12vima ΝΕΑ ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Κωνσταντίνος Ταρασλιάς: “Η προσωπικότητα και η δυναμική του Δημάρχου έχει εξασφαλίσει πόρους που στο παρελθόν δεν είχε γνωρίσει η Ρόδος”

 

O κ. Κώστας Ταρασλιάς, Αντιδήμαρχος Επικοινωνίας, Τύπου και Εθιμοτυπίας, μιλά στο Βήμα της Δωδεκανήσου για την έκθεση WTM, το στοίχημα του χειμερινού τουρισμού, τους στόχους του Δήμου Ρόδου για την επόμενη χρονιά, καθώς και για την ετοιμότητα της παράταξης του Αντώνη Καμπουράκη για τις επερχόμενες δημοτικές εκλογές.

Κ. Ταρασλιά, στον απόηχο της μεγαλύτερης τουριστικής έκθεσης, World Travel Market, ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από την συμμετοχή της Ρόδου;

Η Ρόδος πρωταγωνίστησε ανάμεσα σε όλους τους ελληνικούς προορισμούς στην έκθεση του Λονδίνου. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά είχε το δικό της περίπτερο, το οποίο αποτέλεσε τη βάση για να πραγματοποιηθούν οι συναντήσεις των επαγγελματιών του νησιού μας, ξενοδόχων και τουριστικών πρακτόρων, με τα μεγάλα αγγλικά πρακτορεία. Η τοποθέτηση του Υπουργού Τουρισμού κύριου Κικίλια, υπήρξε διθυραμβική για το νησί μας, τόσο για το νέο ρεκόρ σε αφίξεις που κατάκτησε ο προορισμός, όσο και το project Rhodes Co-Lab, το οποίο σε συνεργασία με την Περιφέρεια και την TUI αναδεικνύει την πρωτοπορία της Ρόδου στις καινούργιες απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς για βιωσιμότητα και προστασία του περιβάλλοντος.

Ανάμεσα στις επαφές που είχατε στην έκθεση του Λονδίνου, υπήρξε κάποια που να ξεχωρίσατε ως ιδιαίτερα σημαντική;

Οι συζητήσεις με την TUI αποτέλεσαν μια ιδιαίτερη επαφή διότι μας δίνουν τη δυνατότητα να επιβεβαιώσουμε ότι αυτό το πρακτορείο (τουριστικός κολοσσός), για τα επόμενα χρόνια έχει επιλέξει να επενδύσει στη Ρόδο, γεγονός που έχει δημιουργήσει δυσαρέσκειες σε παραδοσιακές αγορές της TUI στο παρελθόν, όπως ήταν η Ισπανία. Άρα λοιπόν, αποδεικνύεται ότι η οργανωμένη δουλειά και η σοβαρότητα που δείχνει ο προορισμός προς επαγγελματίες του χώρου ανταμείβεται και προδιαγράφει ένα λαμπρό μέλλον για την οικονομία μας.

Πιστεύετε πως η Ρόδος μπορεί να έχει χειμερινό τουρισμό;

Ο χειμερινός τουρισμός αποτελεί πλέον ένα μεγάλο στοίχημα του υπουργείου τουρισμού, που για πρώτη φορά έχει δημιουργήσει και αντίστοιχες προωθητικές κινήσεις. Η Ρόδος μπορεί να έχει μερίδιο σε αυτό το προϊόν, αλλά κυρίως για το βόρειο τρίγωνο, αφού συνήθως οι χειμερινοί προορισμοί είναι κυρίως για πόλεις και όχι για τουριστικά θέρετρα. Χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια ώστε τόσο τα ξενοδοχεία να έχουν τα απαραίτητα μέσα εξυπηρέτησης πελατών κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπως για παράδειγμα θέρμανση, αλλά και καταστήματα εστίασης, τα οποία χρειάζονται εσωτερικούς χώρους και όχι υπαίθριους όπως κατά βάση συμβαίνει στις περισσότερες επιχειρήσεις. Ένας χειμερινός ταξιδιώτης στη Ρόδο μπορεί να απολαύσει ένα περίπατο στη Μεσαιωνική Πόλη χωρίς απαραίτητα να είναι ανοιχτά τα καταστήματα, αφού μπορούν να εξυπηρετήσουν καταναλωτικές ανάγκες τα καταστήματα του κέντρου, τα οποία είναι ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Μπορούν επίσης να επισκεφτούνε πάρα πολλά από τα μουσεία μας, τα οποία δεν είναι η πρώτη προτίμησή τους κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Τέλος πολύ σημαντικό θα ήτανε ο προγραμματισμός πολιτιστικών εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το οποίο ενισχύει το προϊόν του χειμερινού τουρισμού.

Μετά το ρεκόρ του 2022, ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι;

Στόχος μας σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι κάθε χρόνο να πραγματοποιούμε ρεκόρ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Στόχος μας πρέπει να είναι να παραμένουμε στα ίδια ποσοστά του 2019, φροντίζοντας ταυτόχρονα να παρέχουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και βελτιώνοντας την εικόνα της Ρόδου και καλυτερεύοντας τις δημόσιες υποδομές. Μεγάλο στοίχημα είναι επίσης η εύρεση ικανού και επαρκούς προσωπικού για να μπορέσει να στηρίξει όλη αυτή την προσπάθεια.

Το 2023 είναι χρονιά εκλογών για την Αυτοδιοίκηση. Πιστεύετε ότι η παράταξη του Αντώνη Καμπουράκη είναι έτοιμη να διεκδικήσει εκ νέου το Δήμο Ρόδου;

Όχι απλά είμαστε πανέτοιμοι, αλλά θεωρούμε ότι πραγματοποιήθηκαν πάρα πολλά, τα οποία οι πολίτες θα συνεκτιμήσουν. Έργα που βάλτωναν επί χρόνια, όπως το Εθνικό Θέατρο και η Νέα Αγορά, έχουν ολοκληρώσει τις μελέτες τους και έχει ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης. Παραλάβαμε μια πόλη παρειλημμένη και μέσα σε αυτό το διάστημα ξεκινήσαμε και συνεχίζουμε να ασφαλτοστρώνουμε εκατοντάδες χιλιόμετρα δρόμων, να συντηρούμε πάρκα και παρτέρια, να αντικαθιστούμε όλους τους κάδους απορριμμάτων και γενικότερα να αποτελεί η καθημερινότητα αντικείμενο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα, η προσωπικότητα και η δυναμική του Δημάρχου, ο οποίος μπορεί και συνομιλεί άμεσα με την κεντρική εξουσία, έχει εξασφαλίσει πόρους που στο παρελθόν δεν είχε γνωρίσει η Ρόδος. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι καμία αντιπρόταση υποψηφιότητας, είτε σε επίπεδο προσώπων, είτε σε επίπεδο θεμάτων δεν έχει παρουσιαστεί, μας δείχνει ότι ο στόχος θα επιτευχθεί. Σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες οφείλουν να συγκρίνουν ένα πολυετές παρελθόν μεγάλων υποσχέσεων με ένα παρών υλοποίησης έργων χωρίς τυμπανοκρουσίες, και να προσθέσω ότι τίποτα δεν ήτανε εύκολο και αυτονόητο, αφού αυτή η Δημοτική Αρχή έπρεπε να αντιμετωπίσει μια μεγάλη περίοδο πανδημίας η οποία επέφερε τεράστια οικονομική κρίση στο σημαντικότερο προϊόν της περιοχής που είναι τα έσοδα του τουρισμού.

Από την έντυπη έκδοση



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ