ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Βασίλης Παπαοικονόμου, Πρόεδρος Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. : Αισιόδοξα τα μηνύματα για την κρουαζιέρα για το 2022

 

Πολύ θετικός είναι ο απολογισμός της φετινής τουριστικής περιόδου για την κρουαζιέρα ενώ τα μηνύματα για το 2022 είναι ακόμη πιο ενθαρρυντικά. Αυτό λέει στο Βήμα της Δωδεκανήσου ο Βασίλης Παπαοικονόμου, Δημοτικός Σύμβουλος Πρόεδρος Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. και Εντεταλμένος Δημοτικός σύμβουλος στην Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού ξεκαθαρίζοντας τις προτεραιότητες που έχει θέσει η διοίκηση για τα έργα για το ζήτημα με την διάβρωση των ακτών αλλά και για το περιβόητο λιμανάκι των Φανών όπου αναζηταται οριστικη λύση.

-Κύριε Παπαοικονόμου, όλοι συμφωνούν ότι η κρουαζιέρα φέτος, έκανε τηνμεγάλη έκπληξη για την Ρόδο. Τι λένε τα στοιχεία ;

Είναι γεγονός ότι η κρουαζιέρα το 2021 εξελίσσεται μέχρι στιγμής πολύ καλά. Κατά το έτος 2020 είχαμε μόλις 8 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων ενώ το τρέχον έτος μέχρι στιγμής έχουν ελλιμενισθεί 170 κρουαζιερόπλοια με 115.000επιβάτες και συνολικά μέχρι τέλος του έτους προβλέπονται 199 προσεγγίσεις. Εάν αναλογισθούμε ότι η κρουαζιέρα ξεκίνησε τον μήνα Μάϊο καταλαβαίνετε ότι είναι μία επιτυχημένη χρονιά. Η επιτυχία φυσικά δεν είναι τυχαία. Από το 2020 το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου , με την συμπαράσταση και τις οδηγίες του Δημάρχου κ. Αντώνη Β. Καμπουράκη, είχε συχνή επαφή με τις εταιρίες κρουαζιέρας και τους τοπικούς πράκτορες προωθώντας το νησί της Ρόδου καθώς και τα άλλα νησιά τα οποία υπάγονται στο Λιμενικό Ταμείο. Επίσης διέθεσε δύο θέσεις ελλιμενισμού παροπλισμένων κρουαζιερόπλοιων καθ’ όλο το χρονικό διάστημα που υπήρχε απαγόρευση της Κρουαζιέρας. Καταλαβαίνετε ότι οι παραπάνω ενέργειες εκτιμήθηκαν από τις εταιρίες και γι’ αυτό εντάχθηκε ο προορισμός της Ρόδου στα προγράμματα των δρομολογίων κρουαζιέρας.

-Όσον αφορά τα μέτρα κατά του κορωνοϊού, τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα; Παρουσιάστηκαν προβλήματα κατά τη διάρκεια του έτους;

Έγκαιρα το Λιμενικό Ταμείο συνέταξε το «Σχέδιο ασφαλείας αντιμετώπισης πιθανού κρούσματος ή κρουσμάτων COVIND 19» το οποίο κοινοποίησε στις εταιρίες ούτως ώστε και αυτές να προσαρμόσουν τα δικά τους πρωτόκολλα στο σχέδιο του λιμένα και τήρησε όλα τα προβλεπόμενα μέτρα από τις Κ.Υ.Α. Ευτυχώς τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν μέχρι στιγμής ήταν περιορισμένα και αντιμετωπίσθηκαν επιτυχώς. Με την πρωτοβουλία του Δημάρχου Ρόδου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, την Ένωση Τουριστικών Πρακτορείων Δωδ/σου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο συντάχθηκε σχέδιο αντιμετώπισης πιθανών κρουσμάτων μετά την λήξη της σύμβασης με τα Ξενοδοχεία COVIND.

-Τι λένε οι προβλέψεις για το 2022; Έχετε μία εικόνα να μας μεταφέρετε;

Οι προβλέψεις για το 2022 είναι αισιόδοξες αφού μέχρι στιγμής υπάρχουν 400 κρατήσεις για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων αν αναλογισθεί κανείς ότι το 2019 που ήταν μία καλή χρονιά για την κρουαζιέρα είχαμε 258 προσεγγίσεις. Φυσικά ελπίζουμε ότι δεν θα υπάρξει παγκοσμίως επιδείνωση της πανδημίας και δεν θα παρουσιαστεί κανένα άλλο πρόβλημα.

-Πώς εξελίσσονται τα έργα που εκτελεί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου; Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;

Τα έργα, εκτός από τις απαραίτητες συντηρήσεις και επισκευές που γίνονται σε όλα τα Λιμάνια δικαιοδοσίας μας εξελίσσονται ομαλά. Αυτή την στιγμή εκτελείται το έργο αποκατάστασης του προβλήτα στο λιμάνι της Κάσου προϋπολογισμού 650.000,00 € , έχει δημοπρατηθεί το έργο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΛΙΜΕΝΑ ΣΥΜΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΟΜΗΝΙΑ ΤΗΣ 13-11- 2017»προϋπολογισμού 480.000,00 € και έχουν εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο τα τεύχη δημοπράτησης του υπόλοιπου τμήματος του ξυλοπεζόδρομου από την οδό Καναδά έως το Τουριστικό λιμάνι της Ρόδου προϋπολογισμού 2.900.000,00€ το οποίο συμπεριλαμβάνει και την διαμόρφωση της Θαλασσινής Πύλης και στο οποίο συμμετέχει ο Δήμος Ρόδου με χρηματοδότηση 750.000 €. Το Λιμενικό Ταμείο έχει προβεί στην χάραξη εξομοιούμενης χερσαίας λιμενικής ζώνης στα λιμάνια της Καρπάθου, στο νέο λιμάνι της Σύμης και στο λιμάνι της Τήλου έργα τα οποία δεν είναι εμφανή αλλά είναι απαραίτητα για την δυνατότητα εκτέλεσης έργων στα λιμάνια.

-Ποια είναι τα νεώτερα για την διάβρωση των ακτών; Την μελέτη την έχουναναλάβει οι Τεχνικές Υπηρεσίες και πώς εξελίσσεται το θέμα;

Όπως ανέφερα και σε προγενέστερες δηλώσεις μου όσον αφορά την διάβρωση των ακτών, η οποία είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για την παραλία όχι μόνο της Κρεμαστής αλλά και όλης της Δυτικής πλευράς του νησιού της Ρόδου, η μελέτη προστασίας της ακτής της Κρεμαστής έχει υποβληθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου στις 26/5/2020. Την 1/7 ελέγχθηκε η πληρότητα του φακέλου και στις 4/9 απεστάλη έγγραφο προς τα αρμόδια Υπουργεία και φορείς, μεταξύ των οποίων η Κοινότητα Κρεμαστής και ο Δήμος Ρόδου, για την αξιολόγηση του φακέλου της Μ.Π.Ε. και την γνωμοδότηση τους. Μέχρι στιγμής έχουν αποστείλει την σύμφωνη γνήμη τους όλα τα Υπουργεία και οι αρμόδιοι φορείς πλην του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

Τι γίνεται με το λιμανάκι στις Φάνες; Έχετε καταλήξει εάν θα προχωρήσουν εργασίες για νέο λιμάνι;

Το λιμάνι στις Φάνες δυστιχώς από κατασκευαστηκές αστοχίες έχει πρόβλημα προσάμμοσης και το Λιμενικό Ταμείο είναι αναγκασμένο να ξοδεύει χρήματα για να το κρατάει λειτουργικό. Είχε ανατεθεί μετά από διαγωνισμό σε μελετητικό γραφείο η σύνταξη μελέτης για τον σχεδιασμό του λιμένα. Η πρόταση που κατατέθηκε από τον μελετητή δεν βρίσκει σύμφωνο τον επιβλέποντα μηχανικό του Ταμείου και γι' αυτό τον λόγο είμαστε σε συνεχή επαφή με στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί. Είναι αναγκαία η εξεύρεση λύσης μέσα από ένα σωστό σχεδιασμό του λιμένα γιατί δεν μπορεί το Λιμενικό Ταμείο να δαπανά τόσα χρήματα.



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ