ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Βασίλης Παπαοικονόμου Πρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου «Ως Κρεμαστενός δεν θα πάψω να ενδιαφέρομαι και να ασχολούμαι με την επίλυση των προβλημάτων του χωριού μου!»

 

Αισιόδοξα μηνύματα μεταφέρει στην συνέντευξη του στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ, ο Βασίλης Παπαοικονόμου Πρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου και Εντεταλμένος Δημοτικός σύμβουλος στην Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού στον Δήμο Ρόδου. Αν και οι ζημιές στο Λιμενικό Ταμείο ξεπέρασαν τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ από την πανδημία του κορωνοϊού, υπάρχουν νεώτερα για την κρουαζιέρα, για τα έργα που εκτελεί το Λ.Τ. και για τον ξύλινο πεζόδρομο. Επίσης, μιλάει για την διάβρωση των ακτών, η οποία είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για την παραλία όχι μόνο της Κρεμαστής αλλά και όλης της Δυτικής πλευράς του νησιού της Ρόδου και το Λ.Τ. έχει συντάξει την μελέτη.  

 

 

 

  • Κύριε Παπαοικονόμου, πώς επηρέασε το Λιμενικό Ταμείο η κρίση του κορωνοϊού; Είχατε ζημίες στα έσοδά σας;   

 

Είναι γεγονός ότι οι επιπτώσεις στη μείωση των εσόδων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου από τον κορωνοϊό, ήταν πολύ σοβαρές. Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019 οι κρατήσεις για την άφιξη κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Ρόδου το έτος 2020 ήταν 345, ενώ το 2019 είχαμε 258 αφίξεις. Επιπλέον με τα ημερόπλοια από Τουρκία το προηγούμενο έτος είχαμε περίπου 180 χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι της Ρόδου.

Εκτός όμως από το λιμάνι της Ρόδου και άλλα λιμάνια που ανήκουν στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου όπως της Σύμης και του Καστελλόριζου δέχονται Κρουαζιερόπλοια, ημερόπλοια και σκάφη αναψυχής από Τουρκία.

Εκτός της κρουαζιέρας οι αφίξεις σε σκάφη αναψυχής και επιβατικά πλοία είναι πολύ μειωμένες.

Καταλαβαίνετε ότι η οικονομική ζημιά για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου είναι τεράστια και υπολογίζεται σε τέσσερα εκατομμύρια ευρώ. Η μεγαλύτερη ζημιά όμως είναι για την αγορά των νησιών γιατί καταλαβαίνετε πόσα χρήματα χάθηκαν για πολλούς κλάδους οι οποίοι ασχολούνται με τον τουρισμό.

 

  • Ποια είναι τα νεώτερα για την κρουαζιέρα; Βλέπουμε ότι έχουν αρχίσει και έρχονται πλοία, αν και πολύ περιορισμένα. Εφαρμόζονται τα πρωτόκολλα; 

 

Γνωρίζετε ότι δειλά δειλά ξεκίνησαν κάποιες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με πολύ μειωμένο αριθμό επιβατών. Η φιλοσοφία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου είναι να εξελιχθούν όλα ομαλά και ότι μπορέσουμε και σώσουμε για το τρέχον έτος είναι καλό. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε κάποιο πρόγραμμα αφίξεων, αλλά έρχεται σταδιακά ενημέρωση για τυχόν αφίξεις κρουαζιερόπλοιων λίγες ημέρες πριν τον κατάπλου. Το Λιμενικό Ταμείο τηρεί όλα τα μέτρα ασφαλείας που προβλέπονται από τα πρωτόκολλα. Έχει μεριμνήσει και έχει συντάξει «ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΝΗΡΟΥΣ ‘Η ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΠΙΘΑΝΩΝ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ SARS COVID 19 ΕΠΙ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ (ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟΥ) ΠΟΥ ΔΙΕΡΧΕΤΑΙ (ΤΡΑΝΖΙΤ) ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΡΟΔΟΥ» το οποίο έχει εγκριθεί από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και βρίσκεται σε διαδικασία σύνταξης του Τελικού Σχεδίου.

 

  • Τι γίνεται με την διάβρωση των ακτών, που αφορά συγκεκριμένη περιοχή της Ρόδου; Υπάρχουν εξελίξεις;  

 

Όσον αφορά την διάβρωση των ακτών, η οποία είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για την παραλία όχι μόνο της Κρεμαστής αλλά και όλης της Δυτικής πλευράς του νησιού της Ρόδου, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου είχε συντάξει μελέτη προστασίας της ακτής της Κρεμαστής η οποία είχε υποβληθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, η οποία όμως επεστράφη λόγω του ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου δεν είναι αρμόδιο για την εκτέλεση έργων εκτός των χερσαίων λιμενικών ζωνών.

Σε συνεννόηση με το Υπουργείο αρμόδιος φορέας για τη υποβολή της μελέτης είναι ο Δήμος Ρόδου.

Για τον λόγο αυτό παρέδωσα την μελέτη στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου οι οποίες υπέβαλαν την μελέτη στο Υπουργείο στις 26/5/2020. Την 1/7 ελέγχθηκε η πληρότητα του φακέλου και στις 4/9 απεστάλη έγγραφο προς τα αρμόδια Υπουργεία και φορείς, μεταξύ των οποίων η Κοινότητα Κρεμαστής και ο Δήμος Ρόδου, για την αξιολόγηση του φακέλου  της Μ.Π.Ε. και την γνωμοδότηση τους. Όπως βλέπετε η διαδικασία του έργου εξελίσσετε ομαλά και ελπίζω ότι δεν θα παρουσιαστούν άλλα εμπόδια.

Το συγκεκριμένο έργο δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες που μου έχει εκχωρήσει ο Δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης όμως ως Κρεμαστενός δεν θα πάψω να ενδιαφέρομαι και να ασχολούμαι με την επίλυση των προβλημάτων του χωριού μου, της Δημοτικής Ενότητας Πεταλούδων και όλου του Νησιού.

 

  • Πού βρίσκεται το έργο για την κατασκευή του ξύλινου πεζόδρομου;  

 

Το έργο του ξυλοπεζόδρομου, από το Λιμάνι της Ακαντιάς μέχρι την οδό Καναδά, εξελίσσεται ομαλά. Από τις συμβατικές υποχρεώσεις του εργολάβου το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί έως το τέλος Φεβρουαρίου του 2021, παρά ταύτα ο εργολάβος υπολογίζει ότι θα το ολοκληρώσει νωρίτερα.

Παράλληλα το Λιμενικό Ταμείο προχωρεί στην ολοκλήρωση της μελέτης του υπόλοιπου τμήματος από την οδό Καναδά μέχρι το Τουριστικό Λιμάνι καθώς και την διαμόρφωση του χώρου μπροστά στην Θαλασσινή Πύλη της Μεσαιωνικής Πόλης ούτως ώστε να προχωρήσει στην δημοπράτηση του.

Για την εκτέλεση του έργου, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, επεγράφη προγραμματική σύμβαση με τον Δήμο Ρόδου ύψους 750.000 ευρώ για το τμήμα που αφορά την διαμόρφωση μπροστά στην Θαλασσινή Πύλη.



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ