OIKONOMIA

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Το όφελος για το 2023 και οι παγίδες

 

Την ευκαιρία να προχωρήσουν σε άρση ακινησίας των οχημάτων τους, πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, θα έχουν και το 2023, οι ιδιοκτήτες τους, ωστόσο θα πρέπει να είναι καλά ενημερωμένοι για τις προϋποθέσεις, καθώς κρύβει «παγίδες».

Τα ειδοποιητήρια αναρτήθηκαν σήμερα, με τους οδηγούς να έχουν περιθώριο περίπου έξι εβδομάδες για την πληρωμή. Παράλληλα έχουν τη δυνατότητα να θέσουν το όχημά τους σε ακινησία, και να το κυκλοφορήσουν μόνο για κάποιους μήνες πληρώνοντας αναλογικά τα αντίστοιχα τέλη. Δηλαδή δεν χρειάζεται να πληρώσουν τα ετήσια τέλη και έτσι θα έχουν οικονομικό όφελος ειδικά οι κάτοχοι οχημάτων μεγάλου κυβισμού.

Η διαδικασία γίνεται ψηφιακά και είναι απλή

Εάν κάποιος επιθυμεί να κάνει άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, θα πρέπει να ακολουθήσει τις εξής ενέργειες:

Επιλέγει πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμεί να θέσει το όχημά του σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή:

  • το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών τέλη κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους.
  • Εάν επιθυμεί να κινήσει το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχει ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλει το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων τελών κυκλοφορίας.
  • Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.
  • Μπορείτε να επιλέξετε οποιοδήποτε χρονικό διάστημα θέλετε, για να κάνετε άρση ακινησίας.

Πώς λειτουργεί η ακινησία

Προσοχή, καθώς η πρώτη παγίδα είναι πως τμήμα μηνός, ακόμα και μία μέρα, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας. Δηλαδή, οι μήνες είναι αυστηρά ημερολογιακοί. 

Για παράδειγμα: 

  • Eάν κάποιος πληρώσει αναλογικά τέλη κυκλοφορίας για 2 μήνες στις 25/6/2022 έχει δικαίωμα να το κυκλοφορήσει : τις υπόλοιπες ημέρες του Ιουνίου και ολόκληρο τον Ιούλιο. Δηλαδή χάνει τις προηγούμενες ημέρες του Ιουνίου, καθώς το δίμηνο δεν μετράει 25/6 – 25/8 αλλά 25/6 – 31/7.
  • Το όχημα δεν μπορεί να τεθεί σε κίνηση την 1/12/2022 για δύο μήνες, αφού υπολείπεται ένας και μόνο μήνας μέχρι το τέλος του έτους.
  • Για το λόγο αυτό, αν ζητηθεί για παράδειγμα στις 2/12 η πληρωμή τελών κυκλοφορίας για 2 μήνες, στο ειδοποιητήριο πληρωμής εμφανίζεται προθεσμία μέχρι 31/12/2022 για τον απλούστατο λόγο, ότι μετά την 1/12/2022 μπορεί να καταβάλει κάποιος μόνο το 1/12 των ετήσιων τ.κ. και όχι τα 2/12.

Παραδείγματα

Παράδειγμα 1

  • Αν ένας ιδιοκτήτης είναι κάτοχος ενός οχήματος 3.700 κυβικών (πάνω από 10ετία), τα ετήσια τέλη που πρέπει να καταβάλλει για να έχει όλο το χρόνο το όχημά του σε κίνηση, είναι 1.050 ευρώ.
  • Ας υποθέσουμε ό,τι επιθυμεί να κυκλοφορήσει το όχημά του, για δύο μήνες, Μάρτιο και Απρίλιο. Τότε για την άρση ακινησίας θα καταβάλει μόνο 175 ευρώ. Έτσι θα έχει όφελος 875 ευρώ, αλλά από την 30η Απριλίου θα πρέπει να προχωρήσει σε ακινησία του οχήματός του.
  • Πρέπει να επισημανθεί ότι ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα μόνο μια φορά εντός του έτους να άρει την ακινησία.
  • Εφόσον αποφασίσει να το διατηρήσει σε κίνηση από τον Απρίλιο και μετά, έστω και για ένα μήνα ακόμη, τότε θα πρέπει να καταβάλλει τα ετήσια τέλη, δηλαδή 1050 ευρώ κι ας ήταν σε ακινησία το αυτοκίνητό του Ιανουάριο και Φεβρουάριο.

Παράδειγμα 2

  • Αν ένας ιδιοκτήτης είναι κάτοχος ενός οχήματος 2.000 κυβικών (πάνω από 10ετία), τα ετήσια τέλη που πρέπει να καταβάλλει είναι 690 ευρώ.
  • Αν επιθυμεί να κυκλοφορήσει το όχημά του, για δύο μήνες, τότε θα καταβάλλει 115 ευρώ και θα έχει όφελος 575 ευρώ.

imerisia.gr



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ