OIKONOMIA

Βασίλης Κικίλιας: «Στηρίζουμε το city break και τους χειμερινούς προορισμούς»

 

Σε λίγες μέρες θα βγει η καμπάνια του ΕΟΤ για τους χειμερινούς προορισμούς σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία, ενώ θα ακολουθήσει καμπάνια για το citybreak, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες πόλεις. Πρόκειται για στρατηγική απόφαση του υπουργείου Τουρισμού, καθώς όπως δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας «θεωρούμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να στηρίξουμε τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας. Ο στρατηγικός στόχος της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της στήριξης των χειμερινών προορισμών και του city break, νομίζω ότι θα ευοδωθεί φέτος».

Νωρίτερα μέσα στην ημέρα με δηλώσεις του σε τηλεοπτική πρωινή εκπομπή, ο κ. Κικίλιας αναγνώρισε ότι οι επαγγελματίες του τουρισμού πέρασαν δύσκολα τα δύο χρόνια της πανδημίας που προηγήθηκαν. Παρόλα αυτά, όπως δήλωσε χαίρεται που βλέπει ότι τηρούν τα πρωτόκολλα, τους υγειονομικούς κανόνες, αποτελώντας το μυστικό της επιτυχίας τα τελευταία δύο χρόνια.

Όπως είπε, φτιάξαμε την εικόνα μας προς τα έξω ως ένας ασφαλής προορισμός και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μας επέλεξαν οι επισκέπτες, οι τουρίστες, οι ταξιδιώτες και το 2020 που δεν είχαμε εμβόλια και το 2021, που ενώ οι προβλέψεις για τα έσοδα στον τουρισμό ήταν 5-6 δισ., ήδη ξεπεράσαμε τα 10 δισ.

Είδατε τα στοιχεία του γ΄ τριμήνου του 2021 που έδωσε η ΕΛΣΤΑΤ. Φυσικά δεν είναι μόνο τα στοιχεία. Μας ενδιαφέρει πρακτικά το τι καταλήγει στην επιχείρηση, στη μέση ελληνική οικογένεια, τι χρήμα τζιράρεται στην αγορά και πώς όλοι αυτοί οι επαγγελματίες κινούνται και δίνουν προστιθέμενη αξία στην οικονομία μας.

Η ελληνική τουριστική εμπειρία είναι μοναδική. Δεν μπορεί να τη βρει κανείς πουθενά σε όλο τον πλανήτη. Για αυτό και εμείς θέλουμε να προμοτάρουμε και τον χειμερινό τουρισμό. Αξίζει ο ταξιδιώτης να έρθει να γνωρίσει τη γαστρονομία, τα κρασιά μας, τα τσίπουρά μας, τα υπέροχα γλυκά μας και τα παραδοσιακά έθιμα της εποχής ανά περιοχή.

Τα ποσοστά των κρατήσεων μάς γεμίζουν ικανοποίηση και περιμένουμε ακόμα μεγαλύτερη κινητικότητα. Και δουλεύουμε σκληρά για το 2022. Δεν είναι τυχαίο όλο αυτό. Δεν γίνεται από μόνο του. Γίνεται με  κόπο και προσπάθεια, όπως όλα τα πράγματα τα οποία αξίζουν στη ζωή.

Όσον αφορά το θέμα του ΦΠΑ ο κ. Κικίλιας είπε ότι είναι πολύ σημαντική η μείωση του ΦΠΑ στα νησιά για την ανταγωνιστικότητα της χώρας και τη στρατηγική μας. Είναι πολύ ευχάριστη η είδηση την οποία επικοινώνησε καταρχάς το Υπουργείο Οικονομικών μετά το ECOFIN, για τη μείωση του ΦΠΑ στα νησιά.

Έχοντας ταξιδέψει στα περισσότερα νησιά, τουριστικούς προορισμούς, είναι αυτό το οποίο ακούω από τους επαγγελματίες σε σχέση με την ανταγωνιστικότητα της χώρας μας με τις χώρες από τις οποίες προσπαθούμε ουσιαστικά να διεκδικήσουμε μεγαλύτερη πίτα στον τουρισμό.

Όλοι ζητούν μειωμένο ΦΠΑ στον τουρισμό για να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και να μπορούμε έτσι να προσφέρουμε καλές, πιο ποιοτικές υπηρεσίες, να είμαστε πιο ελκυστικοί στους ταξιδιώτες.

Δέχθηκε το ECOFIN και από το 2025 επιστρέφουμε σε μείωση μέχρι 30% στον ΦΠΑ σε όλα τα νησιά μας, όχι μόνο στα πέντε νησιά στα οποία συνέβαινε αυτό κατ’ εξαίρεση λόγω προσφυγικού, σε όλα τα νησιά μας, αν αυτό το επιτρέπει το δημοσιονομικό περιθώριο το της χώρας. Αυτή είναι μία πάρα πολύ σημαντική είδηση και δίνει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν.

Η ασφάλεια θα είναι πάλι το νούμερο ένα προαπαιτούμενο για να ταξιδέψει κάποιος το 2022. Όλες οι χώρες ανταγωνίζονται πολύ σκληρά, αλλά έχουμε την pole position λόγω της συμπεριφοράς και της οργάνωσής μας στο υγειονομικό κομμάτι τα τελευταία δύο χρόνια.

  Βίντεο | Αισιόδοξα μηνύματα από την τουριστική κίνηση

Από εκεί και πέρα όμως, όταν σιγά-σιγά θα αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, θα παίζουν και άλλα πράγματα σημαντικό ρόλο. Και η ανταγωνιστικότητά μας από τη μείωση της φορολογίας είναι πολύ σημαντική για τη στρατηγική μας τα επόμενα χρόνια.

newsit





ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ