «εξωστρεφή» σε σχέση με τα αντίστοιχα Fiat πάνω στα οποία θα βασίζονται.

Alfa Romeo

Στα τέλη του 2023 περιμένουμε να δούμε την πρόταση της Alfa Romeo που δεν θα είναι αντίστοιχη του παλιότερου μικρού της μοντέλου που λεγόταν MiTo. Χρησιμοποιώντας τη σχετική πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis, η Alfa Romeo θα παρουσιάσει ένα -ακόμα- SUV μοντέλο, αυτή τη φορά στο Segment B. Θα είναι κατά κάποιο τρόπο «ανταγωνιστικό» προς το Peugeot 2008 με το οποίο θα μοιράζονται την πλατφόρμα και κατά πάσα πιθανότητα, η ηλεκτρική του εκδοχή, δεν θα είναι η μόνη που θα είναι διαθέσιμη.

BMW

Η BMW ήταν μια από τις πρώτες μάρκες που αναζήτησε το μέλλον των ηλεκτρικών μικρών μοντέλων με το i3 της, που πολύ πρόσφατα ολοκλήρωσε την παρουσία τους στις αγορές. Από τη BMW ωστόσο, έχουμε το πρωτότυπο i Vision Circular που φαίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον, μια και στην ουσία παίρνει το concept του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη μικρή κατηγορία και το τοποθετεί στο μέλλον με πολύ ενδιαφέρουσες εφαρμογές. Με αυτό το πρωτότυπο η BMW θέλησε να μας δείξει το όραμά της για τα μικρά hatch του 2040, οπότε μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά αν είναι να δούμε κάτι τέτοιο.

Cupra

Με υποσχέσεις από την ισπανική μάρκα για οδική συμπεριφορά πιο σπορ από ποτέ, η Cupra με το Urban Rebel της είναι σχεδόν στο 95% έτοιμη για τη νέα εποχή. Το μικρό μοντέλο αναμένεται στην παραγωγή το 2025 και με 215 ίππους θα έχει πολλά να πει στους λάτρεις της οδήγησης. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση θα είναι υπόθεση που θα διαρκεί λιγότερο από 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ η αυτονομία του θα είναι μεγαλύτερη των 430 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση.

Dacia

Το «φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη», όπως διατείνονται τα στελέχη της Dacia, αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στην ελληνική αγορά, πριν την αλλαγή του έτους που διανύουμε. Με μήκος 3,7 μέτρα και 45 ίππους ισχύ από τη μπαταρία των 27 kWh, το Spring ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά και έχει αυτονομία 225 χιλιομέτρων που μοιάζει να είναι παραπάνω από αρκετή για αυτοκίνητο πόλης. Την πολύ θετική εικόνα για το μοντέλο, συμπληρώνει ιδανικά και η τιμή που αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως, θα είναι κοντά στα 18.000 ευρώ.

DS Automobiles

Όπως αποδεικνύει η DS, δεν είναι όλες οι premium μάρκες «αφοριστικές» για τις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων. Η πληροφορία που έχουμε από τη Γαλλική εταιρεία, είναι πως θα υπάρχει διάδοχο μοντέλο του DS 3 Crossback, που θα είναι και αυτό αμιγώς ηλεκτρικό, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Το νέο αυτό ηλεκτρικό μοντέλο, θα βασίζεται στη μικρή πλατφόρμα STLA του Ομίλου Stellantis και υπολογίζουμε πως θα μπορούσε να κάνει ντεμπούτο το 2025.

Fiat

Η επιτυχία του επανεμφανισμένου Fiat 500, οδηγεί την Ιταλική εταιρεία- μέλος του Ομίλου Stellantis, να αναζητήσει το μέλλον σε μοντέλα μικρά. Ήδη η Fiat εργάζεται σε μια σειρά από μικρά μοντέλα που χρησιμοποιούν την τεχνολογία που έχει να διαθέσει η Stellantis και θα βασίζονται στην αναβαθμισμένη πρακτικότητα ενός μοντέλου όπως ήταν το Panda. Αυτό που είδαμε ως πρωτότυπο το 2019, με την ονομασία Centoventi, από το οποίο το πρώτο πράγμα που περιμένουμε να διατηρηθεί καις την έκδοση παραγωγής, είναι η «τετραγωνισμένη» αισθητική.

Ford

Η Ford έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι θα υπάρξει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Puma αλλά δεν υπάρχει ακόμα καμία πληροφορία για το μέλλον του Fiesta. Το διάσημο αυτό όνομα, θα μπορούσε να αφορά σε ένα μικρό ηλεκτρικό που θα είχε πολλά κοινά στοιχεία με τα αντίστοιχα επαγγελματικά μοντέλα της μάρκας, προσφέροντας έτσι μια ακόμα ηλεκτρική εναλλακτική στους πελάτες της μάρκας. Προφανώς και δεν έχει επιβεβαιωθεί τίποτα ακόμα αλλά αν και απίθανο, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τελείως το ενδεχόμενο να «σβήσει» το όνομα από τη γκάμα των μοντέλων της Ford- μέχρι νεοτέρας.

Ηyundai

Ο κορεατικός κολοσσός Hyundai δεν έχει κάτι «έτοιμο» για παρουσίαση μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Θεωρώντας δεδομένο πως τα i10 και i20 θα έχουν διάδοχη κατάσταση με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε για πόσο ακόμα η Hyundai θα τα διαθέτει με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς σίγουρα με την εμπορική πορεία που σημειώνουν και σήμερα, έχει κάθε λόγο για να τα υποστηρίξει στην παρούσα τους μορφή.

Jeep

Έχουμε ήδη δει ένα σκίτσο του πρωτοτύπου που θα περιμένουμε να δούμε από την Jeep. Είναι ένα «baby Jeep» που προφανώς θα βασίζεται στην πλατφόρμα του Peugeot 2008 και θα έρθει να προσφέρει μια ακόμα εναλλακτική από τον Όμιλο Stellantis, με χαρακτήρα και ύφος αντάξιο του παρελθόντος της πάλαι ποτέ αμερικάνικης εταιρείας. Από το πρωτότυπο που έχουμε ήδη δει, περιμένουμε πως η εικόνα θα διατηρηθεί σχεδόν αυτούσια και στην έκδοση παραγωγής του μοντέλου.

KIA

Όπως και η Hyundai με το δικό της αντίστοιχο, έτσι και η Kia θα πρέπει να προετοιμάζεται να αντικαταστήσει το Picanto της. Το μοντέλο είναι στην αγορά από το 2017 και όλα δείχνουν πως ήδη ετοιμάζεται για το λανσάρισμα του νέου μοντέλου που όλα δείχνουν πως θα παραμείνει, για ακόμα μια γενιά, με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, η Κορεάτικη εταιρεία μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, θα παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μικρό που θα πάρει τη θέση του Picanto στη γκάμα και κατά πάσα πιθανότητα θα λέγεται EV1, υπογραμμίζοντας την τοποθέτησή του στη βάση των ηλεκτρικών επιλογών.

Mazda

Η Mazda έχει σε διαδικασία εξέλιξης τη νέα γενιά του Mazda 2 η οποία αναμένεται να κάνει ντεμπούτο στις αγορές το 2024- μια και μέχρι εκεί, η Mazda θα φτάσει με το Toyota Yaris που έχει δεχτεί rebadging. Σε αυτή τη γενιά του μοντέλου, είναι πολύ πιθανό να δούμε εκδόσεις υβριδικές αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές με κάποιο σύστημα επέκτασης αυτονομίας (με μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης για τη φόρτιση των μπαταριών).

MINI

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Mini, θα χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα και αναμένεται να κάνει ντεμπούτο σε ορισμένες αγορές, πριν αλλάξει το έτος. Μάλιστα, από τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το νέο Mini θα διατεθεί με δύο επιλογές σε ότι έχει να κάνει με τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Το μεγαλύτερο νέο, έχει να κάνει με την προοπτική εξέλιξης και ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού crossover που θα τοποθετείται λίγο κάτω από αυτό που βλέπουμε στην κατηγορία σήμερα, με την ύπαρξη του Countryman.

Nissan

Η Nissan αναμένεται να αντικαταστήσει το υπάρχουν Micra, με ένα μικρό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική που θα χρησιμοποιεί και το Renault 5. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να περιμένουμε τεχνολογία αιχμής και σαφώς πιο «φρέσκο» στυλ σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση που θα αποτελέσει ένα πρώτης τάξεως λόγο για να το δει κανείς πιο ζεστά όταν λανσαριστεί στις αγορές.

Peugeot

Η Γαλλική εταιρεία δεν έχει αφήσει ούτε υπονοούμενο για την πορεία της επόμενης γενιάς του e-208, του οποίου θεωρούμε βέβαιη τη συνέχεια και με νέα έκδοση. Αυτό που πρέπει να περιμένουμε, είναι να δούμε την επιβεβαίωση πως θα συνεχίσει τη χρήση της πλατφόρμας STLA της Stellantis ή θα κινηθεί πάνω σε νέα δεδομένα που θα επιτρέψουν την ύπαρξη ακόμα μεγαλύτερης μπαταρίας που θα έχει ως αποτέλεσμα την επέκταση της αυτονομίας και καλύτερων δεδομένων εκμετάλλευσης της τεχνολογίας που έχει να κάνει με τη φόρτιση.

Renault

Το Renault 5 Prototype φαίνεται υπέροχο και παραπέμπει στο παρελθόν της εταιρείας που εν πολλοίς, είχε βασιστεί στο μοντέλο τη δεκαετία του ’70. Ήταν τέτοια η απήχηση του αυθεντικού R5 που η Γαλλική εταιρεία είχε «τολμήσει» την είσοδό της στην αμερικάνικη αγορά με αυτό. Τώρα, η αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, πάνω σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, θα προσφέρει ευχρηστία και αυξημένη αυτονομία που θα φτάνει τα 400 χιλιόμετρα. Αν επιβεβαιωθεί και η διάθεση της εταιρείας για τιμολόγηση αντίστοιχη με εκείνη του Zoe το 2017, τότε θα μιλάμε σίγουρα για ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο.

Skoda

Η Skoda έχει «προαναγγείλει» την παρουσία της στη μικρή κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δείχνοντάς μας πρόσφατα ένα σκίτσο για μοντέλο που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Small MEB. Η δέσμευση της εταιρείας ένα να κάνει με την προσφορά των αντίστοιχων χαρακτηριστικών από το ηλεκτρικό μοντέλο, με εκείνα των συμβατικών που την έχουν κάνει τόσο δημοφιλή. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει το νέο της ηλεκτρικό να έχει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, μεγάλη αυτονομία και προσιτή τιμή.

Smart

Η Smart είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις μαρκών που έχουν ήδη κάνει πολλά «χιλιόμετρα» στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών μοντέλων. Το όνομα που έχει ταυτιστεί με τη μικρή κατηγορία, ανήκει από κοινού στη Daimler και στην κινεζική Geely, η οποία παρέχει πρόσβαση στην πλατφόρμα SEA. Με μπαταρία 66 kWh, το Smart #1 είναι ένα ριζοσπαστικό crossover που διαθέτει προηγμένη τεχνολογία στη διαχείριση της ενέργειας και αυτονομία που φτάνει τα 440 χιλιόμετρα.

Toyota

Στα τέλη του 2021, η Toyota κυκλοφόρησε μια σειρά από πρωτότυπα ηλεκτρικών μοντέλων, ανάμεσα στα οποία ήταν και ένα μικρό crossover που θα έμπαινε στη γκάμα των bZ μοντέλων της Ιαπωνικής εταιρείας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Akiyo Toyoda, είπε ότι αυτό θα είναι το επόμενο μοντέλο bZ που θα κυκλοφορήσει, οπότε και εμείς θα πρέπει να το περιμένουμε σύντομα στην τελική του μορφή, τόσο για τις αγορές της Ιαπωνίας, όσο και για εκείνες της Ευρώπης.

Opel

Το ηλεκτρικό Corsa είναι σε κάποιες αγορές της Ευρώπης, το πρώτο σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Είναι βέβαιο πως η Opel θα συνεχίσει την καλή πορεία στην κατηγορία και με την επόμενη γενιά του μικρού της μοντέλου, η οποία θα είναι έτοιμη για παρουσίαση μέσα στα επόμενα τρία χρόνια– με δεδομένο και το ότι είναι μέρος της στρατηγικής της η πλήρως ηλεκτρική γκάμα έως το 2028.

Volkswagen

Αν και η ονομασία του δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί, το επερχόμενο ID.1 θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα Small MEB με τα αντίστοιχα μοντέλα που θα παρουσιάσουν οι εταιρείες του Ομίλου VW. Η VW έχει ήδη «κάνει χιλιόμετρα» με την ηλεκτρική εκδοχή του Up!, οπότε η συνέχεια αναμένεται να έχει λιγότερο ρίσκο σε ότι έχει να κάνει με την επιτυχία του νέου μοντέλου, για το οποίο θα πρέπει να περιμένουμε έως το 2024 για να το δούμε και θα βρεθεί στις αγορές ένα χρόνο μετά.

Volvo

Το μικρό ηλεκτρικό της Volvo που είναι κινεζικής ιδιοκτησίας, αναμένεται να κάνει ντεμπούτο το 2024. Το XC, όπως μάλλον θα λέγεται, είναι ήδη σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης, θα είναι σίγουρα crossover και μένει να δούμε αν βάσει μεγέθους θα κατατάσσεται στο Segment B ή θα είναι ακόμα πιο μικρό- αν και δύσκολο με βάση την υπάρχουσα γκάμα των μοντέλων της Volvo.

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ