AUTO MOTO

Πότε θα μπορούμε να φορτίσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίχως καλώδιο;

 

Αρκετοί θεωρούν ιδιαίτερα μπελαλίδικη την διαδικασία της φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Και αυτό δεν αφορά μόνο το χρόνο αναμονής, αλλά και το διαδικαστικό του θέματος.

Τι χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητου για να φορτίσει; Καταρχήν, ένα σταθερό σημείο φόρτισης και κατά δεύτερον ένα καλώδιο φόρτισης. Δίχως αυτά δε γίνεται να γεμίσει η μπαταρία, με το χρόνο αναμονής να φτάνει κάποιες ώρες, ανάλογα με την απόσταση που θέλει να διανύσει κανείς μέχρι την επόμενη.

Το καλώδιο φόρτισης συνήθως βρίσκεται κάτω από ένα υποδαπέδιο χώρο στο πορτμπαγκάζ. Αν το αυτοκίνητο σας έχει μπροστινό χώρο (το γνωστό frunk), τότε έχετε λύσει ένα από τα μικρότερα προβλήματα σας. Ειδάλλως πάνω στην φούρια τους οι περισσότεροι οδηγοί παρατούν χύμα μέσα στο πορτμπαγκάζ το καλώδιο και όταν έρχεται η ώρα να τοποθετήσουν άλλα αντικείμενα αρχίζουν τα… σιχτίρια.

Μία λύση που οι φίλοι της ηλεκτροκίνησης περιμένουν εναγωνίως είναι η ασύρματη φόρτιση. Και μην μου πείτε πως το «εναγωνίως» σας ακούγεται κάπως υπερβολικό. Το επόμενο σας smartphone δεν θα θέλετε να φορτίζει τοποθετώντας το σε μια θέση με επαγωγική φόρτιση; Γιατί όχι και το επόμενο σας, ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Τα τμήματα R&D των κατασκευαστών αυτοκινήτων δουλεύουν εδώ και καιρό πάνω σε αυτή την δυνατότητα και προσπαθούν να λύσουν τα σημαντικότερα ζητήματα. Ένα από αυτά είναι οι απώλειες ενέργειας και οι ακούσιες παρεμβολές κατά την ασύρματη φόρτιση επηρεάζοντας την ομαλότητα της όλης διαδικασίας. Η οποία είναι εντελώς απλή αφού το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να ευθυγραμμιστεί ο πόλος φόρτισης στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου με την επαγωγική πλάκα στο έδαφος. Εδώ, μία σημαντική λεπτομέρεια είναι πως η ευθυγράμμιση πρέπει να γίνεται με ακρίβεια.

Πρόσφατα, το εργαστήριο Innovation Hub Knoxville του VW Group στις ΗΠΑ σε συνεργασία με άλλους ειδικούς στα ηλεκτρονικά και το Πανεπιστήμιο του Τενεσί, ανακοίνωσε πως έχει κάνει θεαματικά βήματα στην επαγωγική φόρτιση.

Οι πιο πρόσφατες δοκιμές που έγιναν σε μια Porsche Taycan, η οποία έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό, έδειξαν πως η αποτελεσματικότητα της πιλοτικής ασύρματης φόρτισης έχουν φτάσει το 98% και η ισχύς μπορεί να είναι από 6,6 kW έως 120 kW. Στόχος είναι να μπορεί μία Taycan να φορτίζει έως τα 300 kW ώστε να γεμίζει η μπαταρία της βασικής έκδοσης στο 80% σε μόλις 10 λεπτά.

Αυτό που μένει είναι ο εξοπλισμός να έχει λιγότερα ακριβά υλικά έτσι ώστε να γίνει προσιτός για ευρεία χρήση. Κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στην επόμενη τριετία και το όνειρο κάθε τρελαμένου… electrichead να γίνει πραγματικότητα. Δίχως καλώδια…

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ