ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Στην τελική ευθεία τα υδατοδρόμια και στα Δωδεκάνησα

 

Μπαίνουν στην τελική ευθεία οι διαδικασίες για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων στα Δωδεκάνησα. Σε πρώτη φάση δεν δεν υπάρξουν απρόοπτα πιο γρήγορα αναμένεται να λειτουργήσει το υδατοδρόμιο της Πάτμου.

Εκπρόσωποι της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια έχουν ήδη επισκεφθεί την Κάρπαθο και την Κάσο.

Η  κυβέρνηση χαρακτηρίζει  το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που εγκρίθηκε με ευρεία πλειοψηφία από την Ολομέλεια της Βουλής  ως τη λύση για τα  την  ίδρυση, λειτουργία κι εκμετάλλευση υδατοδρομίων στη χώρα μας, ως εργαλείο προσέλκυσης επενδύσεων, αύξησης του τουρισμού, βελτιστοποίησης της διανησιωτικής επικοινωνίας και των ορεινών περιοχών, ακόμα και ενίσχυσης των μέσων έκτακτης αεροδιακομιδής ασθενών και πυρόσβεσης,

Υπέρ του νομοσχεδίου επί της αρχής τάχθηκαν πέραν της ΝΔ, το Κίνημα Αλλαγής και η Ελληνική Λύση. «Παρών» δήλωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το καταψήφισαν ΚΚΕ και ΜέΡΑ25.

«Για την κυβέρνηση της ΝΔ ο ρόλος του κράτους πρέπει να είναι εποπτικός κι όχι ρόλος “πατερούλη”, γι’ αυτό απλουστεύουμε και επιταχύνουμε τις διαδικασίες», επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, μιλώντας για έναν αναγκαίο νόμο που ξεκαθαρίζει απολύτως το τοπίο και ανοίγει το δρόμο για την πραγματική ίδρυση και λειτουργία αεροδρομίων στη χώρα μας.

Στην εκτίμηση ότι οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν από φέτος, προχώρησε από την πλευρά του, ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.

Στα ενδιαφέροντα καταγράφηκε η οπτική που έδωσε στα υδροπλάνα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τονίζοντας ότι πέραν των προφανών οφελών για την οικονομία και τον τουρισμό της χώρας, αυτά θα είναι χρήσιμα και σε περιπτώσεις επειγουσών αναγκών για την αεροδιακομιδή ασθενών από περιοχές με δυσκολίες άλλης πρόσβασης, αλλά ακόμα και σε ανάγκες πυρόσβεσης με μία μεταλλαγή, προσφέροντας παράλληλα καλύτερη διανησιωτική επικοινωνία.

Ο ίδιος επιχειρηματολογώντας για την αναγκαιότητα του νέου νόμου, εξαπέλυσε αιχμές εναντίον της απελθούσας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ότι ο νόμος που είχε ψηφίσει για τα υδροπλάνα ήταν στην ουσία ανενεργός, επειδή όπως είπε, δεν διευκόλυνε ούτε στο ελάχιστο την ίδρυση και τη λειτουργία τους, δεν εκδόθηκε επί 1,5 χρόνο ούτε μία από τις 10 υπουργικές αποφάσεις που προϋπέθετε η εφαρμογή του και απέκλειε από τη δυνατότητα ίδρυσης οποιονδήποτε φορέα πλην του δημοσίου.

 

Σύμφωνα, δε, με τον κ. Κεφαλογιάννη ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ που αντικαθίσταται από αύριο με αυτόν της ΝΔ, ήταν τόσο πολύπλοκος που οδήγησε στην κατάθεση μόλις μίας αίτησης μέσα σε 1,5 χρόνο, αφού όπως ανέφερε για την ίδρυση υδατοδρομίου απαιτούσε 42 διοικητικές πράξεις που μεταφράζονταν σε 1 χρόνο.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι με τον νέο νόμο πέραν των λιμένων και των λιμνών θα μπουν πλέον στο «παιχνίδι» και μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια, περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης, καθώς και σύγχρονα  τουριστικά καταλύματα.

 



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ