Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία

.

Αποδέχομαι
Δευτέρα, 03 Σεπτέμβριος 2018 00:39

Σ.Σοκορέλος: Αποκαλύπτεται... ο Ροδίτης μαθητής που έκανε υπερήφανους τους Δωδεκανήσιους!

Όταν την περασμένη Δευτέρα ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων όλη η Ελλάδα μιλούσε για τον Σωτήρη Σοκορέλο , μαθητή του «Βενετοκλείου» Λυκείου Ρόδου, που κατάφερε να πραγματοποιήσει το όνειρο του, να πάρει το εισιτήριο εισαγωγής στην Ιατρική Σχολή Αθηνών και να περάσει μάλιστα πρώτος , αφού συγκέντρωσε την μέγιστη βαθμολογία, 19.641 μόρια !

Το 12vima.gr και TO BHMA της Δωδεκανήσου ήταν το πρώτο μέσο που έκανε γνωστή πανελληνιώς τη... φήμη του δικού μας παιδιού που... σάρωσε στις πανελλήνιες.

Η χαρά που ένιωσε ο Σωτήρης Σοκορέλος και η οικογένεια του ήταν διπλή , η επιτυχία τηςεισαγωγής στην Ιατρική Σχολή και η πανελλήνια πρωτιά στην πιο  περιζήτητη και δύσκολη πανεπιστημιακή Σχολή, που αποτελεί άπιαστο όνειρο για κάποιους άλλους.

Με συνέντευξη του στην εφημερίδα «Το Βήμα τηςΔωδεκανήσου» ο Σωτήρης Σοκορέλος αναφέρεται στην επιτυχία του , στο ταξίδι που πραγματοποίησε για να φτάσει στη δική του «Ιθάκη» και προτρέπει τους άλλουςμαθητές να μην παρατάνε τα όνειρα τουςαλλά να παλεύουν  μέχρι να τα καταφέρουν , να βγουν νικητές.

Αναλυτικά η συνέντευξη του Σωτήρη Σοκορέλου είναι η εξής: 

 

Κατάφερες να εκπροσωπήσεις την Δωδεκάνησο με την επιτυχία σου να σαρώσεις σε βαθμούς και να περάσεις πρώτος στην Ιατρική Αθηνών.  Τι ένιωσες μόλις ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων και ποια ήταν η πρώτη σου αντίδραση ;

Όταν είδα τους βαθμούς μου ,αρχικά ένιωσα ανακούφιση, γιατί ήξερα ότι ,επιτέλους, ένα όνειρο θα πραγματοποιηθεί. Ήταν μεγάλη επιτυχία για όλους μας .Γνώριζα πως τα είχα πάει καλά ,ήξερα πάντοτε να κρίνω το γραπτό μου, όμως, στο άκουσμα αυτών των βαθμών απλά τρελάθηκα ,μαγεύτηκα.  Η χαρά ήταν τεράστια , ένας μεγάλος αγώνας έφτασε στο τέλος με μια τεράστια νίκη ... 

Ήταν αναμενόμενη η επιτυχία σου;

Η οικογένεια μου  , οι φίλοι μου ακόμα και οι καθηγητές μου γνώριζαν καλά  πόσο το άξιζα . Καθημερινά τους το υπενθύμιζα με τα διαγωνίσματα και τις προσομοιώσεις , ήξεραν τις δυνατότητες μου και πίστευαν σε εμένα ...Έκαναν λόγο για έναν ιδιαίτερο τρόπο σκέψης ,είχα την ικανότητα να ανακαλώ δεδομένα και να τα ανασυνδυάζω με νέα για την επίλυση ενός προβλήματος. Παρά τα λόγια τους αυτά ,όμως, δεν επαναπαύτηκα ποτέ .Πάλευα  και παλεύω καθημερινά για να γίνω καλύτερος και ως μαθητής και ως άνθρωπος. Η ίδια μου η οικογένεια γνώριζε και επικροτούσε  τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπιζα τις καθημερινές μου δυσκολίες .Με τέτοιο τρόπο αντιμετώπιζα και τα εκάστοτε «προβλήματα» των τεσσάρων μαθημάτων που μας επιτρέπουν την εισαγωγή μας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Τι σημαίνουν τα 19.641 μόρια που συγκέντρωσες στις πανελλήνιες εξετάσεις και με τι βαθμούς έφτασες τόσο ψηλά;

Ο μέγιστος  βαθμός στις πανελλήνιες  ,χωρίς τα μαθήματα επιλογής ,είναι 20.000 μόρια τα οποία για να τα συγκεντρώσει κανείς πρέπει  να γράψει 20 και στα τέσσερα μαθήματα ,ακόμα και στην έκθεση , ένας βαθμός που έτσι όπως είναι δομημένη η εξέταση του μαθήματος της έκθεσης , είναι άπιαστος ... Έτσι, αν γράψεις από 17,5 και πάνω στην έκθεση αγγίζεις  το «άριστα». Εγώ πήρα 18,7 στην έκθεση με τους δυο βαθμολογητές να μου βάζουν 18,6 και 18,8  αντίστοιχα με αναλυτική βαθμολογία στην κλίμακα του εκατό : 35/40 στην ανάπτυξη , 35/35 στις ασκήσεις και 23/25 με 24/25 στην περίληψη από τους 2 βαθμολογητές. Έτσι,από τον έναν βγαίνει συνολικά 93/100 και από τον δεύτερο 94/100  μια βαθμολογία που ταιριάζει απόλυτα σε παιδί που πηγαίνει στην θετική κατεύθυνση ... 

Φυσική , χημεία με βαθμολόγησαν με 20 και Βιολογία 19,7 .

Για  εμένα αυτοί οι βαθμοί είναι το «άριστα».Νιώθω απίστευτα ικανοποιημένος, διότι  οι βαθμοί αυτοί με αντιπροσωπεύουν  πλήρως ,αφού ήταν ακριβώς αυτοί που έπαιρνα στα διαγωνίσματα στο φροντιστήριο ακόμα και στο σχολείο. 

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σου ;

Με σκληρή εξάσκηση στην περίληψη και στα «ασκησοειδή» στην έκθεση ,μπορεί να επιτύχει κανείς μεγάλους βαθμούς ... Για την ανάπτυξη χρειάζεται κριτική ικανότητα και εξάσκηση με διάλογο ,για την σωστή χρήση έγκυρων επιχειρημάτων με αποδεικτική ισχύ . 

Για τα υπόλοιπα μαθήματα στα οποία χρειάζεσαι καθαρά θετική σκέψη , το πολύωρο διάβασμα δεν είναι αναγκαίο , δεν χρειάζεται αποστήθιση ούτε ασκήσεων , ούτε θεωρίας ... Απαιτείται συγκεκριμένη μεθοδολογία για την λύση των ασκήσεων με την οποία σου δίνεται η δυνατότητα  όσο δύσκολη και περίεργη άσκηση πέσει, απλά και μόνο με την μεθοδολογία να έχεις μια βάση να συνεχίσεις παρακάτω και ακόμα και αν δεν τα καταφέρεις να πάρεις τα περισσότερα μόρια .

Πρώτα από όλα ,έχει σημασία η κατανόηση τη θεωρίας ,όχι η αποστήθιση . Η εμβάθυνση  στα σχολικά παραδείγματα και ο «εγκεφαλικός σχεδιασμός» της εικόνας του φαινομένου είναι το καλύτερο .

Σχετικά με τη βιολογία ,ακόμα και όλο το βιβλίο να αποστηθίσεις δεν είσαι έτοιμος να λύσεις όλες τις ασκήσεις . Όπως είδαμε κι φέτος, η θεωρία στα θέματα είναι ελάχιστη . Αλλά σε καμία περίπτωση ,δεν πρέπει να δώσεις πανελλήνιες ,χωρίς να έχεις μάθει μια φορά ,τουλάχιστον βιβλίο απέξω και αυτό ισχύει μόνο για το μάθημα της βιολογίας . Τα θέματα της βιολογίας ανά έτος διαφέρουν αρκετά κι υπάρχει πάντοτε ο απρόβλεπτος παράγοντας  και η πιθανότητα αργότερα η αντίστοιχη επιτροπή να εστιάσει στη θεωρία .Ειδικα στη βιολογία έχουν σημειωθεί τραγελαφικές περιπτώσεις θεμάτων .Οι υποψήφιοι χρειάζεται  να αντικατοπτρίζουν συλλήβδην άτομα με δικές τους σημειώσεις ,προσωπικό διάβασμα .Μέσα από την θεωρία που θα την συμβουλεύεται κανείς συνεχώς για τις ασκήσεις, «βγαίνουν» προσωπικά συμπεράσματα που οδηγούν στην επίλυση κάθε ζητήματος.

Γιατί επέλεξες  την ιατρική;

Από μικρός όνειρο ζωής ,και όχι επειδή ήταν ο πατέρας μου ,αλλά γιατί ήθελα να προσφέρω ,να βοηθήσω τον κόσμο ,να απαλύνω τους αρρώστους  ,ήταν η ιατρική .Απλά ο πατέρας μου ,αποτελούσε το ιδανικό πρότυπο κι με έκανε να το κυνηγήσω  ακόμα περισσότερο και να θέλω να προσφέρω μια χείρα βοηθείας  στον  κόσμο σε πανελλήνιο επίπεδο ακόμα και σε παγκόσμιο ,όπως ακριβώς έκανε κι εκείνος στον τόπο μας .

Η ευσπλαχνία ,η ευαισθησία μου σε συνεργασία με το πρότυπο μου έδρασαν καταλυτικά στο να θέλω τόσο πολύ να γίνω ένας γιατρός , γιατί η ιατρική είναι ,πραγματικά,ένα λειτούργημα ... 

Το σχολείο έπαιξε καθοριστικό  ρόλο στην επιτυχία σου;

Προφανώς.Οι καθηγητές αποτέλεσαν σπουδαίο ψυχολογικό έρεισμα για εμένα , από νωρίς κιόλας στο  6ο Γυμνάσιο Ρόδου  «Οικοκυρική» πολλοί με έκαναν να αγαπήσω την γνώση και τα συγκεκριμένα μαθήματα , επιπλέον την πρώτη χρόνια που έδωσα εξετάσεις , με το σχολείο στο πλάι μου , μέσω των μαθημάτων είχα την δυνατότητα της επανάληψης  .Έλαβα από εκείνους όχι μόνο γνώση ,αλλά και αγάπη.Για το λόγο αυτό και τους επισκεπτόμουν και τη δεύτερη χρόνια κι συνέχιζαν να με αντιμετωπίζουν με ευγένεια ,παρέχοντας μου οποιαδήποτε βοήθεια .Το «Βενετόκλειο» υπήρξε δεύτερο μου σπίτι για μεγάλη περίοδο της ζωής μου.Ειδικα ο διευθυντής μας ,ο κ.Βασίλης Ζήκας,μας στήριζε και μας βοηθούσε  πάντοτε ,αλλά και όλοι οι καθηγητές μας. 

Πώς γιόρτασες την επιτυχία σου;

Ειλικρινά περνώντας χρόνο με την οικογένεια μου και τους φίλους μου.Δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από το μοιράζεσαι τέτοια συναισθήματα χαράς με δικούς σου ανθρώπους ,ειδικά σε περίοδο που παρακολουθούμε τα τεκταινόμενα ,χωρίς ,πολλές φορές ,να μπορούμε να επέμβουμε.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω ,μέσα από την καρδιά μου , όλους τους Ροδίτες για τις ευχές τους  για τα υπέροχα τους λόγια ... Χαίρομαι που υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι ,από  όλες τις ηλικίες , που έρχονται σε επαφή μαζί μου , μιλούν για εμένα με τα καλύτερα λόγια ... Εύχομαι να συνεχίσω να εντυπωσιάζω τους ανθρώπους μου με το ήθος , τον χαρακτήρα μου αλλά και με τις επιδόσεις μου. 

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας σου , στερήθηκες πράγματα που θα ήθελες να κάνεις, αλλά δεν είχες τον απαιτούμενο χρόνο για να τα υλοποιήσεις; Τι σου έλλειψε περισσότερο που θα αναπληρώσεις τώρα;

Σε θέμα διασκέδασης και ψυχαγωγίας δε στερήθηκα τίποτε απολύτως. Έβγαινα τακτικά με τους φίλους μου και προσπαθούσα το βράδυ ,μετά το διάβασμα ,να χαλαρώνω βλέποντας κάποια ταινία. Το μόνο που στερήθηκα ήταν η γυμναστική ,που παλαιότερα με χαλάρωνε ήταν ένας τρόπος εκτόνωσης για εμένα κι ,έτσι προσπαθήσω να την αναπληρώσω τώρα. Καθώς λέμε 

«νους υγιής εν σώματι υγιεί»

Πέρασες στην ιατρική με τη δεύτερη χρονιά που έδωσες πανελλήνιες εξετάσεις , αφού πέρυσι κατάφερες και περάσεις στη Βιολογία Πάτρας. Τι θα συμβούλευες  στους μαθητές που δεν κατάφεραν φέτος να πετύχουν τους στόχους τους και σε όσους προετοιμάζονται να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις;

«Όλα για καποιο λόγο γίνονται ». Με πίστη , υπομονή και επιμονή όλα είναι δυνατά ... Η περσινή ατυχία με ωρίμασε περισσότερο ,άνοιξε τους πνευματικούς μου ορίζοντες και με έκανε δυνατότερο γιατί ήταν κάτι πολύ δύσκολο .Για εμένα , η ιατρική ήταν όνειρο ζωής  και το είδα να γκρεμίζεται εν μια νυκτι .Δε θέλησα να τα παρατήσω σε καμία περίπτωση ,ούτε σκεφτηκα να ακολουθήσω τη Βιολογία , γιατί ήμουν πλήρως συνειδητοποιημένος ...

Υπάρχουν πολλοί δρόμοι για να κανείς αυτο που θέλεις και με υπομονή μπορείς να βρεις τον καλύτερο και οποιον σου ταιριάζει ... 

Για τα παιδιά που φέτος θα περάσουν αυτή την ταλαιπωρία ,ψυχική και σωματική , θα πρέπει να οργανώνουν το διάβασμα τους ώστε να  υπάρχει ελεύθερος χρόνος ξεκούρασης γιατί και ο εγκέφαλος χρειάζεται μια «χαλάρωση» ιδιαίτερα την μέρα  πριν την εξέταση , καλό θα ήταν να βγαίνουν μια βραδινή βόλτα και να πέφτουν νωρίς για ύπνο . Το πρωινό ξύπνημα να συνδυάζεται με ενα πλούσιο γεύμα για να έχουν δυνάμεις για τις εξετάσεις.

Καθόλη την διάρκεια της χρόνιας πρέπει να συνηθίσουν στην ώρα εξετάσης των μαθημάτων με προσομοιώσεις …

Τέλος το προσωπικό διάβασμα είναι το σημαντικότερο ,αρκετές σημειώσεις , ανάλυση, αποκωδικοποίηση και επεξεργασία των δεδομένων  που δέχονται καθημερινά από τα μαθήματα τους , αλλά πρέπει να δίνεται και ιδιαίτερη σημασία στην ώρα της παράδοσης.

Το διάβασμα θέλει τρόπο , δεν θέλει κόπο .Πρέπει να υπάρχει συστηματικό διάβασμα,

πολλές επαναλήψεις καθώς η επανάληψη είναι  μήτηρ μαθήσεως .

Ποτέ  μην παρατάτε τα όνειρα σας , εσείς καθορίζετε το πεπρωμένο σας .

Η διπλή επιτυχία σου έπαιξε σε όλα τα ΜΜΕ σε πανελλήνιο επίπεδο , βρέθηκες στο επίκεντρο της επικαιρότητας. Τι σημαίνει για σένα , όλη αυτή η δημοσιότητα;

Ήταν ένας τρόπος να δείξω τι σημαίνει για μένα η ιατρική και ποσό ήθελα να βοηθήσω αυτόν τον κόσμο αλλά και να κινητοποιήσω ακόμα περισσότερους ανθρώπους να ενστερνιστούν τις απόψεις μου ώστε να βοηθήσει ο καθένας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο  .Δε θέλησα να αναδεχθώ προσωπικά ,απλά ήθελα να μεταφέρω στον κόσμο το πάθος μου και μερικές από τις ιδέες μου στις επόμενες γενιές.Τα παιδιά πρέπει να κάνουν επιλογές που θα τους ευχαριστούν  και θα βοηθούν τον κόσμο στο σύνολό του.

Οι επόμενοι στόχοι σου ; Παράλληλα με τις σπουδές σου με τι άλλο θα ασχοληθείς ;

Ο επόμενος στόχος μου είναι να βγάλω το πτυχίο με άριστα.Θα ήθελα ,επίσης,να βοηθήσω  τον αδερφό μου με τις γνώσεις που απέκτησα από τις πανελλήνιες και να διεκδικήσει την πρωτιά και εκείνος γιατί είναι ένα παιδί που αξίζει με καλή καρδιά όπως εγώ.Έτσι, θα κάνουμε  ακόμα μια φορά περήφανους τους γονείς μας .Νιώθω  πραγματικά αυτή την στιγμή ,λόγω της μεταδοτικότητας που απέκτησα από τους ίδιους μου τους καθηγητές ,   ότι θα μπορούσα να διδάξω αυτά τα μαθήματα που έχω δώσει δύο φορές πανελλήνιες ...Κύριος στόχος μου ,όμως ,είναι η ευτυχία των δικών μου ανθρώπων αλλά και να ενσταλάξω στους γύρω μου , την αγάπη μου για τον συνάνθρωπο και τις αξίες που πρεσβεύει η Εκκλησία , μιας και είμαι παρά πολύ πιστός Στον Θεό που με Στήριζε καθ’όλη τη  διάρκεια της προσπάθειας μου.

Τέλος ένα «τεράστιο» ευχαριστώ στην οικογένεια μου , τον καθένα ξεχωριστά , τους καθηγητές μου αλλά και τους αφανείς ήρωες αυτής της ιστορίας...

Ένα πράγμα που θα ευχόμουν να έχω αυτή την στιγμή είναι οι παππούδες μου που δεν είχα την ευκαιρία να τους γνωρίσω όλους  , αν και νομίζω ότι στην επιτυχία μου συνέβαλαν και αυτοί από εκεί «ψηλά» .Κάτι άλλο πέρα από αυτό δεν έχω να ευχηθώ. Αυτή την στιγμή είμαι ολοκληρωμένος άνθρωπος και το μόνο που εύχομαι είναι υγεία και ευτυχία πλέον στην οικογένεια μου ,τους αγαπημένους μου και όλους τους ανθρώπους.

Μοιραστείτε το

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Το Βήμα της Δωδεκανήσου

Eβδομαδιαία εφημερίδα της Δωδεκανήσου

Διευθυντής

Στέργος Μάτσης

Ρήγα Φεραίου 22 Κρεμαστή Ρόδος

Τηλ. 22410 92608 fax 22410 96701

Email12vima@gmail.com

Τελευταία άρθρα