ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Βασίλης Μανέττας : Η ΔΕΥΑΡ ανήκει στους Ροδίτες πρέπει να αντέξει και θα αντέξει

Σε λίγο  καιρό ανακοινώνεται η νέα τιμολογιακή πολιτική

 

Συνέντευξη εφ  όλης της ύλης παραχώρησε στο “Βήμα της Δωδεκανήσου” ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ  κ. Βασίλης Μανέττας.

Μίλησε για τα οικονομικά της επιχείρησης για τα έργα που έχουν δρομολογηθεί αλλά και για την τιμολογιακή πολιτική.

«Η ΔΕΥΑΡ όμως πρέπει να αντέξει και θα αντέξει. Ο άνθρωπος χωρίς νερό δεν μπορεί να ζήσει. Γι’ αυτό το λόγο, για να καλύψουμε αυτή την βασική ανάγκη κάθε ανθρώπου, γιατί αυτή είναι η προτεραιότητά μας, έχουμε ανάγκη και το τελευταίο ευρώ που ο κάθε άνθρωπος μπορεί να δώσει για να πληρώσει τις υποχρεώσεις του προς την ΔΕΥΑΡ», υπογράμμισε ο κ. Μανέττας.

 Σε ερώτηση για τις οφειλές επιχειρηματιών και ιδιωτών ο κ. Μανέττας τόνισε:

«Τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις του τόπου μας, τα αντιμετωπίζουμε όπως και τους συμπολίτες μας. Με κατανόηση και συνεννόηση. Δεν θέλουμε να επιβάλλουμε μέτρα σε βάρος τους. Επιδίωξή μας είναι και το κάνουμε συνέχεια, να συζητήσουμε τα θέματά τους και να βρούμε λύσεις μαζί τους, δίνοντάς τους και ευκαιρίες. Ωστόσο όταν τα περιθώρια αυτά εξαντλούνται, δυστυχώς είμαστε αναγκασμένοι να καταφεύγουμε και στη λήψη μέτρων. Για ένα απλό λόγο. Η σημερινή διοίκηση, δεν θέλει να συντηρήσει μια αρρωστημένη κατάσταση, η οποία τελικά αποβαίνει εις βάρος των συνεπών καταναλωτών».

 

O κ. Μανέττας τόνισε ότι σε  λίγο  καιρό θα γίνουν ανακοινώσεις για την τιμολογιακή πολιτική.

 «Μπορώ να σας πω από τώρα ότι θα υπάρξει μείωση τιμολογίου στις Δημοτικές Ενότητες Ρόδου και Ιαλυσού που εδώ και χρόνια πληρώνουν σχεδόν τα διπλάσια από ότι οι καταναλωτές στις υπόλοιπες Δημοτικές Ενότητες. Είναι άδικο και θα δρομολογήσουμε την σταδιακή έστω άρση αυτής της αδικίας», είπε.

Η συνέντευξή του κ. Μανέττα αναλυτικά

Πώς εξελίχθηκε η επιστροφή στην κανονικότητα για τη ΔΕΥΑΡ; Οι πολίτες συμμορφώθηκαν με τα μέτρα, φορούν μάσκες;

Η ΔΕΥΑΡ είναι επιχείρηση, που δεν ανέστειλε τη λειτουργία της κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων. Για την Επιχείρηση, η επιστροφή στην κανονικότητα δεν ήταν κάτι διαφορετικό. Τα μέτρα προφύλαξης που είχαμε πάρει και συνεχίζουν να ισχύουν και τώρα, είναι:

Οι ώρες εξυπηρέτησης του κοινού παραμένουν ως έχουν, δηλαδή από τις 08:00 έως τις 13:30.

Οι πελάτες εισέρχονται μόνο από την κεντρική είσοδο του κτιρίου και μόνο στην αίθουσα εξυπηρέτησης πελατών, με ροή την οποία ελέγχει ο φύλακας στην είσοδο. Δεν είναι υποχρεωτικό να φορούν μάσκα, εμείς όμως τους προτρέπουμε να το κάνουν. Το προσωπικό μας που τους εξυπηρετεί, φορά υποχρεωτικά μάσκα. Στην είσοδο υπάρχει συσκευή απολύμανσης χεριών, την οποία χρησιμοποιούν υποχρεωτικά πριν τη συναλλαγή τους. Συναλλαγές που απαιτούν πρόσβαση σε γραφεία της ΔΕΥΑΡ, γίνονται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού. Το κτίριο στο σύνολό του απολυμαίνεται τακτικά.

Το προσωπικό της ΔΕΥΑΡ είναι προετοιμασμένο για να διευκολύνει στο μέγιστο βαθμό την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας.

Εξαιτίας και της πανδημίας τα οικονομικά της επιχείρησης δεν είναι σε καλό επίπεδο. Θα αντέξει και αν όχι, μπορεί να ενισχυθεί από το δήμο;

Η ΔΕΥΑΡ όπως ασφαλώς γνωρίζετε λειτουργεί ανταποδοτικά και τα έσοδά της προέρχονται αποκλειστικά από τις υπηρεσίες που παρέχει στους πολίτες. Είναι γνωστό ότι δεν επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε μπορεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία να δανειοδοτηθεί από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Είναι επίσης γνωστό ότι αναλαμβάνοντας την Διοίκησής της, την βρήκαμε σε σχεδόν τραγική κατάσταση, όσων αφορά στην ταμιακή της ρευστότητα, αλλά και την εν γένει διαχείρισή της. Με την κρίση που ξέσπασε από την εξάπλωση της πανδημίας, δημιουργήθηκε επιπλέον ένα κλίμα αναστολής πληρωμών με αποτέλεσμα τα έσοδα της ΔΕΥΑΡ να παρουσιάζουν ακόμα μεγαλύτερη υστέρηση και η ρευστότητά της έχει ήδη περιορισθεί σημαντικά. Επίσης, η υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων, θα έχει ως συνέπεια και την πραγματική μείωση των από δω και πέρα τιμολογούμενων εσόδων μας, δηλαδή του πραγματικού τζίρου της επιχείρησης.

Η ΔΕΥΑΡ όμως πρέπει να αντέξει και θα αντέξει. Ο άνθρωπος χωρίς νερό δεν μπορεί να ζήσει. Γι’ αυτό το λόγο, για να καλύψουμε αυτή την βασική ανάγκη κάθε ανθρώπου, γιατί αυτή είναι η προτεραιότητά μας, έχουμε ανάγκη και το τελευταίο ευρώ που ο κάθε άνθρωπος μπορεί να δώσει για να πληρώσει τις υποχρεώσεις του προς την ΔΕΥΑΡ.

Αυτός είναι ο λόγος που αναζητούμε τα έσοδα που μας ανήκουν και έρχονται από το παρελθόν, από σωρευμένες οφειλές,  σε κάποιες περιπτώσεις και από συστηματικούς κακοπληρωτές. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε ψηφίσει ευνοϊκές ρυθμίσεις για να μπορέσουν όλοι να ανταποκριθούν, όπως και την καθιέρωση της Έκπτωσης Συνέπειας που σύντομα θα μπει σε εφαρμογή.

Κατανοούμε πλήρως τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνονται απο την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε όλοι, αλλά όλοι πρέπει να καταλάβουμε ότι αν κάτι πρέπει να πληρώσουμε πρώτο, είναι ο λογαριασμός μας στη ΔΕΥΑΡ. Γιατί πρωτίστως έχουμε ανάγκη όλοι το νερό για να ζήσουμε και να τηρήσουμε τους κανόνες υγιεινής που τώρα περισσότερο από ποτέ έχουμε ανάγκη.

Εκτός από τα παραπάνω η Επιχείρηση, αναδιαρθρώνεται εκ βάθρων και πιστεύουμε ότι αυτό θα βοηθήσει στη διαχείριση της κατάστασης. Αν χρειασθεί όμως, υπάρχει πάντα η δυνατότητα ενίσχυσής μας από το κράτος, μέσω του Δήμου, σύμφωνα με σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχόμενου. Εμείς θα προσπαθήσουμε να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας, με την συμπαράσταση των συμπολιτών μας. Η ΔΕΥΑΡ ανήκει στους Ροδίτες και στις Ροδίτισσες και εξαρτάται απ’ αυτούς.

 Σε ποιες διευκολύνσεις προχωρησε η επιχείρηση για τους πολίτες που είναι σε δυσχέρεια;

Η ΔΕΥΑΡ κατανοώντας τις δυσκολίες που δημιούργησε η περίοδος της πανδημίας και προκειμένου να διευκολύνει τους πελάτες της προχώρησε μετά απο εισήγηση του Γενικού Διευθυντή κ. Υψηλάντη στη λήψη δυο αποφάσεων.

Η πρώτη αφορά στην καθιέρωση Έκπτωση Συνέπειας στην εξόφληση οφειλών προς τη ΔΕΥΑΡ, ως ακολούθως:

Α/. Για τρέχοντες λογαριασμούς, -οι οποίοι δεν βαρύνονται με ανεξόφλητες ή μη διακανονισμένες οφειλές- που θα εξοφληθούν έως και την ημερομηνία εξόφλησης που αναγράφεται σ’ αυτούς (Ημερομηνία Λήξης), θεμελιώνεται δικαίωμα εφαρμογής στον αμέσως επόμενο λογαριασμό Έκπτωσης Συνέπειας 10% .

Β/. Για προηγούμενες μη διακανονισμένες οφειλές πελατών προς τη ΔΕΥΑΡ, που θα εξοφληθούν το αργότερο έως και τις 30/6//2020, εφαρμόζεται Έκπτωση Συνέπειας 12% .

Επίσης με εισήγηση του Προέδρου στο Δ.Σ., ελήφθη απόφαση με την οποία, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η κρίση, οι λογαριασμοί νερού των φοιτητών, που φοιτούν στη Ρόδο, και των οποίων η μόνιμη κατοικία είναι εκτός του Δήμου Ρόδου, θα είναι μειωμένοι κατά 50%, εφόσον ένας τουλάχιστον γονέας είναι εργαζόμενος σε επιχείρηση και του έχει ανασταλεί προσωρινά η σύμβαση εργασίας λόγω των μέτρων αποφυγής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Από την άλλη πλευρά πως θα εισπράξει η επιχείρηση τα οφειλόμενα;

Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου (προ κρίσης δηλαδή), οι ληξιπρόθεσμες οφειλές μόνο της κατηγορίας «Ξενοδοχεία», ανέρχονταν στο ποσό των 20.619.587,53 €, από τα οποία τα 12.429.313,94€ βρίσκονται σε ρυθμίσεις διακανονισμού. Από αυτές, αρκετές βρίσκονται σε καθυστέρηση. Τα ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις του τόπου μας, τα αντιμετωπίζουμε όπως και τους συμπολίτες μας. Με κατανόηση και συνεννόηση. Δεν θέλουμε να επιβάλλουμε μέτρα σε βάρος τους. Επιδίωξή μας είναι και το κάνουμε συνέχεια, να συζητήσουμε τα θέματά τους και να βρούμε λύσεις μαζί τους, δίνοντάς τους και ευκαιρίες. Ωστόσο όταν τα περιθώρια αυτά εξαντλούνται, δυστυχώς είμαστε αναγκασμένοι να καταφεύγουμε και στη λήψη μέτρων.

Για ένα απλό λόγο. Η σημερινή διοίκηση, δεν θέλει να συντηρήσει μια αρρωστημένη κατάσταση, η οποία τελικά αποβαίνει εις βάρος των συνεπών καταναλωτών.

Ποια έργα έχουν δρομολογηθεί από τη ΔΕΥΑΡ στον τομέα ύδρευσης για να μη διψάσουν οι κάτοικοι και οι όποιοι τουρίστες του νησιού;

Είναι γνωστό ότι η Δ.Ε. Λινδίων αντιμετωπίζει προβλήματα υδροδότησης λόγω των ελλιπών και ανεπαρκών υφιστάμενων αγωγών υδροδότησης της περιοχής και της συνεχούς αύξησης των απαιτήσεων σε νερό την τουριστική περίοδο. Τα ανεπαρκή δίκτια καθώς και η αναγκαστική υπεράντληση των υφιστάμενων γεωτρήσεων που είχε ως αποτέλεσμα την υφαλμύρωση τους μας υποχρέωσε να προχωρήσουμε στη λήψη απόφασης για την αντικατάσταση τμημάτων δικτύου και στην τροφοδότηση της περιοχής από άλλες πηγές τροφοδοσίας που θα παρέχουν άφθονο και ποιοτικό νερό. Προχωράμε στην προμήθεια και εξαρτημάτων ύδρευσης για την δημοτική ενότητα Λινδίων ώστε να υδροδοτηθεί η περιοχή με επαρκές και ποιοτικό νερό. Η συνολική δαπάνη έχει προϋπολογισθεί στις 616.442,60 ευρώ και θα καλυφθεί από ιδίους πόρους τις Δ.Ε.Υ.Α.Ρ.

στην σύνδεση τριών νέων γεωτρήσεων με τις δεξαμενές μας. Ταυτόχρονα ένα ευρύ πρόγραμμα νέων γεωτρήσεων βρίσκεται σε εξίλιξη σ’ όλο το νησί.

Στον τομέα της αποχέτευσης τι θα κάνετε;

Στόχος του ΔΣ ΔΕΥΑΡ είναι η εξασφάλιση της δυνατότητας σύνδεσης με τα δίκτυα αποχέτευσης όλο και περισσοτέρων ακινήτων.

Προτεραιότητα αποτελεί η πύκνωση των δικτύων αποχέτευσης στους οικισμούς οι οποίοι διαθέτουν ήδη δίκτυα αποχέτευσης, εγκεκριμένα σχέδια πόλεως και έχουν αποδέκτη υφιστάμενο βιολογικό καθαρισμό. Τέτοια δίκτυα είναι τα δίκτυα των Δημοτικών Κοινοτήτων Ρόδου, Ιαλυσού, Πεταλούδων, Καλλιθέας κ.α.

Στους παραπάνω οικισμούς θα κατασκευαστούν επεκτάσεις των υφιστάμενων δικτύων αποχέτευσης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης του συνόλου του πληθυσμού, πράγμα το οποίο έως και σήμερα δεν ήταν εφικτό.

Θα ακολουθήσουν αμέσως μετά ή και παράλληλα οι οικισμοί Γ κατηγορίας, δηλαδή οι οικισμοί άνω των 2.000 κατοίκων, καθόσον αυτοί αποτελούν και Εθνική προτεραιότητα.

Στους υπόλοιπου οικισμούς θα σχεδιαστούν δίκτυα αποχέτευσης παράλληλα με την κατασκευή νέων Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων.

Πολλές αναφορές έχουν γίνει για το βιολογικό καθαρισμό από το σύλλογο περιβάλλοντος. Ποιες οι ενέργειες για την αναβάθμιση του;

Η Εγκατάσταση του βιολογικού καθαρισμού της Ρόδου, λειτουργεί από το 2000. Ήδη έχουν παρέλθει είκοσι έτη από την αρχική του λειτουργία και ο εξοπλισμός της βρίσκεται στα όρια της επιχειρησιακής του ικανότητας.

Στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Ρόδου εκτελείται αυτή την στιγμή εργολαβία αναβάθμισης, που περιλαμβάνει την αναβάθμιση του κυρίως ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ώστε η εγκατάσταση να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σήμερα και του αύριο. Η εργολαβία αυτή βρίσκεται στην τελευταία φάση και πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί.

Άμεσος στόχος της ΔΕΥΑΡ είναι η ολοκλήρωση της αναβάθμισης του Βιολογικού στο σύνολο του εξοπλισμού, καθώς επίσης και η αναβάθμιση της επεξεργασίας του βιολογικού των βοθρολυμάτων, ώστε οι δύο εγκαταστάσεις να ενσωματωθούν σε μία ολοκληρωμένη και ασφαλή εγκατάσταση. Αυτό θα πραγματοποιηθεί με νέα εργολαβία και βρισκόμαστε στην φάση εκπόνησης των απαραίτητων μελετών και αναζήτησης κατάλληλης χρηματοδότησης.

Πρέπει εδώ να τονίσω ότι οι αναβαθμίσεις των μονάδων των βιολογικών, όχι μόνο στην πόλη της Ρόδου, αλλά και σε ολόκληρο το νησί, έπρεπε να είχαν γίνει από παλιά, αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων η καυτή πατάτα αφέθηκε για τους «επόμενους».

Που βρίσκεται το θέμα με τους βιολογικούς σε Αρχάγγελο και Λινδο;

Στη Λίνδο ήδη λειτουργεί βιολογικός καθαρισμός, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί πλήρως από το 2016. Η λειτουργία του είναι υποδειγματική και εκτελείται από εξωτερικό συνεργάτη. Αυτήν την στιγμή εξυπηρετεί μόνο τον ιστορικό οικισμό της Λίνδου, έχει όμως την δυνατότητα να δεχθεί άμεσα τον οικισμό της Κράνας, ενώ μπορεί να δεχτεί και άλλους οικισμούς, όπως π.χ. της Ψάλτου και των Βλυχών. Η δυνατότητα αυτή θα υπάρξει όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή των δικτύων μεταφοράς, όπως σας εξήγησα σε προηγούμενο ερώτημα.

Για τον οικισμό της Αρχαγγέλου, όπως επίσης για του οικισμούς Αφάντου και Λάρδου οι λύσεις που θα δοθούν θα είναι άμεσες και ολοκληρωμένες, καθόσον οι οικισμοί αυτοί αποτελούν Εθνική Προτεραιότητα (ως οικισμοί Γ Κατηγορίας).

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη σύμβαση εκπόνησης μελέτης για την μεταφορά επεξεργασία και διάθεση των λυμάτων του οικισμού Αρχαγγέλου και παράλληλα διαδικασία σύμβασης «Συμφωνία – πλαίσιο» για την Αδειοδότηση υφιστάμενων και νέων βιολογικών καθαρισμών και έργων αποχέτευσης για όλο το νησί της Ρόδου, διάρκειας πέντε ετών.

Με την τελευταία αυτή σύμβαση θα έχουμε τα εργαλεία για την κατασκευή δικτύων και βιολογικών καθαρισμών σε όλο το νησί της Ρόδου με βάση τα συμπεράσματα που έχουν εξαχθεί από το εγκεκριμένο Διαχειριστικό Σχέδιο Αποχέτευσης.

Αποτελεί στοίχημα για την νέα Διοίκηση να ωριμάσει έργα αποχέτευσης, ώστε να έχουμε την δυνατότητα εξεύρεσης χρηματοδότησης για την κατασκευή τους.

Δυστυχώς που το αναφέρω, αλλά τέτοιες διαδικασίες συνολικής λύσης για την αποχέτευση, είναι χρονοβόρες και έπρεπε παλιότερες διοικήσεις να τις είχαν δρομολογήσει, πράγμα που δεν συνέβη. Είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε, όπως πρέπει να γίνει, με σκοπό το συνολικό καλό και την προστασία του περιβάλλοντος του νησιού μας.

Τι προγραμματίζετε για την τιμολογιακή πολιτική. Θα υπάρχουν αυξήσεις στα τιμολόγια;

Σε λίγο καιρό θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε την νέα τιμολογιακή πολιτική. Μπορώ να σας πω από τώρα ότι θα υπάρξει μείωση τιμολογίου στις Δημοτικές Ενότητες Ρόδου και Ιαλυσού που εδώ και χρόνια πληρώνουν σχεδόν τα διπλάσια από ότι οι καταναλωτές στις υπόλοιπες Δημοτικές Ενότητες. Είναι άδικο και θα δρομολογήσουμε την σταδιακή έστω άρση αυτής της αδικίας.

Μαζί με την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής όμως, θα έλθουν αλλαγές και στους κανονισμούς δικτύων, νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές εξυπηρέτησης των πελατών μας, νέα έντυπα λογαριασμών και ηλεκτρονική αποστολή τους. Παράλληλα ετοιμάζεται και η νέα ιστοσελίδα της ΔΕΥΑΡ.

Θα εξαλείψουμε παθογένειες ετών, όπως το να φεύγει κάποιος ενοικιαστής αφήνοντας χρέη κι η ΔΕΥΑΡ να κυνηγά τον ιδιοκτήτη να τα εξοφλήσει.

Χτίζουμε βήμα-βήμα μια νέα ΔΕΥΑΡ, μια νέα σχέση κατανόησης και εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας, μια Επιχείρηση σύγχρονη και αποτελεσματική. Αυτή είναι η απαίτηση του κόσμου, αυτή είναι βούληση και δέσμευση του Δημάρχου μας Αντώνη Καμπουράκη, αλλά και του σημερινού Διοικητικού Συμβουλίου της Επιχείρησης.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ