AUTO MOTO

Το Toyota GR Yaris τώρα «καίει» και υδρογόνο

 

Μετά την αγωνιστική Corolla, ο πολυδιαφημιζόμενος κινητήρας εσωτερικής καύσης υδρογόνου της Toyota παίρνει θέση και κάτω από το καπό ενός GR Yaris.

Στην παρουσίαση της πειραματικής εκδοχής του κινητήρα εσωτερικής καύσης που «καίει» υδρογόνο προχώρησε η Toyota, ενσωματώνοντάς τον σε ένα Toyota GR Yaris.

Οι δεξαμενές καυσίμου και το σύστημα ανεφοδιασμού είναι ίδιο με αυτό του υδρογονοκίνητου Mirai, με τη διαφορά ότι το τελευταίο χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια.

Το Yaris, αντιθέτως, χρησιμοποιεί ένα θερμικό μοτέρ, που αντί για βενζίνη ή πετρέλαιο «καίει» υδρογόνο. Πρόκειται για τον γνωστό κινητήρα του βενζινοκίνητου GR Yaris, δηλαδή έναν 1.600αρη turbo 3κύλινδρο που για τις ανάγκες της αξιοποίησης του υδρογόνου φέρει επεμβάσεις στα συστήματα τροφοδοσίας και έγχυσης καυσίμου.

Ο ίδιος κινητήρας έχει δώσει ήδη τα διαπιστευτήριά του, κάτω από το καπό μιας Corolla Sport που συμμετέχει στους αγώνες Super Taikyu στην Ιαπωνία.

«Έχουμε κάνει ήδη το πρώτο βήμα για την εξέλιξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υδρογόνο. Φαντάζομαι ότι σε 10 χρόνια από τώρα τα πράγματα θα είναι τελείως διαφορετικά. Όταν ο κόσμος κοιτάζει πίσω, στο σήμερα, ελπίζω να αντιλαμβάνεται πως αξιοποιήσαμε την ευκαιρία και απολαύσαμε την κάθε στιγμή», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Akio Toyoda.

Σημειώνεται ότι η καύση του υδρογόνου γίνεται ταχύτερα απ’ ό,τι αυτή της  βενζίνης με αποτέλεσμα την καλύτερη απόκριση. Παράλληλα, ως καύσιμο το υδρογόνο παράγει μεν οξείδια του αζώτου (NOx), όχι όμως και διοξείδιο του άνθρακα και επομένως έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τους βενζινοκινητήρες.

Τέλος, υπόσχεται και μεγαλύτερες δόσεις οδηγικής απόλαυσης χάρη και στον ήχο από τον κινητήρα που θα είναι και πάλι πωρωτικός.

newsauto





ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ