ΕΛΛΑΔΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: «Μην κάνετε καμία αλλαγή μέχρι τις εκλογές» – Καταγγελία-κόλαφος εναντίον των σταθμαρχών

 

Μια φοβερή καταγγελία έρχεται στο φως από την εφημερίδα «Τα Νέα», αφορώντας τους σταθμάρχες και τη στάση τους πριν από την τραγωδία των Τεμπών, δείχνοντας πως τελικά η σύγκρουση των τρένων που επέφερε δεκάδες νεκρών ήταν μια λογική εξέλιξη, την ίδια στιγμή που υπάρχει αχτίδα ελπίδας με την έξοδο ανθρώπων που βρέθηκαν στο δυστύχημα από τα νοσοκομεία.

«Ορισμένοι σταθμάρχες και άλλοι εργαζόμενοι σε σιδηροδρομικούς σταθμούς της Λάρισας έχουν φθάσει σε εκβιαστικές και αλαζονικές συμπεριφορές. Λόγω κόπωσης δεν έχουν τεταμένη την προσοχή που χρειάζεται, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών». Αυτό αναφέρει, μεταξύ άλλων, επίσημο έγγραφο προς τη διοίκηση του ΟΣΕ, φανερώνοντας τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στο άγνωστο τμήμα αναφορών και δικαστικών εγγράφων που παρουσιάζει η εφημερίδα, μνημονεύεται ότι όταν ζητήθηκαν από υπευθύνους σταθμών αλλαγές στο πρόγραμμα εργασίας του προσωπικού υπήρχε εντολή διευθυντικού στελέχους του ΟΣΕ ότι «δεν θα κάνετε καμιά παρέμβαση μέχρι τις εκλογές», με επιπρόσθετες καταγγελίες ότι βασικός μάρτυρας για την τραγωδία των Τεμπών και τα μοιραία λάθη του σταθμάρχη «είχε καταδικασθεί για ψευδομαρτυρία» (!) και πολλές από τις καταθέσεις που έχουν δοθεί «υποκρύπτουν κομματικού τύπου σκοπιμότητες και προσυνεννοήσεις μελών των ίδιων συνδικαλιστικών οργανώσεων».

 

Τραγωδία στα Τέμπη έγγραφο ΟΣΕ

 

Το σοβαρό ατύχημα και η έρευνα

Ακόμη φαίνεται να υπάρχει αναφορά του προφυλακισθέντος επιθεωρητή Λάρισας ότι είχε ζητήσει να συμμετάσχει στην επιτροπή εξέτασης που αξιολόγησε τον κατηγορούμενο για την τραγωδία σταθμάρχη. Ομως υπήρξε απόρριψη του αιτήματός του και επιλογή ενός άλλου σιδηροδρομικού που έπασχε από σοβαρό νόσημα που περιόριζε τη σχετική νοητική του ικανότητα.

Επίσης σε ένα άλλο έγγραφο σιδηροδρομικοί σημειώνουν ότι έμαθαν για ένα σοβαρό ατύχημα με τραυματισμό, τον Ιούλιο του 2022, στο δρομολόγιο Καλαμπάκα – Αθήνα από τα ΜΜΕ!

Την ίδια ώρα ζητούμενο παραμένει αν και πότε υπήρξε επικοινωνία του μηχανοδηγού της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας με συνάδελφό του για τον οποίο πιθανολόγησε – όπως έχει μνημονευθεί – ότι «ερχόταν καταπάνω του ως μηχανοδηγός εμπορικού τρένου που κινείτο στην ίδια γραμμή».

Καθότι όπως φέρεται να έχει αναδειχθεί, υπήρχε πράγματι τέτοιου είδους τηλεφωνική επαφή, αλλά περίπου 30 λεπτά πριν από το τραγικό συμβάν (πριν το μοιραίο Ιntercity 62 εισέλθει καν στον σταθμό της Λάρισας). Κι ενώ επιχειρείται διευκρίνιση από την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου αν υπήρχε και νεότερο τηλεφώνημα λίγα λεπτά πριν από τον όλεθρο κι ενώ το επιβατηγό τρένο κινείτο στη γραμμή καθόδου.

Η δικαστική έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς με αλλεπάλληλες καταθέσεις σιδηροδρομικών. Είναι ενδεικτική η αναφορά προ μερικών ημερών ενός συμβασιούχου σταθμάρχη που σημείωσε ότι ο κατηγορούμενος σταθμάρχης «μας δήλωνε συνέχεια ότι είναι έτοιμος να δουλέψει σε κάθε σταθμό, ενώ όλοι οι νεοπροσληφθέντες υπόλοιποι λέγαμε ότι ειδικά για τη Λάρισα δεν είμαστε έτοιμοι».

Για τη συγκεκριμένη σπουδή τού εν λόγω σιδηροδρομικού που διέπραξε τα τραγικά λάθη κατέθεσαν και άλλοι συνάδελφοί του ότι «φαινόταν από την πρώτη στιγμή ότι γνώριζε πολλά για τον σιδηρόδρομο, ορολογίες, πολλούς σιδηροδρομικούς όρους και δήλωνε έτοιμος»!

Με συμπληρωματικές επισημάνσεις ότι «ο εν λόγω σταθμάρχης είχε 12 λεπτά να γυρίσει όλα τα κλειδιά στην κανονική θέση τους, πριν έλθει το Intercity 62. Ομως και δεδομένου ότι έκανε λάθος χειρισμό και το κλειδί 118 ήταν παρακαμπτήριο για περίπου τρία λεπτά (5 χλμ.) το κύκλωμα πάνω στον πίνακα ελέγχου (δηλαδή οι λυχνίες) θα ήταν κόκκινες».

Δηλαδή για ένα σύνολο λαθών και ελλειμματικών ενεργειών διάρκειας 17 λεπτών που κόστισαν δεκάδες ζωές. Με συμπληρωματική ωστόσο επισήμανση ότι «όση απειρία πάντως είχε ο σταθμάρχης, τόση εμπειρία είχε ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου».

Επιπλέον στη δικογραφία της υπόθεσης εντυπωσιάζει επιστολή που είχε αποστείλει ο κατηγορούμενος επιθεωρητής της Λάρισας στην οποία μνημόνευε ότι διευθυντικό στέλεχος του ΟΣΕ τού «απολογείτο ότι έκανε λάθος και θα αναζητούσε λύση για να ακυρώσει το σχετικό έγγραφο».

Την ίδια ώρα στη δικογραφία έχει ενταχθεί και ο πίνακας χειρόγραφων οδηγιών που είχε αναρτηθεί στο σταθμαρχείο της Λάρισας και ανέφερε ότι «όταν δίνει ο σταθμάρχης τηλεγράφημα στον μηχανοδηγό πρέπει να είναι ολιγομίλητος, κατανοητός, σωστός για να καταλαβαίνει ο μηχανοδηγός».

Κι όλα αυτά δεν φαίνεται να ακολουθήθηκαν (έγινε το ακριβώς αντίθετο) εκείνες τις ώρες των αλλεπάλληλων, τραγικών σφαλμάτων.

Τέμπη: 43 ημέρες διασωληνωμένος στη ΜΕΘ – Ο «Γολγοθάς» της οικογένειας του Γεράσιμου

Ο Γεράσιμος είναι ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity62 που το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, συγκρούστηκε με το εμπορικό τρένο στα Τέμπη. Ο 20χρονος είναι εδώ και 43 μέρες διασωληνωμένος στη ΜΕΘ, ενώ η οικογένειά του ανεβαίνει το δικό της γολγοθά.

Με την ελπίδα να τελειώσει ο «εφιάλτης» και ο Γεράσιμος να βγει νικητής από τη «μάχη» που δίνει στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου Λάρισας, ζει η οικογένειά του στο Βόλο, η οποία διανύει τον δικό της “Γολγοθά” και προσμένει στο «θαύμα» της Ανάστασης.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, ο 20χρονος φοιτητής που τραυματίστηκε βαριά στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, έχει ξεπεράσει τον κίνδυνο και πλέον οι προσπάθειες των γιατρών επικεντρώνονται στην εγκεφαλική του λειτουργία.

Γεράσιμος Τέμπη

Πότε θα μπορέσουν να τον «ξυπνήσουν»

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα gegonota.news, τις τελευταίες ημέρες η ιατρική ομάδα που τον παρακολουθεί φέρεται να διεξάγει συστηματικά τεστ προκειμένου να διαπιστωθεί εάν και πότε θα μπορέσουν να τον «ξυπνήσουν» από το τεχνητό κώμα.

Ο Γεράσιμος είναι ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity62 που το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, συγκρούστηκε με το εμπορικό τρένο στα Τέμπη.

Υπέστη βαρύτατες κρανιογκεφαλικές κακώσεις και υποβλήθηκε σε λεπτές χειρουργικές επεμβάσεις με σκοπό να αποσυμπιεστεί το κεφάλι του μετά τον σοβαρό τραυματισμό του από την σύγκρουση. Έχει συμπληρώσει ήδη 43 ημέρες διασωληνωμένος στη ΜΕΘ και κάθε μέρα που περνάει κορυφώνεται η αγωνία για την πορεία της υγείας του.

athensmagazine.gr



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ