ΕΛΛΑΔΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: «Μόλις μπήκαμε στη σήραγγα βουρκώσαμε, κάναμε τον σταυρό μας, κοιτάξαμε ψηλά στον ουρανό και προσευχηθήκαμε» – Το πρώτο τρένο που περνά από το μοιραίο σημείο

 

Επέστρεψαν στις ράγες οι εμπορικές αμαξοστοιχίες ένα μήνα μετά το δυστύχημα στα Τέμπη και τους 57 νεκρούς. Για πρώτη φορά, δίπλα στους μηχανοδηγούς ταξίδεψαν και εκπαιδευτές για να ελέγξουν τις ράγες αλλά και να παρέχουν ψυχολογική στήριξη αν χρειαστεί.

Το Star βρέθηκε στο σημείο όπου το κλειδί στις ράγες δε γύρισε ποτέ και έστειλε την μία αμαξοστοιχία πάνω στην άλλη και κατέγραψε το πρώτο τρένο που περνά απο το μοιραίο κλειδί της Λάρισας. .

Το τρένο έχει ξεκινήσει από Θεσσαλονίκη με προορισμό το Θριάσειο. Είναι φορτωμένο με δεκάδες κοντέινερ. Όταν το βλέμμα πέφτει στο μοιραίο κλειδί, στην αμαξοστοιχία επικρατεί βουβαμάρα. Όλοι ειναι μουδιασμένοι. Ο μηχανοδηγός κρατά σφιχτά τους μοχλούς κίνησης και στο μυαλό όλων έρχονται οι εικόνες απο το μακελειό στα Τέμπη.

«Μόλις μπήκαμε στη σήραγγα βουρκώσαμε. Στο σημείο του δυστυχήματος το τρένο έκοψε ταχύτητα και χτυπήσαμε τις κόρνες. Τρέμαμε όλοι. Κάναμε τον σταυρό μας. Κοιτάξαμε ψηλά στον ουρανό και προσευχηθήκαμε για όλους αυτούς που χάθηκαν. Δε μιλούσε κανείς», λέει μέλος του πληρώματος της αμαξοστοιχίας.

Στη μηχανή ήταν τρεις οδηγοί αυτή την φορά. O ΟΣΕ φαίνεται να εκπληρώνει τις απαιτήσεις των συνδικαλιστών.

«Μας είπαν ότι σιγά σιγά θα ικανοποιήσουν όλα τα αιτήματά τους» λέει ο πρόεδρος μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας.

Στη Θεσσαλονίκη, το πρωϊ οι μεταφορικές εταιρίες έπιασαν δουλειά για να ξεφορτώσουν τα υλικά από την πρώτη εμπορευματική αμαξοστοιχία που έφθασε στην πόλη.

Τραγωδία στα Τέμπη: Προφυλακιστέος ο επιθεωρητής – Ρίχνει ευθύνες και στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου

Προφυλακιστέος κρίθηκε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ μετά τη χθεσινή μαραθώνια απολογία του στον εφέτη ανακριτή για την τραγωδία στα Τέμπη που διήρκησε έως τη 01:00 τα ξημερώματα.

Σε απολογητικό υπόμνημα περίπου 100 σελίδων, ο επιθεωρητής φέρεται να υποστήριξε ότι εκείνος έβγαλε τις βάρδιες, αλλά ότι δεν ευθύνεται για το γεγονός ότι οι δύο από τους τρεις σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους, ούτε για την επαγγελματική τους κατάρτιση. Επέμεινε μάλιστα ότι το πρόγραμμα των βαρδιών παίρνει την τελική έγκριση από τον διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ.

Ο επιθεωρητής φέρεται επίσης να έριξε ευθύνες και στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, καθώς, όπως υποστήριξε, είχε ευθύνη να ενημερώσει τους συναδέλφους του στη Λάρισα ότι το Intercity 62 είχε μία ώρα καθυστέρηση, για την οποία ο ίδιος, όπως φέρεται να ισχυρίστηκε, δεν είχε λάβει γνώση. Τέλος φέρεται να υποστήριξε ότι ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας μπορούσε να μείνει μόνος του σε βάρδια.

«Είχα τρεις σταθμάρχες μέχρι τις 23:00. Μετά τις 23:00 δεν ήταν προγραμματισμένο επιβατικό τρένο»

Όπως φέρεται να υποστήριξε, ο ίδιος είχε τρεις σταθμάρχες στη βάρδια έως τις 23:00 και ότι μετά τις 23:00 το βράδυ δεν ήταν προγραμματισμένο κάποιο επιβατικό τρένο.

Υπενθυμιζεται ότι ο επιθεωρητής ζήτησε κι έλαβε αναρρωτική άδεια λίγες ώρες μετά την τραγωδία με τους 57 νεκρούς κι ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι επιχειρήσεις απεγκλωβισμού μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Για την απολογία του επιθεωρητή, αλλά και για το ζήτημα της αναρρωτικής άδειας μίλησε και ο δικηγόρος του, Γιάννης Γλύκας, στην ΕΡΤ.

«Το μόνο το οποίο μπορώ να σας πω, είναι ότι κανείς δεν μπορεί να δικαστεί εκ των προτέρων. Δεν έχουμε καν απόδοση κατηγορίας επ’ αυτού, δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο. Μόνο αυτό μπορώ να σας πω δημόσια, ό,τι έγινε είναι δύο μέρες μετά και προφανώς δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, είναι μεταγενέστερο και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών» υποστήριξε.

Ο κ. Γλύκας σημείωσε επίσης ότι στην πορεία ενδεχομένως θα αποδοθούν ευθύνες και αλλού και, προκειμένου να γίνει αυτό, χρειάζεται αρκετός χρόνος, καθώς υπάρχει πολύς κόσμος για υποστήριξη κατηγορίας. Συμπλήρωσε τέλος ότι, με βάση τη γνώση που έχει ο ίδιος, ο εφέτης ανακριτής και η αναπληρώτριά του κινούνται τάχιστα και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η διερεύνηση θα γίνει πάρα πολύ σωστά.

https://player.glomex.com/integration/1.940.0/iframe-player.html?integrationId=40599z13jxwy8hnd&playlistId=v-crk9dhtst6dd&origin=glomex-player&playlistIndex=0&pageUrl=https%3A%2F%2Fwww.athensmagazine.gr%2Farticle%2Fnews%2Fellada%2F626760-tragwdia-sta-temph-molis-mphkame-sth-shragga-boyrkwsame-kaname-ton-stayro-mas-koitaksame-pshla-ston-oyrano-kai-proseyxhthhkame-to-prwto-treno-poy-perna-apo-to-moiraio-shmeio%3Ffbclid%3DIwAR2MronehngHVulBjbVIJImMwMjc1Pkp71G_hnxbPVU7pnT_FjFag1XtPmU

athensmagazine.gr



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ