AUTO MOTO

Πρώτη επαφή με το νέο Range Rover Sport (+τιμές)

 

Η Range Rover συνεχίζει την ριζική ανανέωση στην κορυφή της γκάμας της παρουσιάζοντας το εντελώς νέο Range Rover Sport, το μοντέλο που αποτελεί την απόλυτη έκφραση δυναμισμού και πολυτέλειας με την γλώσσα της βρετανικής εταιρίας.

Το Νewsauto, μαζί με ελάχιστα άλλα Μέσα Ενημέρωσης, ταξίδεψε στην έδρα της Range Rover στο Gaydon της Μ. Βρετανίας για την επίσημη πρεμιέρα του νέου Range Rover Sport. Πρόκειται για το μοντέλο που αποτυπώνει στο μέγιστο βαθμό την φιλοσοφία Sporting Luxury μέσα από την οποία η βρετανική εταιρία παντρεύει την παράδοσή της στην αριστοκρατική πολυτέλεια με τον δυναμισμό του οδηγικού χαρακτήρα σε ένα SUV με κορυφαίες δυνατότητες σε κάθε τερέν.

Ακολουθώντας την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία της εξέλιξης μέσα από την διατήρηση της παραδοσιακής ταυτότητας – που είδαμε και στο νέο Range Rover – το Range Rover Sport δείχνει με την πρώτη ματιά τόσο οικείο μα και τόσο φρέσκο. Διατηρώντας τις κλασσικές αναλογίες με το επιβλητικό εκτόπισμα η σιλουέτα του μεγάλου βρετανικού SUV έχει αποκτήσει μια πιο εκλεπτυσμένη όψη μέσα από την απλοποίηση των γραμμών και το ραφινάρισμα κάθε λεπτομέρειας. Ακόμα και των ανοχών όλων των αρμών που έχουν μειωθεί στο μισό σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Range Rover Sport

Χαρακτηριστικά στοιχεία του νέου προσώπου του Range Rover Sport είναι τα πολύ λεπτά Digital LED φώτα και η εξαιρετικά διακριτική εμπρός μάσκας. Αντίστοιχα στο πίσω μέρος  η πόρτα του πορτπαγκάζ με τον προφυλακτήρα δίνουν την αίσθηση ενιαίας επιφάνειας, ενώ στο οριζόντιο φιλέτο που εκτείνεται σε όλο το πλάτος φιλοξενούνται τα φώτα LED νέας τεχνολογίας η οποία δίνει μια χαρακτηριστική οπτική υπογραφή, καθώς και η αναγραφή του ονόματος Range Rover.

Range Rover Sport

Ο αέρας φρεσκάδας και ανεπιτήδευτης ποιότητας αποτυπώνεται και στο εσωτερικό. Η λογική της αφαιρετικής σχεδίασης και της λειτουργικής απλότητας έχει φέρει πιο καθαρές και απλές γραμμές που τονίζονται και από έξυπνες τεχνολογικές καινοτομίες όπως τα καλυμμένα με υφασμάτινη επένδυση ηχεία που έχει εξελίξει η Meridian ειδικά για τα Range Rover. Την ίδια στιγμή έχει ενισχυθεί η οδηγοκεντρική εργονομία με την ψηλή κεκλιμένη κεντρική κονσόλα και τις μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας να δίδουν την αίσθηση πιλοτηρίου.

Νέος είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνωντων 13,7” με δυνατότητα παραμετροποίησης της απεικόνισης του ενώ βασικό ρόλο παίζει η μεγάλη, κυρτή οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Pivi Pro με διαγώνιο 13,1” στην κεντρική κονσόλα. Από αυτή ελέγχονται οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, καθώς και όλες οι διασυνδεδεμένες υπηρεσίες. Μεταξύ άλλων το Pivi Pro υποστηρίζει το ασύρματο mirroring κινητών τηλεφώνων ενώ ενσωματωμένη είναι και η υπηρεσία φωνητικών εντολών Alexa.

Range Rover Sport

Κυρίαρχο στοιχείο είναι τα υλικά υψηλής ποιότητας μεταξύ των οποίων και το καινοτόμο βιώσιμο ύφασμα Ultrafabric καθώς και το σκουρόχρωμο χρώμιο Moonlight Chrome που χρησιμοποιείται σε πολλές λεπτομέρειες του φινιρίσματος. Ως χώρος στον οποίο πρέπει να προσφέρεται κορυφαία φιλοξενία και άνεση το εσωτερικό του νέου Range Rover Sport έχει αναβαθμιστεί χωροταξικά αλλά και τεχνολογικά. Θα αναφέρουμε χαρακτηριστικά πως τα εμπρός ηλεκτρικά καθίσματα έχουν ρύθμιση 22 παραμέτρων, είναι αεριζόμενα και θερμαινόμενα και διαθέτουν λειτουργία μασάζ και προσκέφαλα με πλευρική στήριξη. Αντίστοιχα οι πίσω επιβάτες έχουν 31 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια τους και 20 mm περισσότερο αέρα για τα γόνατα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 55 lt σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Επιπλέον μεταξύ των τεχνολογιών που στοχεύουν στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη άνεση και απομόνωση των επιβατών από τις εξωτερικές ενοχλήσεις είναι το ενεργό σύστημα ακύρωσης θορύβων, το προηγμένο σύστημα καθαρισμού του αέρα που εκτός από οσμές απομακρύνει βακτήρια και ιούς, ενώ το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού περιλαμβάνεται το εντυπωσιακό ηχοσύστημα Meridian Signature Sound System ισχύος 1.430 W με 29 ηχεία.

Range Rover Sport

Το νέο Range Rover Sport είναι χτισμένο στη νέα, ευέλικτη πλατφόρμα MLA-Flex χάρη στην οποία έχει καταστεί δυνατή η τεχνολογική αλλά και δυναμική αναβάθμιση εντός και εκτός δρόμου. Οι τεχνικοί της εταιρίας εστιάζουν στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 35 τοις εκατό σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, κάτι που εκτός από θετικό για την ασφάλεια συμβάλει και στην βελτίωση της λειτουργίας της ανάρτησης και των οδικών χαρακτηριστικών. Όλες οι εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με την νέα ενεργητική αερανάρτηση Dynamic Air Suspension η οποία συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης διαβάζοντας το δρόμο και προσαρμόζοντας τις ρυθμίσεις ανάλογα με την χάραξη της διαδρομής και φυσικά τις συνθήκες οδήγησης.

Συμπληρωματικά το σύστημα ενεργητικών αντιστρεπτικών Dynamic Response Pro μέσω ενός 48V κυκλώματος μπορεί να εφαρμόσει ροπή έως 1.400 Nm σε κάθε άξονα προκειμένου να πετύχει τον βέλτιστο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος προς όφελος της άνεσης αλλά και την ακρίβειας των οδικών χαρακτηριστικών. Περεταίρω βελτίωση σε αυτά προσφέρει τόσο το σύστημα τετραδιεύθυνσης – που επιτρέπει το στρίψιμο των πίσω τροχών σε γωνία έως 7,3 μοίρες σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας χαρίζοντας στο μεγάλο SUV εξαιρετική ευελιξία και κύκλο στροφής κάτω από τα 11 μέτρα – όσο και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό πίσω διαφορικό και η λειτουργία Torque Vectoring που επενεργεί κατάλληλα στα φρένα δημιουργώντας μια δύναμη προς το εσωτερικό της στροφής.

Φυσικά όλες οι εκδόσεις έχουν την προηγμένη τετρακίνηση iAWD της Range Rover – που λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την πρόσφυση και τις συνθήκες οδήγησης 100 φορές το δευτερόλεπτο – όπως και το σύστημα προγραμμάτων οδήγησης Terrain Response 2 στο οποίο για πρώτη φορά ενσωματώνεται η λειτουργία Adaptive Off-Road Cruise Control που βοηθά τον οδηγό ρυθμίζοντας αυτόματα την ταχύτητα κίνησης εκτός δρόμου ανάλογα με τις συνθήκες και την ποιότητα του εδάφους.  Ενδεικτικό των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του νέου Range Rover Sport είναι πως η μέγιστη κλίση αναρρίχησης φθάνει τις 45 μοίρες ενώ μπορεί να κινηθεί σε νερό ύψους έως και 900 χιλιοστών.

Range Rover Sport

Η γκάμα του νέου Range Rover Sport περιλαμβάνει μια ευρεία σειρά εξηλεκτρισμένων κινητήρων μεταξύ των οποίων δύο plug-in υβριδικά σύνολα, πέντε ήπια υβριδικούς εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel 3.000 κυβικών αλλά και έναν σκληροπυρηνικό νέο V8 Twin Turbo. Επιπλέον η πορεία της Range Rover προς τον εξηλεκτρισμό αναμένεται να φέρει το 2024 και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις P510e και P440e συνδυάζουν έναν εξακύλινδρο 3.0 βενζινοκινητήρα Ingenium με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 PS (105 kW) ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 38,2 kWh που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα. Όπως φανερώνει και η ονομασία των δύο εκδόσεων η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φθάνει αντίστοιχα τους 510 και τους 440 ίππους με την ροπή και στις δύο περιπτώσεις να αγγίζει τα 560 Nm. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μπορεί να γίνει με ταχύτητες έως τα 140 χλμ./ ώρα ενώ στον κύκλο WLTP η ηλεκτρική αυτονομία φθάνει τα 114 χιλίόμετρα για το P440e και είναι πρακτικά όμοια – 113 χιλιόμετρα- για το ισχυρότερο P510e. Χάρη στη μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων είναι εξαιρετικά χαμηλές με μέσες τιμές 0,8-0,9 lt/100 km και 18-20 g/km CO2 και για τα δύο μοντέλα. Από την άλλη πλευρά οι επιδόσεις είναι ανάλογες του δυναμικού χαρακτήρα με το 0-100 χλμ./ ώρα για το P510e να έρχεται σε 5,4’’ και για το P440e σε 5,8’’.

Range Rover Sport

Η απόλυτη έκφραση δυναμισμού του νέου Range Rover Sport έρχεται βέβαια από την έκδοση P530 με τον V8 Twin-Turbo των 530 PS και 750 Nm που επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,5’’ με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα. Από εκεί και πέρα η γκάμα των ήπια υβριδικών κινητήρων περιλαμβάνει τις βενζινοκίνητες εκδόσεις P360 και P400 και τις πετρελαιοκίνητες D250, D300 και D350 με απόδοση αντίστοιχη του ονόματος τους.

Range Rover Sport

Το Range Rover Sport θα παράγεται στο πλήρως εκσυγχρονισμένο εργοστάσιο Solihull στην Μ. Βρετανία όπου κατασκευαζόταν το πρώτο Range Rover και βρίσκεται σήμερα η γραμμή παραγωγής της εντελώς νέας ναυαρχίδας της εταιρίας. Ο νέος εκφραστής της δυναμικής πολυτέλειας με την ματιά της Range Rover αναμένεται στη Ελλάδα μετά το καλοκαίρι με τιμή εκκίνησης τις 111.115 ευρώ για την έκδοση D250 με τον diesel των 3.000 κυβικών και το επίπεδο εξοπλισμού SE.

Τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου Range Rover Sport μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ.

Range Rover Sport

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ