OIKONOMIA

“Ραβασάκια” στους “ξεχασιάρηδες” των ΚΤΕΟ και των ασφαλίσεων

 

Με αυτόματες ψηφιακές διασταυρώσεις κάθε χρόνο θα εντοπίζονται οι “ξεχασιάρηδες” και έτσι ουσιαστικά σε πραγματικό χρόνο αντί για μία φορά στα 5 ή 10 χρόνια, όπως συνέβαινε πρακτικά μέχρι τώρα, η πολιτεία θα ξέρει ποιοι και ποιες δεν τηρούν τη νομοθεσία.

Με έναν σύγχρονο τρόπο, πλέον, θα γίνεται ο εντοπισμός ανασφάλιστων και χωρις ΚΤΕΟ οχημάτων, που αποτελεί μια από τις βασικές “γάγγραινες” της αγοράς αλλά και της καθημερινότητας, αλλά και εστία περιβαλλοντικών ζητημάτων.

Για να αντιμετωπιστεί λοιπόν το φαινόμενο που οδηγεί σε αδιέξοδα σε περιπτώσεις ατυχημάτων ή σε τα “φουγάρα” παλαιών οχημάτων, ενεργοποιείται μια νέα ψηφιακή διαδικασία, που θα διασφαλίζει τον άμεσο εντοπισμό οχημάτων που είναι ανασφάλιστα αλλά και δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Συγκεκριμένα νομοσχέδιο, που αναμένεται κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση το επόμενο διάστημα περιγράφει το πλαίσιο ελέγχων μέσω εκτεταμένων ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό των περίπου 500.000 οχημάτων που εκτιμάται, ότι κυκλοφορούν ανασφάλιστα στη χώρα μας.

Έτσι, μέσω μιας νέας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίζει τα ανασφάλιστα οχήματα και εν συνεχεία θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η βάση αυτή θα “πατάει” σε μια διαδικασία διαλειτουργικότητας, δηλαδή θα αξιοποιεί στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

Ουσιαστικά ο νέος αυτός τρόπος εντοπισμού των παρανομούντων θα βασίζεται σε αυτόματες διασταυρώσεις, που θα γίνονται κάθε χρόνο (στόχος αρχικά είναι να διενεργούνται ανά 3 ή 4 μήνες σε πρώτη φάση ή και συχνότερα ακόμη ανά 1-2 μήνες στη συνέχεια) αντί για μία φορά στα 5 ή 10 χρόνια, όπως συμβαίνει πρακτικά μέχρι τώρα.

Όσοι και όσες, δε, εντοπίζονται να παρανομούν θα λαμβάνουν το σχετικό ειδοποιητήριο – “μπιλιετάκι” με ένα κατ΄ αρχική εκτίμηση πρόστιμο έως 250 ευρώ, το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους.

Όσοι και όσες, μάλιστα, δεν κλείσουν τις εκκρεμότητές τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις, όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

Το ΚΤΕΟ

Παράλληλα, μέσω του μόνιμου μηχανισμού για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους κατόχους των οχημάτων θα επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ, ενώ αν η παράβαση διαπιστωθεί σε έλεγχο της Τροχαίας το πρόστιμο διαμορφώνεται στα 400 ευρώ με βάση τα έως τώρα δεδομένα.

Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 2017, πρώτη φορά η ΑΑΔΕ πραγματοποίησε διασταύρωση για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων. Μετά από την κίνηση αυτή πολλοί και πολλές ασφάλισαν τα οχήματά τους με αποτέλεσμα να καταγραφεί αύξηση κατά 510.000 των εν λόγω συμβολαίων, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκ. ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα.

Επίσης, τη πενταετία 2018-2022 η τροχαία επέβαλε, μετά από ελέγχους στο πεδίο, πρόστιμα πάνω από 21,6 εκατ. ευρώ σε περισσότερους από 100.000 ιδιοκτήτες οχημάτων.

Τα τέλη

Μια παράλληλα δράση εκσυγχρονισμού του όλου πλαισίου για τα οχήματα έχει να ,κάνει και με το σύστημα προστίμων για τα μη καταβεβλημένα τέλη κυκλοφορίας, όπου προβλέπεται κλιμάκωση ποινών. Το μέτρο που αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2025.

 

news247



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ