Βόρειο Αιγαίο

Η Χίος ως ανταγωνιστικό brand διεθνούς εμβέλειας στον γαστρονομικό τουρισμό

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 20/3/21 διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας zoom,  η παρουσίαση του  έργου (project) που στοχεύει στη συστηματική και επαγγελματική προσέγγιση και ανάδειξη της γαστρονομικής ταυτότητας  της Χίου, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων και πολλών επαγγελματιών του νησιού. Πρέπει να σημειωθεί το πολύ θετικό και ελπιδοφόρο  γεγονός ότι σε αυτή την κρίσιμη για τον τόπο μας προσπάθεια συμμετείχαν πρόθυμα και ενεργά παραγωγοί τοπικών προϊόντων, εστιάτορες, chefs, ξενοδόχοι, ξεναγοί και πολλοί άλλοι επαγγελματίες που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τα τοπικά προϊόντα, τη γαστρονομία και τον τουρισμό.

Τη διαδικτυακή συνάντηση άνοιξε ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Νίκος Νύκτας, ο οποίος, αφού μετέφερε τους χαιρετισμούς του Περιφερειάρχη Β.Αιγαίου κ. Μουτζούρη, αναφέρθηκε στην τεράστια σημασία που έχει για τη Χίο το συγκεκριμένο πρωτοποριακό έργο (project)με τίτλο: «Διαμόρφωση και προβολή της  Χίου ως ανταγωνιστικού brandγαστρονομικού τουρισμού Διεθνούς εμβέλειας» γιατί συμβάλει στην πολυπόθητη τουριστική ανάπτυξη της Χίου .

 

 

Επιπλέον ζήτησε από όλες τις προαναφερόμενες κατηγορίες επαγγελματιών ομοψυχία και βοήθεια προκειμένου να επιτευχθεί ο υψηλός και πρωτοποριακός στόχος για τον τόπο μας.

Στην τηλεδιάσκεψη τοποθετήθηκαν επίσης ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Χίου κ. Παντελής Μπουγδάνος,  ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Δια βίου μάθησης κ. Στέλιος Καμπούρης,   ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Λέσβου και Πρωτογενούς τομέα κ. Παναγιώτης Κουφέλος.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι όλη τη συζήτηση, που συνολικά διήρκεσε τέσσερις και μισή ώρες, παρακολούθησε και ο Σύμβουλος του Υπουργού Τουρισμού, κ. Χρήστος Πετρέας.

Τη συζήτηση συντόνισε ο Σύμβουλος branding και Επικοινωνίας κ. Δημοσθένης Μπρούσαλης, που έχει αναλάβει το project.

Στη γόνιμη και υψηλού επιπέδου αυτή συζήτηση κατατέθηκαν ιδέες, ακούστηκαν επιχειρήματα και καλές πρακτικές και αναλύθηκε το πλαίσιο της συνεργασίας και τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν. Οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν προβληματισμούς σχετικά με τη  συγκέντρωση και καταγραφή τοπικών συνταγών, τη χρήση των τοπικών προϊόντων στο μενού των επιχειρήσεων,  ζητήματα σχέσης ποιότητας – τιμής, συνεργασίας και συντονισμού της πρωτογενούς παραγωγής με τις τουριστικές υπηρεσίες και την εστίαση,  πιστοποίησης και τυποποίησης των τοπικών προϊόντων.

Το συμπέρασμα, της πολύωρης και παραγωγικής για την πορεία του έργου συνάντησης , ήταν ότι η Χίος θα έχει μια μεγάλη ευκαιρία να συνθέσει και να προβάλει τη γαστρονομική της ταυτότητα και μάλιστα θα είναι από τους πρώτους ελληνικούς προορισμούς που κάνουν μια τέτοια προσπάθεια. Το έργο θα μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε τα δυνατά τοπικά στοιχεία της γαστρονομικής μας ταυτότητας και να τα συνθέσουμε με εμπειρίες και υπηρεσίες που παρέχονται στον τόπο μας. Τα συμπεράσματα αυτής της εργασίας που θα ολοκληρωθεί σε μερικούς μήνες θα αποτελέσουν βάση και πολύτιμο κεφάλαιο για όλους τους επαγγελματίες και τους φορείς της Χίου, για μια τοπική ανάπτυξη που θα στηρίζεται στην τοπική παραγωγή και σε ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο που θα δημιουργεί διαρκώς ζήτηση για τα τοπικά προϊόντα, νέες επαγγελματικές ευκαιρίες και θέσεις εργασίας στον τόπο.

Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιείται από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου,Δ/νση Τουρισμού (Τμήμα Τουρισμού Π.Ε. Χίου), σε συνεργασία με τον Φορέα Τουρισμού Χίου.

 

#pgnews  – #ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ