AUTO MOTO

Θα αφήνατε το αυτοκίνητό σας για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

 

Η ενεργειακή κρίση που υπάρχει στην Ευρώπη φέρνει στο τραπέζι νέες ιδέες. Όμως πόσοι και με πιο αντίτιμο είναι διατεθειμένοι να αφήσουν το αυτοκίνητό τους και να μπουν στα ΜΜΜ;

Με τις τιμές της ενέργειας στα ύψη, όλες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αναζητούν τρόπους εξοικονόμησης καυσίμων. Και μέσα σε αυτούς είναι και η ενίσχυση των ΜΜΜ, έτσι ώστε οι οδηγοί να αφήσουν τα αυτοκίνητα σπίτι τους.

Αυτό συζητείται και στην Ελλάδα με τις προτάσεις που μελετά η κυβέρνηση μέσα στο πακέτο παροχών να είναι και η κάρτα ελεύθερων διαδρομών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Το σχέδιο αυτό δοκιμάστηκε ήδη στην Γερμανία, όταν στις αρχές του χρόνου, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε μία πολύ δυναμική κίνηση. Να προσφέρει ένα μηνιαίο πάσο ελεύθερης κίνησης στα τρένα της χώρας με αντίτιμο 9 ευρώ.

Το πάσο αυτό επιτρέπει στους χρήστες του να κινούνται σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας και σε όλα τα άλλα μέσα μεταφοράς, εκτός από τα τρένα υψηλής ταχύτητας. Οι προσδοκίες όσων είχαν την ιδέα ήταν να ενθαρρύνουν τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα τραίνα, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση από την Ρωσία.

Το μέτρο έγινε αποδεκτό αρχικά με ενθουσιασμό από το κοινό αφού πωλήθηκαν 38 εκατομμύρια από τα εισιτήρια αυτού του τύπου, νούμερο που αντιστοιχεί στο μισό του πληθυσμού της χώρας.

Αρχικά το σύστημα δούλεψε καλά, προκαλώντας μάλιστα και προβλήματα, μιας και γέμισαν οι σταθμοί και τα τρένα ξεπερνώντας την πληρότητά τους και οι εταιρίες των τρένων προσπαθούσαν να καλύψουν την ζήτηση.

Μία έρευνα όμως που εμφανίστηκε πριν λίγες ημέρες ήρθε να δώσει μία άλλη διάσταση στο όλο θέμα. Διαπιστώθηκε ότι η αύξηση στις μεταφορές με το τρένο, δεν οδήγησε παρά σε μία πολύ μικρή μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.

Και αυτό γιατί όπως αποκαλύφθηκε οι περισσότεροι επιβάτες με το πάσο το χρησιμοποίησαν για διακοπές και ταξίδια, που υπό άλλες προϋποθέσεις δεν θα ήθελαν ή δεν θα μπορούσαν να κάνουν.

Επίσης, κάποιοι ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, ήταν αυτοί που εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο το συγκεκριμένο μέτρο.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι στην δοκιμαστική περίοδο, 35% των ανθρώπων χρησιμοποίησαν περισσότερο τα τραμ και τα λεωφορεία, και 22% ήταν χρήστες των ΜΜΜ για πρώτη φορά. Μάλιστα, στις 23 από τις 26 μεγαλύτερες πόλεις, μειώθηκε ο κυκλοφοριακός φόρτος.

Σύμφωνα με τους χρήστες, το μεγαλύτερο αβαντάζ αυτού του πάσου είναι ότι έκανε πιο απλή την χρήση των μέσων μεταφοράς. Κάτι που άλλαξε το ταξίδι μέσω των τρένων στην Γερμανία, όπου οι κάτοικοι έχουν να αντιμετωπίσουν μία σειρά από διαφορετικές διαδικασίες και εισιτήρια ανάλογα την εταιρία διαχείρισης.

Το μέτρο ολοκλήρωσε την ισχύ του έχοντας κοστίσει στην γερμανική κυβέρνηση 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Αρκετοί πιστεύουν ότι θα είχε μεγαλύτερη επιτυχία αν το δίκτυο ήταν ακόμα καλύτερο. Και επίσης, αν η κυβέρνηση δεν είχε στο ίδιο διάστημα δώσει και ενισχύσεις για τα καύσιμα, κάτι που κράτησε αρκετούς κολλημένους στα αυτοκίνητά τους.

Σε κάθε περίπτωση, το παράδειγμα της Γερμανίας είναι χρήσιμο για το πως θα μπορούσαμε και στην χώρα μας να κάνουμε μία τέτοιου είδους κίνηση. Πολύ δε περισσότερο όταν ήδη τα περισσότερα ΜΜΜ είναι και άτυπα ελεύθερα για τους τζαμπατζήδες που αφθονούν στην χώρα μας, οπότε το πραγματικό κόστος στον προϋπολογισμό θα είναι πολύ χαμηλότερο από ότι αρχικά φαίνεται.

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ