ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Πώς μια 7ετής εξαίρεση από την πράσινη μετάβαση, σώζει την ελληνική ακτοπλοΐα και τα νησιά από το “ναυάγιο”

 

Πέρασε στα ψιλά, αλλά μια ερώτηση στον Περιφερειάρχη  Νοτίου Αιγαίου στη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα το φετινό καλοκαίρι, έγινε αφορμή  για να αναφερθεί ο Γιώργος Χατζημάρκος στον σοβαρό κίνδυνο που διέτρεξε πριν από λίγες εβδομάδες η ελληνική ακτοπλοΐα να … βυθιστεί αύτανδρη, λόγω των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πράσινη μετάβαση στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55».

Ο κ. Χατζημάρκος, με την ιδιότητά του ως εκπροσώπου της ΕΝΠΕ στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ),  αναφέρθηκε  σήμερα  στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Θαλασσίων Μεταφορών της Ε.Ε., που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο μέσα στον Ιούνιο και έλαβε σημαντικές αποφάσεις  για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία  και κατέληξε στην υιοθέτηση γενικής προσέγγισης επί του Κανονισμού «για τη χρήση ανανεώσιμων και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα καυσίμων από τον τομέα των θαλασσίων μεταφορών».

Κατόπιν συντονισμένων προσπαθειών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Μόνιμης Ελληνικής Αντιπροσωπείας στην Ε.Ε. κατά το στάδιο εξέτασης των διατάξεων του σχεδίου Κανονισμού από τα αρμόδια Όργανα του Συμβουλίου της Ε.Ε., στο κείμενο του Κανονισμού, συμπεριλήφθηκε διάταξη με την οποία αναγνωρίζεται χρονική εξαίρεση, έως τις 31.12.2029, από την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού “FuelEU Maritime” για τα ακτοπλοϊκά πλοία, όταν δρομολογούνται σε λιμένες νησιών με λιγότερους από 200.000 κατοίκους.

Σημειώνεται ότι με τον Κανονισμό «για τη χρήση ανανεώσιμων και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα καυσίμων από τον τομέα των θαλασσίων μεταφορών (FuelEUMaritime)», που εντάσσεται στη νομοθετική δέσμη «Fit for 55» που παρουσίασε η Ευρ. Επιτροπή στις 14.07.2021, επιδιώκεται η προώθηση της χρήσης καθαρότερων ναυτιλιακών καυσίμων από τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας, που καταπλέουν ή αποπλέουν από ευρωπαϊκούς λιμένες.

Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης, αν η ελληνική πλευρά δεν επιτύγχανε την εξαίρεση για μια ακόμα 7ετία, τότε καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν θα επιβίωνε, αφού από το 2023, οπότε τίθεται σε ισχύ ο Κανονισμός,  το «πέναλτι» που ορίζεται ανέρχεται σε 3 έως 4 εκατ. ευρώ ανά πλοίο ετησίως.

Γενικά για την ακτοπλοϊκή κάλυψη των νησιών, ο κ. Χατζημάρκος τόνισε πως ποτέ δεν ήταν καλύτερη, αφού ποτέ πριν δεν δόθηκαν τόσα πολλά χρήματα για τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος, όσο από την περίοδο της πανδημίας και μετά. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι το Αγαθονήσι έχει 12 προσεγγίσεις εβδομαδιαίως και 8 το Καστελλόριζο.

realvoice995.gr



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ