ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκέψεις για επιδότηση στη βενζίνη όπως στο πετρέλαιο – Τα μέτρα της κυβέρνησης εάν η ΕΕ παραμείνει αδρανής

Λίγες ημέρες πριν μεταβεί στις Βρυξέλλες για την έκτακτη Σύνοδο Κορυφής, ο Πρωθυπουργός έστειλε μήνυμα στην Ευρώπη ότι θα πρέπει να πάρει «γενναίες» αποφάσεις για τη στήριξη των πολιτών της απέναντι στο «τσουνάμι» της ενεργειακής ακρίβειας και να μην περιοριστεί στο πρόγραμμα “Repower EU” για τη διάθεση 300 δισ. ευρώ στα κράτη – μέλη για υποδομές στην ενέργεια.

«Θα επαναλάβω ακόμη μια φορά ότι όσο σημαντική είναι η απεξάρτηση από τους Ρωσικούς υδρογονάνθρακες και η μετάβαση στην πράσινη οικονομία, άλλο τόσο σημαντική είναι και η στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων βραχυπρόθεσμα» δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συνάντηση του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, δίνοντας το στίγμα της παρέμβασης του στη Βελγική πρωτεύουσα.

Για την κυβέρνηση ο πήχης των προσδοκιών είναι χαμηλά, ωστόσο ο κ. Μητσοτάκης αναμένεται να τονίσει ότι ο κίνδυνος της παγκόσμιας ύφεσης, αν δεν λυθεί άμεσα η ενεργειακή κρίση, πρέπει να κινητοποιήσει την Ευρώπη. Και εκτός των άλλων, θα επαναλάβει την πρόταση του για επιβολή πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου στην διεθνή χονδρική αγορά.

«Το τι θα γίνει σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα το συναποφασίσουμε στο επόμενο, ενδεχομένως και στο μεθεπόμενο, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Το τι κάνουμε, όμως, σε εθνικό επίπεδο, είναι δικιά μας πολιτική επιλογή» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, και δεσμεύτηκε για άλλη μία φορά ότι η κυβέρνηση δεν θα αφήσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις “απροστάτευτους”.

Απευθείας παρέμβαση στις τιμές των καυσίμων;

Η κυβέρνηση επεξεργάζεται νέες πρωτοβουλίες, σε εθνικό επίπεδο, μέσα στον Ιούνιο για τη στήριξη των πιο αδύναμων συμπολιτών μας.

Καταλύτης για το εύρος της νέας παρέμβασης θα είναι η πορεία των κρατικών εσόδων τον Μάιο.

Είναι μονόδρομος η νέα παρέμβαση στα καύσιμα δηλώνουν το ένα μετά το άλλο, κυβερνητικά στελέχη.

Στο κυβερνητικό επιτελείο κερδίζει έδαφος η πρόταση να εφαρμοστεί το μοντέλο ντίζελ και στη βενζίνη, όπου η επιδότηση της τιμής (μείωση κατά 15 λεπτά) φαίνεται απευθείας στην αντλία. Προϋπόθεση βέβαια να υπάρξουν συστηματικοί έλεγχοι για την πάταξη φαινομένων αισχροκέρδειας.

Αντίθετα κλειδωμένη στο συρτάρι παραμένει η πρόταση για οριζόντια μείωση του ΕΦΚ ή του ΦΠΑ στα καύσιμα.

Στοχευμένη παρέμβαση για τη μείωση της τιμής των καυσίμων στα νησιά

Τρόπους να μειωθούν οι τιμές των καυσίμων στα νησιά, τα οποία λόγω και του υψηλού μεταφορικού κόστους, έχουν εκτοξευτεί, μελετά η κυβέρνηση. Ένα δύσκολο «στοίχημα», δεδομένων των στενών δημοσιονομικών περιθωρίων.

Οι δυσθεώρητες τιμές προκαλούν ζημιά και στον τουρισμό και βεβαίως στην τσέπη των νησιωτών, οι οποίοι έχουν φτάσει ήδη να πληρώνουν τη βενζίνη… «χρυσό» (έως και 2,40 σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες).

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές ειδικά για τα πολύ μικρά νησιά συζητείται «ζωηρά» η οριζόντια μείωση ΦΠΑ ή και του ΕΦΚ, σε συνδυασμό με την επιδότηση των πρατηριούχων ώστε να μη μειωθεί το περιθώριο κέρδους τους… Εναλλακτικά μελετάται η χορήγηση fuel pass.

newsit




ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ