ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Μετάβαση της προβολής του δήμου Ρόδου μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας και της ανάδειξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού

 

Ομόφωνα εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου η εισήγηση του Κωνσταντίνου Ταρασλιά

 

Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ρόδου για το έτος 2021, εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου.

Στην εισήγησή του  ο Πρόεδρος της Επιτροπής

Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Δήμου Ρόδου,

Κωνσταντίνος Ταρασλιάς αναφέρει τα εξής:

«Η Ρόδος είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς διαθέτει ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίου φήμης, αξιοθέατα και μουσεία, μοναδική γαστρονομία, πολιτιστική παράδοση, κοσμοπολιτική αύρα, παραλίες. Η διατήρηση του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών επιβάλλει δράσεις, παρεμβάσεις και εργαλεία προώθησης, ικανά να οδηγήσουν σε αποτελεσματική προβολή του νησιού. Καθοριστικό ρόλο στην αναβάθμιση της τουριστικής εικόνας της Ρόδου αποτελεί η αισθητική αναβάθμιση περιοχών, η εξάλειψη φαινομένων αντιτουριστικών ενεργειών, η ανάληψη υποχρέωσης για περιβαλλοντικές δράσεις, και η κοινοποίηση ιστοριών που στοχεύουν μέσα από την ανάδειξη γεγονότων και προσώπων στη δημιουργία μύθων για το νησί.

Οι συγκεκριμένες ενέργειες θα επιτευχθούν μέσα από προτάσεις της διεύθυνσης τουρισμού, με συνέργειες με τις υπόλοιπες διευθύνσεις του δήμου Ρόδου και με την καθοδήγηση και έγκριση της επιτροπής τουριστικής προβολής και ανάπτυξης που αποτελείται από τους θεσμικούς φορείς της τουριστικής οικονομίας, αφού η αλληλεπίδραση των διάφορων ενδιαφερομένων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με συλλογικά ζητήματα δημιουργεί ή ενισχύει κοινωνικά πρότυπα και θεσμούς και τελικά ενισχύει το κοινωνικό κεφάλαιο, που είναι απαραίτητη συνιστώσα στην προσπάθεια για ανάπτυξη, αφού συμβάλλει στη διαμόρφωση θετικού «περιβάλλοντος» και «κλίματος» μεταξύ των εμπλεκομένων

(stake holders). Δεδομένης της υγειονομικής κρίσης η οποία έπληξε την παγκόσμια τουριστική αγορά, αλλά και των εξαιρετικών αποτελεσμάτων που επετεύχθησαν -δεδομένων των συνθηκών- για όλη την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και φυσικά για τη Ρόδο, είναι απαραίτητο, ο προορισμός Ρόδος να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες, σε ένα έντονα  ανταγωνιστικό περιβάλλον, επικοινωνιακής διαχείρισης. Στο παρόν κείμενο περιγράφονται το σύνολο των προτεινόμενων δράσεων τουριστικής προβολής της Ρόδου ανεξάρτητα από τον φορέα υλοποίησης τους (Δήμος Ρόδου, ΠΡΟΤΟΥΡ, ή άλλος φορέας) όπως ορίζεται από το νόμο και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Τουρισμού και περιγράφεται στο κεφάλαιο Β «Τουριστική Προβολή – Αρμοδιότητα – Θεσμικό Πλαίσιο».

 

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ο βασικός στόχος του προγράμματος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής της Ρόδου και κατ’ επέκταση των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί για το έτος 2021 με απώτερο στόχο την αύξηση της εισροής τουριστών στο νησί. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing συμπεριλαμβανομένου του στρατηγικού σχεδιασμού. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένων των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων. Όλα βέβαια τα ανωτέρω είναι εξαρτώμενα από τις ενδεχόμενες μεταβολές και προκλήσεις που θα προκύψουν λόγω της συνέχισης της υγειονομικής κρίσης του COVID-19, στις οποίες όχι μόνο είναι ανάγκη να ανταποκριθεί ο προορισμός αλλά να τις μετατρέψει στο μέτρο του δυνατού προς όφελός του. Στόχος της στρατηγικής προσέγγισης είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο όλος ο τουριστικός πλούτος της Ρόδου από μία γκάμα ελκυστικών, ανταγωνιστικών και ώριμων τουριστικών προϊόντων. Αυτό, εκτός από τις δράσεις προβολής θα επιτευχθεί με προτάσεις διαμόρφωσης και βελτίωσης της ίδιας της τουριστικής εμπειρίας. Το πρόγραμμα στοχεύει επίσης στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, για την οποία ήδη υπάρχουν αρκετά θετικά δείγματα τα οποία προέκυψαν λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης. Άλλοι στόχοι είναι επίσης η προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, η ομαλότερη γεωγραφική διασπορά της τουριστικής κίνησης στο νησί, η αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών. Μία διεθνής τάση είναι η αυξανόμενη κυριαρχία ενός πιο νεανικού κοινού (millennials) στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών προτιμήσεων και τάσεων, άρα καθίσταται αναγκαία η υιοθέτηση ενός πιο νεανικού και φιλικού ύφους στο περιεχόμενο προβολής και προώθησης της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού με έμφαση στη βιωματική διάσταση μιας επίσκεψης στη Ρόδο. Αποδέκτες του παρόντος Προγράμματος Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ρόδου είναι το ταξιδιωτικό και καταναλωτικό κοινό (οι δυνητικοί επισκέπτες της Ρόδου από την Ελλάδα και το εξωτερικό). Τέλος, μόνιμος στόχος των προγραμματισμένων δράσεων είναι η συνεχής ισχυροποίηση του brand της Ρόδου σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο και η διατήρησή του στην παγκόσμια τουριστική αγορά.

 

Η Συμμετοχή σε Τουριστικές Εκθέσεις

Είναι γεγονός ότι ο παγκόσμιος και εγχώριος ανταγωνισμός στον κλάδο του τουρισμού είναι μεγάλος και χρόνο με τον χρόνο εκτείνεται σε πολλά θεματικά πεδία δεδομένου ότι ο ελεύθερος χρόνος αλλά και ο χρόνος που επενδύουμε στην επαγγελματική εξειδίκευση, στη μάθηση και στην εμπειρία μέσω ταξιδιών διευρύνεται. Νέες ανερχόμενες τουριστικά αγορές όπως η νοτιοανατολική Ασία, η Νότια Αμερική και η Αυστραλία αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τουριστικών υπηρεσιών σε όλο τον πλανήτη. Στόχος της

Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου είναι να συμμετέχει μέσω της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού αλλά και μεμονωμένα σε όσο το δυνατό περισσότερες τουριστικές εκθέσεις σε μια προσπάθεια δυναμικής εξωστρέφειας και αναγνωρισιμότητας σε διάφορες αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού. Πιο συγκεκριμένα προγραμματίζεται η συμμετοχή της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου στις εξής εκθέσεις, υπό την επιφύλαξη της διεξαγωγής τους δεδομένης της πρόσφατης έξαρσης του COVID-19 και των περιορισμών που τίθενται εκ νέου στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και του εξωτερικού, άλλως η συμμετοχή μόνο στις εκθέσεις που διοργανώνονται ψηφιακά:

 

Εγχώριες εκθέσεις

Philoxenia Θεσσαλονίκη

Athens International Tourism Expo Αθήνα

Ergo Marathon Expo

 

Διεθνείς εκθέσεις

 QUALITY TRAVEL FAIR  ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ  ΔΑΝΙΑ

 FERIENMESSE WIEN  ΒΙΕΝΝΗ  ΑΥΣΤΡΙΑ

 BOOT  ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ  ΓΕΡΜΑΝΙΑ

 THE DUBLIN HOLIDAY WORLD

SHOW

 ΔΟΥΒΛΙΝΟ  ΙΡΛΑΝΔΙΑ

 FITUR  ΜΑΔΡΙΤΗ  ΙΣΠΑΝΙΑ

 VAKANTIEBEURS  ΟΥΤΡΕΧΤΗ  ΟΛΛΑΝΔΙΑ

 FESPO  ΖΥΡΙΧΗ  ΕΛΒΕΤΙΑ

 SALON DES VACANCES  ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ  ΒΕΛΓΙΟ

 SALON MONDIAL DU TOURISME  ΠΑΡΊΣΙ  ΓΑΛΛΊΑ

 TOUREST  ΤΑΛΛΙΝ  ΕΣΘΟΝΙΑ

 FERIE FUR ALLE  ΧΕΡΝΙΓΚ  ΔΑΝΙΑ

 (TTR) ROMANIAN INTERNATIONAL  ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ  ΡΟΥΜΑΝΙΑ

TOURISM FAIR ROMEXPO I

 INTERNATIONAL FAIR OF TOURISM

(IFT)

 ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ ΣΕΡΒΙΑ

 IMTM  ΤΕΛ ΑΒΙΒ  ΙΣΡΑΗΛ

 OUTBOUND TRAVEL MART  ΒΟΜΒΑΗ  ΙΝΔΙΑ

 ITB  ΒΕΡΟΛΙΝΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

 BMT  ΝΑΠΟΛΙ  ΙΤΑΛΙΑ

 GLOBalnie  ΚΑΤΟΒΙΤΣΕ  ΠΟΛΩΝΙΑ

 MITT  ΜΟΣΧΑ  ΡΩΣΣΙΑ

 UITT  ΚΙΕΒΟ  ΟΥΚΡΑΝΙΑ

 SEATRADE CRUISE GLOBAL  ΜΑΪΑΜΙ  ΗΠΑ

 KITF  ΑΛΜΑΤΙ  ΚΑΖΑΚΣΤΑΝ

 ΤΑΞΙΔΙ  ΛΕΥΚΩΣΙΑ  ΚΥΠΡΟΣ

 IMEX  ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ  ΓΕΡΜΑΝΙΑ

 ITB CHINA  ΣΑΝΓΚΑΗ  ΚΙΝΑ

 REISELIVSMESSEN  ΟΣΛΟ  ΝΟΡΒΗΓΙΑ

 ARABIAN TRAVEL MARKET  ΝΤΟΥΜΠΑΙ  ΗΑΕ

 MATKA  ΕΛΣΙΝΚΙ  ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ

 KOTFA WORLD TRAVEL FAIR  ΣΕΟΥΛ  ΚΟΡΕΑ

 THE MEETING SHOW ΛΟΝΔΙΝΟ  ΑΓΓΛΙΑ

 TOUR NATUR  ΝΤΥΣΕΛΝΤΟΡΦ  ΓΕΡΜΑΝΙΑ

 GRAND PAVOIS LA ROCHELLE  ΛΑ ΡΟΣΕΛ  ΓΑΛΛΙΑ

 TTG TRAVEL EXPERIENCE  ΡΙΜΙΝΙ  ΙΤΑΛΙΑ

 IFTM TOP RESA  ΠΑΡΙΣΙ  ΓΑΛΛΙΑ

 ITB ASIA  ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ  ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ

 WTM  ΛΟΝΔΙΝΟ  ΑΓΓΛΙΑ

 IMEX AMERICA  ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ  ΗΠΑ

 SALON INTERNATIONAL TOURISM

& TRAVEL SHOW

 ΜΟΝΤΡΕΑΛ  ΚΑΝΑΔΑ

 INTERNATIONAL TRAVEL SHOW TT

WARSAW

 ΒΑΡΣΟΒΙΑ  ΠΟΛΩΝΙΑ

 IBTM WORLD  ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ  ΙΣΠΑΝΙΑ

 ILTM  ΚΑΝΝΕΣ  ΓΑΛΛΙΑ

 NEW YORK TIMES TRAVEL SHOW  ΝΈΑ ΥΌΡΚΗ  Η.Π.Α.

 BIT – BORSA INTERNAZIONALE DEL

TURISMO

 ΜΙΛΆΝΟ  ΙΤΑΛΊΑ

 GRECKA PANORAMA  ΒΑΡΣΟΒΊΑ  ΠΟΛΩΝΊΑ

 

Το όφελος από τη συμμετοχή στις εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού εντοπίζεται κυρίως στη δυνατότητα διενέργειας συναντήσεων με πολλαπλασιαστές. Η παρουσία στις εκθέσεις θα πρέπει να είναι εστιασμένη και κατάλληλα προετοιμασμένη προκειμένου να είναι πραγματικά επωφελής η παρουσία του Δήμου Ρόδου σε αυτές. Η συμμετοχή ενός τουριστικού προορισμού σε εκθέσεις τουρισμού ενισχύει την προσωπική επαφή ανάμεσα σε φορείς του τουρισμού, τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους και επιχειρηματίες και εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού με συναδέλφους τους από διάφορες χώρες και με το ευρύ καταναλωτικό κοινό. Σκοπός της παρουσίας ενός τουριστικού προορισμού σε εκθέσεις τουρισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό είναι οι καλές δημόσιες σχέσεις (brand name, image name), η προσέγγιση νέων αγορών, η αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η εποχικότητα μέσω της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου καθώς και η προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Στο πλαίσιο των εκθέσεων τουρισμού προτείνεται να διοργανώνονται ζωντανά events και να

απευθύνονται προσκλήσεις σε εκπροσώπους των Μ.Μ.Ε. ώστε να συμμετέχουν σε αυτά, προκειμένου να αξιοποιηθούν προς την κατεύθυνση της προβολής και προώθησης της Ρόδου ως τουριστικού

προορισμού. Η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου σκοπεύει, σε συνεργασία και με άλλους τουριστικούς φορείς, σε επόμενες εκθέσεις να διοργανώσει παράλληλες εκδηλώσεις και άλλες δράσεις που στόχο έχουν την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των επισκεπτών.

Σημειώνεται ότι η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου θα συμμετάσχει σίγουρα σε όλες τις εκθέσεις στις οποίες θα συμμετέχει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με stand που θα της παραχωρηθούν στο περίπτερό της και δυνητικά σε κάποια από τις προαναφερθείσες εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει ο Ε.Ο.Τ. με περίπτερο μετά από απόφαση της Δημοτικής Αρχής. Οι εκθέσεις στις οποίες θα συμμετέχει η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου με stand στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (υπό την προϋπόθεση της διεξαγωγής τους έστω ψηφιακά) είναι οι εξής:

 

Εγχώριες εκθέσεις

Philoxenia Θεσσαλονίκη

Athens International Tourism Expo Αθήνα

Ergo Marathon Expo

 

Διεθνείς εκθέσεις

MATKA Ελσίνκι Φινλανδία

Vakantiebeurs Ουτρέχτη Ολλανδία

New York Times Travel Show Νέα Υόρκη Η.Π.Α.

Boot Düsseldorf Γερμανία

Salon des Vacances Βρυξέλλες Βέλγιο

BIT – Borsa Internazionale del Turismo Μιλάνο Ιταλία

IMTM Τελ Αβίβ Ισραήλ

International Fair Of Tourism (IFT) Βελιγράδι Σερβία

ITB Βερολίνο Γερμανία

Salon Mondial Du Tourisme Παρίσι Γαλλία

MITT Μόσχα Ρωσία

Arabian Travel market Dubai Dubai

Tour Natur Düsseldorf Γερμανία

WTM Λονδίνο Μεγάλη Βρετανία

Grecka Panorama Βαρσοβία Πολωνία

Εκτιμώμενη δαπάνη: 150.000 ευρώ

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

Ένα στρατηγικό πλάνο επιχειρησιακής πολιτικής στον τουρισμό για έναν προορισμό όπως η Ρόδος, απαιτεί τον ακριβή συντονισμό και την καθοδήγηση των εμπλεκόμενων φορέων (stakeholders), με την υποστήριξη εξειδικευμένων φορέων (επιστημονικά ιδρύματα ή ένα μελλοντικό Εθνικό Παρατηρητήριο Τουρισμού) ή φυσικών προσώπων (εταιρίες μάρκετινγκ). Στόχος πρέπει να είναι, για την νέα δύσκολη χρονιά αλλά και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, η προσαρμογή στα νέα δεδομένα που θα διαμορφωθούν από την όποια εξέλιξη της πανδημίας και που σίγουρα θα αναδιαρθρώσουν την παγκόσμια τουριστική αγορά.



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ