AUTO MOTO

Τι περιμένουμε από το νέο Audi A4

Προτού θυσιαστεί στο βωμό της ηλεκτρικής κινητικότητας, το μεσαίο μοντέλο της Audi θα μεταβεί στη νέα γενιά του, φορώντας τα πιο σύγχρονα θερμικά μοτέρ στην ιστορία της Audi.

«Tα καλύτερα που έχουμε λανσάρει». Αυτές τις πέντε λέξεις είχε επιλέξει πρόσφατα ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Audi, Oliver Hoffman, προκειμένου να εξαγγείλει το λανσάρισμα της νέας γενιάς μοτέρ βενζίνης και diesel της εταιρείας.

Αυτά λογίζονται ως τα κορυφαία στην ιστορία της εταιρείας από το Ίνγκολσταντ και θα παίρνουν θέση κάτω από το καπό του ολοκαίνουριου, έκτης γενιάς, Audi A4.

Αυτό αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο τρέχον έτος, ενώ φαίνεται πως θα να είναι το τελευταίο A4 που θα δίνει ψήφος εμπιστοσύνης στα θερμικά μοτέρ, δεδομένου ότι από το 2026, η Audi θα λανσάρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Η οικογένεια των A4 θα απαρτίζεται από σεντάν, Allroad και -φυσικά την – Avant (station wagon) εκδοχές, κοινός παρονομαστής των οποίων θα είναι η υιοθέτηση μιας πιο σύγχρονης σχεδιαστικής γλώσσας, συμβατή με την εξελικτική προσέγγιση της Audi.

Κυρτές και κοίλες επιφάνειες θα παντρεύονται αρμονικά στο αμάξωμα του μεσαίου μοντέλου, προσδίδοντάς του μια πανθομολογουμένως «επιθετική» εμφάνιση, πασπαλισμένη με σκόνη κομψότητας.

Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος θα φέρει πιο αεροδυναμική σχεδίαση, με μεγάλο πρωταγωνιστή μια πιο επιβλητική μάσκα Singlerframe, πλαισιωμένη από εκλεπτυσμένα Digital Matrix LED φώτα, ακροβολισμένες εισαγωγές αέρα και ένα καπό που θυμίζει «κοχύλι».

Μια οριζόντια προτεταμένη γραμμή (shoulder line) θα διατρέχει το προφίλ του A4 υποδηλώνοντας την αθλητική του υπόσταση, και μια πλήρους έκτασης LED μπάρα στο πίσω μέρος θα του προσδίδει έντονα φουτουριστικό χαρακτήρα.

Ενδιαφέρον θα παρουσιάζει και η Allroad εκδοχή (υπερυψωμένη παραλλαγή του Avant), η οποία θα προικίζεται με όλον τον προστατευτικό εξοπλισμό (π.χ. πλαστικά στους θόλους των τροχών), αλλά και την απαραίτητη απόσταση από το έδαφος για την αναίμακτη περιήγησή του σε αφιλόξενα μέρη.

Μεγάλες αλλαγές αναμένονται και στο εσωτερικό, με το ταμπλό να φέρει πιο σύγχρονο σχεδιαστικό μοτίβο (σ.σ. θα αντλεί έμπνευση από του e-tron GT), την ίδια ώρα που θα απομακρυνθεί η πλειονότητα των φυσικών διακόπτων, ώστε να δοθεί μια πιο digital αύρα.

Την τελευταία θα ενισχύει ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12”  (virtual cockpit), το τρίτης γενιάς σύστημα πολυμέσων (MIB 3), αλλά και η ψηφιακός βοηθός Alexa της Amazon.

Ραχοκοκαλιά του νέου Audi A4 θα είναι μια εξελιγμένη έκδοση της υπάρχουσας MLB πλατφόρμας, η οποία θα στεγάζει αποδοτικούς κινητήρες diesel και βενζίνης.

Ένας αναβαθμισμένος τετρακύλινδρος 2λιτρος TFSI αναμένεται να αποτελέσει μια δημοφιλή επιλογή και θα πλαισιώνεται από ήπια υβριδική τεχνολογία, 7τάχυτο διποσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο και προαιρετική τετρακίνηση.

Στα σκαριά βρίσκεται και μια plug-in υβριδική έκδοση με το κινητήριο σύνολο του Q5, ήτοι έναν 2λιτρο κινητήρα τεσσάρων κυλίνδρων, συνεπικουρούμενο από ηλεκτρικό μοτέρ 141 ίππων, το οποίο παίρνει ενέργεια από μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 11,3 kWh.

Η συνδυαστική απόδοση θα ανέρχεται σε 362 PS, για να εκτοξευτεί στα ύψη στην προσεχή επίσης plug-in υβριδική, πανίσχυρη έκδοση RS4. Η τελευταία φαίνεται πως θα κινείται από έναν twin-turbo V6 2.900 κ.εκ., που σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό μοτέρ θα συνθέτουν μια ισχύ που θα υπερβαίνει τα 450 άλογα του τρέχοντος μοντέλου.

Το «παρών» στην γκάμα θα δίνει και η αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή A4 e-tron, με βάση της την πλατφόρμα PPE. Οι φωτογραφίες δεν απεικονίζουν την επερχόμενη, νέα γενιά, αλλά την τρέχουσα.

Audi RS4 Avant

newsauto



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ