AUTO MOTO

Toyota Yaris Cross: Το αυθεντικό compact SUV με τετρακίνηση και υβριδική τεχνολογία

Πιστή στην μεγάλη της παράδοση, η Toyota με το Yaris Cross παρουσιάζει ένα γνήσιο SUV, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση, υβριδική τεχνολογία και ξεχωριστή εμφάνιση, απόλυτα ικανό να αλλάξει τις ισορροπίες στην κατηγορία του.

Τα μικρά SUV είναι αυτή την στιγμή η πιο δημοφιλής κατηγορία σε όλη την Ευρώπη και η Τoyοta δεν θα μπορούσε να μην δηλώσει την δική της παρουσία. Μία παρουσία που θα έπρεπε να διατηρεί την μοναδική κατασκευαστική φιλοσοφία της Τoyota και να συντηρεί την ηγετική παρουσία του Yaris, το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο σταθερά best-sellers των ευρωπαϊκών αγορών.

Το νέο Υaris Cross αποτελεί το απόσταγμα του DNA της Toyota σε ότι αφορά την δημιουργία ξεχωριστών SUV, συγκεντρώνοντας σε ένα αυτοκίνητο την τεχνογνωσία της Toyota στα μικρά αυτοκίνητα και μαζί την πλούσια κληρονομιά της στα τετρακίνητα κάθε είδους. Και όλα αυτά σε ένα πολύ ξεχωριστό σχεδιαστικά σύνολο, με έντονο τον αστικό προσανατολισμό του αλλά και ένα κορυφαίο τεχνολογικό πακέτο, στο οποίο για άλλη μια φορά δεσπόζει η εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία της ιαπωνικής εταιρίας.

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το Yaris Cross μιλά απευθείας στις απαιτήσεις και τις προτιμήσεις των αγοραστών της γηραιάς ηπείρου, και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B η οποία έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήριά της στο εξαιρετικό νέο Yaris, με την κορυφαία ακαμψία του και τα εξαιρετικά οδηγικά του χαρακτηριστικά. Παράλληλα ακολουθεί την βασική φιλοσοφία της εταιρίας “big is small”, επιτυγχάνοντας την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των χώρων και εξασφαλίζοντας κορυφαία ευρυχωρία στους επιβάτες με δεδομένο το μέγεθος του αμαξώματος.

Ως βασική μονάδα κίνησης έχει επιλεγεί ένα υβριδικό σύστημα, στην τέταρτη και πιο εξελιγμένη μέχρι σήμερα μορφή του. Όπως στο Yaris έτσι και στο Yaris Cross υπάρχει ένας κινητήρας 1,5 λίτρων της Τoyota, τριών κυλίνδρων ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Αtkinson. Ο κινητήρα είναι ιδιαίτερα εξελιγμένος και προσεγμένος μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια, για μείωση των απωλειών και βελτίωση της καύσης αλλά και οικονομία σε καύσιμο.

Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων diesel, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 DIN hp. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης. Στην γκάμα του μοντέλου υπάρχει και έκδοση με κινητήρα βενζίνης και απόδοση στους 125 ίππους, ενώ και στις δύο εκδόσεις διατίθενται μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT.

Σχεδιαστικά η Toyota κατάφερε να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό μίγμα ενός κλασικού αυθεντικού SUV με μοντέρνες πινελιές και νεανική “αύρα”. Το Yaris Cross έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 mm με το νέο Yaris hatchback, αλλά είναι 240 mm μακρύτερο συνολικά, με την προσθήκη 60 mm στον εμπρός πρόβολο και 180 mm στον πίσω, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 mm μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά – κατά 90 και 20 mm αντίστοιχα.

Ως γνήσιο SUV εξασφαλίζει μεγαλύτερη πρακτικότητα από το “απλό” Yaris, με περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Υπάρχουν επίσης επιπλέον δυνατότητες, όπως για παράδειγμα τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος στο δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ που αυξάνει την ευελιξία του χώρου φόρτωσης, ιμάντες πρόσδεσης φορτίων καθώς και ηλεκτρική υποβοήθηση για το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας όταν ο ιδιοκτήτης έχει φορτωμένα τα χέρια του.

Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Yaris Cross ως αυθεντικό SUV είναι η διαθεσιμότητά του με ευφυές σύστημα τετρακίνησης – μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για υβριδικό μοντέλο. Το AWD-i παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του στην κατηγορία B-SUV.

Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση. Παράδειγμα, στο βρεγμένο πλακόστρωτο, σε έντονη βροχόπτωση, στο βρεγμένο ή συμπαγές χιόνι, ή στην άμμο.

Εκτός από όλα αυτά, το Yaris Cross διαθέτει ότι πιο σύγχρονο έχει να προσφέρει η κατηγορία του στον τομέα της ασφάλειας των επιβατών και της υποβοήθησης του οδηγού. Το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζει κορυφαία παθητική ασφάλεια, ενώ το σύστημα Τoyota Sense το οποίο είναι στάνταρ από τις βασικές εκδόσεις, περιλαμβάνει όλα τα πιο εξελιγμένα συστήματα για την εξυπηρέτηση του οδηγού και την ασφάλεια του οχήματος σε κάθε είδους δύσκολη συνθήκη.

Το T-Mate είναι το όνομα για μια ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων Toyota Safety Sense (TSS) και Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Από τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης έως την ευκολία του Adaptive Cruise Control, το T-Mate υποστηρίζει το έργο του οδηγού και προστατεύει τους επιβάτες ή τους άλλους χρήστες του δρόμου, είτε στον αυτοκινητόδρομο, είτε σε αστικό τοπίο.

Την αίσθηση μεγαλύτερου και πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου την ενισχύει ακόμα περισσότερο η εικόνα που αντικρίζει κανείς στο σαλόνι. Η γνώριμη ελκυστική σχεδίαση του απλού Yaris και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής αποτελούν και εδώ τα βασικά συστατικά ενός χώρου μοναδικής άνεσης και πολιτισμένης ατμόσφαιρας. Στην περίπτωση όμως του νέου Yaris Cross υπάρχουν και πολλά νέα στοιχεία.

Όπως για παράδειγμα το πιο προηγμένο σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας έως σήμερα, Toyota Smart Connect, το οποίο κάνει την πρεμιέρα του με το νέο Yaris Cross. H υψηλής ανάλυσης οθόνη 9,0’’ με ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay δεν είναι απλά πιο διαισθητική στη χρήση, αλλά χάρη στο συνδεδεμένο με cloud σύστημα πλοήγησης το οποίο λαμβάνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, οι διαδρομές γίνονται πιο άνετες. Μπορεί επίσης να συνδεθεί και το κινητό για επικοινωνία με τις αγαπημένες εφαρμογές του χρήστη ή για την χρήση της υπηρεσίας ΜyT.

Ο εξοπλισμός βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης Toyota Safety Sense να είναι στάνταρ ήδη από τη βασική έκδοση. Στη χώρα μας το νέο Toyota Yaris Cross διατίθεται σε έξι εκδόσεις εξοπλισμού, Αctive, Active Plus, Style, Elegant, την πιο περιπετειώδη Adventure και την Premiere Edition η οποία θα διατίθεται για ένα χρονικό διάστημα στην πρώτη φάση του λανσαρίσματος του αυτοκινήτου.

Με την ιδιαίτερα ελκυστική τιμολογιακή πολιτική (η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τις 17.470ευρώ) και τις μεγάλες εγγυήσεις μαζί με την πλήρη υποστήριξη που παρέχει στους πελάτες της η ελληνική αντιπροσωπεία της Toyota, το Yaris Cross δείχνει ικανό να ανατρέψει όλα τα δεδομένα στην κατηγορία του. Και σε κάθε περίπτωση να συνεχίζει την πορεία του Yaris ως best-seller, όντας ένα γνήσιο SUV με μοναδικές ικανότητες και την ποιότητα που μόνο η Toyota μπορεί να υποστηρίξει.

newsauto

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ