ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Νίκος Σαββαϊδης – «Αισιόδοξα τα μηνύματα για την τουριστική σεζόν 2021»

Αισιόδοξος  για την τουριστική σεζόν του 2021 φαίνεται να είναι  στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ  ο Νίκος Σαββαϊδης, τουριστικός πράκτορας.

Για την αγγλική αγορά και το Brexit που θα γίνει σε έναν μήνα, δηλώνει ότι «Σχετίζεται περισσότερο με την πολιτική και λιγότερο με τον τουρισμό – Σε πρώτη φάση δεν θα επηρεάσει την τουριστική σεζόν του 2021, ενδεχομένως όμως τις επόμενες» και για το 2021 εκτιμάει ότι «σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται πως η σεζόν προμηνύεται καλή».

Κύριε Σαββαϊδη zήσαμε φέτος μία πρωτοφανή τουριστική σεζόν, ποιος είναι ο απολογισμός σας  ;

Πράγματι, ζήσαμε μια πρωτοφανή και πρωτόγνωρη σεζόν και αυτό αποδεικνύεται από την καθυστερημένη έναρξή της τον Ιούλιο, κυρίως με την γερμανική, την σκανδιναβική και την τσεχική αγορά. Εξαίρεση αποτέλεσε η αγγλική αγορά, η οποία ξεκίνησε λίγο αργότερα, στις 15 Ιουλίου. Βέβαια, κάποιες αγορές δεν ξεκίνησαν καν, όπως παραδείγματος χάρη η Ρωσία, ενώ κάποιες άλλες ενώ ξεκίνησαν έκλεισαν στην πορεία. Οι δύο βασικές αγορές μας, η αγγλική και η γερμανική, ευτυχώς παρέμειναν ανοιχτές μέχρι και το τέλος της τουριστικής σεζόν. Συμπληρωματικά σταθήκαμε «τυχεροί» με το κλείσιμο της  Κρήτης, της Ζακύνθου  και της Σαντορίνης και αργότερα της Τουρκίας και της  Ισπανίας, με αποτέλεσμα να επωφεληθεί το νησί της Ρόδου και να οδηγηθεί σε μία σχετικά καλύτερη σεζόν και έναν ικανοποιητικό Οκτώβριο.

Πόσο δύσκολο είναι να συνέλθει η αγορά;

Θεωρώ πως η επανάκαμψη της αγοράς θα χρειαστεί αρκετό χρόνο. Η τουριστική σεζόν του 2019, η οποία υπήρξε εξαιρετική, ενδεχομένως να επαναληφθεί το 2022 ή το 2023. Ωστόσο, κάποιες από τις αγορές, όπως αυτές της Αγγλίας και την Γερμανίας, να επανέλθουν νωρίτερα από κάποιες άλλες.

Υπάρχουν μηνύματα από τώρα για το 2021; Είστε αισιόδοξος;

Όσον αφορά το 2021, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται πως η σεζόν προμηνύεται καλή. Ας μην ξεχνάμε  βέβαια ότι  ο τουρισμός είναι συνυφασμένος με την ψυχολογία και  αυτή την στιγμή προέχει η υγεία μας.

Η εξέλιξη της πανδημίας και η πορεία του  εμβολίου αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την ερχόμενη καλοκαιρινή σεζόν.

Ωστόσο, τα μηνύματα για το 2021 είναι αρκετά ενθαρρυντικά με τις κρατήσεις να  βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο.

Σίγουρα αυτό οφείλεται  και στις κρατήσεις του 2020, οι οποίες μεταφέρθηκαν για την ερχόμενη σεζόν με τα λεγόμενα “voucher”. Δεδομένου βέβαια ότι πλέον ο πελάτης έχει την δυνατότητα να προβεί σε προκράτηση και να την ακυρώσει σε διάστημα τριών εβδομάδων πριν από το προγραμματισμένο ταξίδι, αναμένουμε την εξέλιξη της πανδημίας και ελπίζουμε στην υποχώρησή της.

Οι σταθερές αγορές της Ρόδου είναι η Γερμανική και η Αγγλική, όπως προαναφέρατε. Σας ανησυχεί το Brexit που θα πραγματοποιηθεί σε έναν μήνα;

Θεωρώ πως όχι, καθώς ακόμα δεν έχει αποφασιστεί πώς θα εξελιχθεί το Brexit. Κατά την προσωπική μου άποψη σχετίζεται περισσότερο με την πολιτική και λιγότερο με τον τουρισμό. Σε πρώτη φάση δεν θα επηρεάσει την τουριστική σεζόν του 2021, ενδεχομένως όμως τις επόμενες.

Τι πρέπει να κάνει η Ρόδος και όλοι οι τοπικοί φορείς για την προβολή και διαφήμιση του νησιού;

Πιστεύω πως γίνεται αξιόλογη προσπάθεια από την περιφέρεια και από τον δήμο της Ρόδου για την προβολή του νησιού. Σίγουρα όμως η καλύτερη διαφήμιση παραμένει ο ίδιος ο πελάτης. Η άφιξή του στο αεροδρόμιο, η μεταφορά του, το ξενοδοχείο που θα διαμείνει, το εστιατόριο που θα επιλέξει και γενικότερα κάθε υπηρεσία που θα του προσφερθεί συνιστούν  διαφήμιση. Η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που θα παρέχουμε ως νησί στον πελάτη  αποτελεί την καλύτερη δυνατή διαφήμιση, η οποία θα συμβάλλει ώστε να διαμορφώσει την άποψη πως οι διακοπές του ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες του και ήταν “value of money”.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ