AUTO MOTO

Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο ηλεκτρικό Ford Puma

 

Είναι γνωστό πλέον ότι η Ford έχει θέσει στόχο να γίνει μια εταιρεία που θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από το 2030 και έπειτα. Συνεπώς, από την επόμενη χρονιά η προσπάθειά της θα γίνει ακόμα πιο έντονη.

Όταν ανακοινώθηκε ότι η Ford και η Volkswagen υπέγραψαν την επέκταση της συμφωνίας τους για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν προφανές ότι αυτή δεν θα περιοριζόταν μόνο στη δημιουργία επαγγελματικών οχημάτων αλλά θα αφορούσε και στα επιβατικά.

Η πρόσφατη απόφαση των ανθρώπων της Ford να σταματήσουν την παραγωγή τού Fiesta τον Ιούνιο του 2023, έπειτα από περίπου 47 χρόνια, και να το αντικαταστήσουν από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Puma έκανε πολλούς να θεωρήσουν ότι η  συνεργασία τους θα υλοποιηθεί ευρύτερα και στα επιβατικά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν ως τώρα, αυτό αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2024.

Ωστόσο, το νέο μοντέλο της εταιρείας, το τρίτο κατά σειρά αμιγώς ηλεκτροκίνητό της ως τότε, θα έχει οποιαδήποτε σχέση με τη Volkswagen αναφορικά με την πλατφόρμα στην οποία θα βασίζεται; Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, όχι. Κι αυτό επειδή θα βασίζεται στην πλατφόρμα «Global B» που έχει δημιουργήσει η Ford και η οποία θα αναβαθμιστεί ώστε να δύναται να χρησιμοποιηθεί και σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της.

Έτσι, το ηλεκτροκίνητο Puma δεν θα βασίζεται στην αντίστοιχη «MEB» τού ομίλου Volkswagen και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της το οποίο βρίσκεται στη Ρουμανία, στην πόλη της Κραϊόβας, δηλαδή εκεί που παράγονται ήδη οι συνβατικές εκδόσεις του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα κατασκευάζεται στην Κολωνία (Γερμανία), δηλαδή εκεί που οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να κατασκευάζουν συνολικά 1,2 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα ετησίως, τα προσεχή χρόνια.

Αν και ακόμα δεν υπάρχουν κάποια δεδομένα, οι διαστάσεις του Puma EV δεν θα διαφέρουν σημαντικά από αυτές του Puma που ξέρουμε, ενώ η αυτονομία του θα είναι τουλάχιστον 350 χιλιόμετρα προκειμένου να ανταγωνίζεται μοντέλα όπως το Peugeot e-2008 ή το Opel Mokka-e. Αν η Ford υιοθετήσει, την πολιτική των standard και extended range μπαταριών, όπως και στη Mustang, τότε ίσως και να υπάρξει και μια δεύτερη επιλογή με αυτονομία που θα φτάνει τα 450 χιλιόμετρα.

Η πιο μεγάλη μπαταρία ίσως ανοίξει και το δρόμο και για μια πιο ισχυρή έκδοση σε σχέση με τη στάνταρ που αναμένεται να έχει περίπου 150 ίππους. Και -ποιoς ξέρει- ίσως δούμε και το πρώτο ηλεκτρικό Ford ST. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Τέλος, όπως έχει ανακοινωθεί, στην Κραϊόβα θα κατασκευάζονται και οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των Transit Courier και Tourneo Courier, τα οποία αναμένεται να είναι διαθέσιμα στην αγορά το 2024.

newsauto

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ