ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Στα διαλυτήρια οδεύει πλοίο της Attica Group με πέρασμα από Ρόδο

 

Στην πώληση του “Εξπρές Πήγασος”, το οποίο ταξίδευε με τα χρώματα της Hellenic Seaways, για scrap φαίνεται πως προχωρά ο μεγαλύτερος ελληνικός ακτοπλοϊκός όμιλος, Attica Group.


Ναυλομεσιτικές πηγές λένε στο Capital.gr ότι το βαπόρι θα μεταφερθεί ρυμουλκούμενο σε διαλυτήριο της Τουρκίας λόγω των μηχανικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1977 στην Ιταλία και φέρει την ελληνική σημαία.


Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο του 2020 το πλοίο προσέκρουσε σε αβαθή πλησίον της ν. Αρμάθιας στην Κάσο κι ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από τον λιμένα Σητείας για τους λιμένες ν. Κάσου – ν. Καρπάθου – ν. Χάλκης – ν. Ρόδου. Έτσι, από τις αρχές του Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους έως και σήμερα, βρίσκεται αγκυροβολημένο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι το τίμημα διαμορφώθηκε κάτω από 300 δολάρια ανά ldt. Σημειώνεται ότι για να υπολογιστεί η τιμή πώλησης ενός πλοίου για διάλυση, ως μονάδα μέτρησης ορίζεται το ldt (light displacement tonnage = εκτόπισμα άφορτου πλοίου), το “καθαρό” βάρος, δηλαδή, του πλοίου, κενό φορτίου. Το τίμημα για το ελληνικό πλοίο συμβαδίζει με τις τιμές που προσφέρουν σήμερα τα τουρκικά διαλυτήρια στην αγορά.

Αρκετές τουρκικές γιάρδες είναι πιστοποιημένες για θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στην περίπτωση του “Εξπρές Πήγασος” τηρούνται όλες οι προδιαγραφές.

Ανανέωση στόλου

Τον Απρίλιο του 2022 αναμένεται να είναι έτοιμα τα τρία υπερσύγχρονα πλοία τύπου aero catamaran της Attica Group, η συμφωνία ναυπήγησης των οποίων ανακοινώθηκε στις αρχές του έτους.

Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανήλθε σε 21 εκατ. ευρώ και τα βαπόρια θα δρομολογηθούν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία του ομίλου. Τα πλοία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 34 κόμβων, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών.

Οι πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν ότι ο όμιλος δεν δρομολογεί προς ώρας νέες παραγγελίες πλοίων, αλλά αναγνωρίζει ότι θα χρειαστεί ριζική ανανέωση στο σύνολο του ακτοπλοϊκού στόλου τα επόμενα δέκα χρόνια. Υπό αυτό το πρίσμα και όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, θα κινηθεί αναλόγως.

H Attica Group δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και Africa Morocco Link, με συνολικά 32 πλοία.

Πληροφορίες από capital



ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ